بیش از 70 هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شد

به گزارش یزد بلاگ، آمار تهیه شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز حاکی است که آمریکا برای دومین روز متوالی، بیش از 70 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و بیش از یک هزار مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 را طی 24 ساعت ثبت نموده است.

بیش از 70 هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شد

خبرگزاری فرانسه، یافته های این دانشگاه در روز شنبه حاکی است که آمریکا به عنوان آسیب پذیرترین کشور از کرونا، 73 هزار و 795 مورد جدید ابتلا و یک هزار و 157 مرگ دیگر بر اثر این بیماری را به ثبت رسانده است.

تا به امروز چهار میلیون و 248 هزار و 492 نفر در سراسر آمریکا به کووید -19 مبتلا شده و از این تعداد، 148 هزار و 492 نفر فوت نموده و دو میلیون و 28 هزار و 361 نفر بهبود یافته اند.

پس از کاهشی موقت در آمار مبتلایان به کرونا در اواخر بهار، آمریکا بار دیگر شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویژه در ایالت های جنوبی و غربی همچون کالیفرنیا، تگزاس، آلاباما و فلوریداست.

برای 11 روز گذشته، شمار موارد جدید ابتلا که در هر روز گزارش شده، از 60 هزار نفر فراتر رفته است.

در واقع، با شدت دریافت بحران کرونا در آمریکا، بازه زمانی ابتلای یک میلیون تن به این بیماری در این کشور، از سه ماه (در ابتدای ورود کووید-19) به 2 هفته کاهش یافته است.

43 روز زمان لازم بود تا شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 2 میلیون نفر برسد و پس از 28 روز و هشتم ژوئیه (18 تیرماه) شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر ایالات متحده به 3 میلیون نفر افزایش یافت و چیزی نمانده است که تنها پس از گذشت 2 هفته از آن روز شمار مبتلایان به چهار میلیون نفر برسد.

در این میان، رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مدیریت و کنترل کرونا زیر سوال رفته، به طوری که نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ویروس کرونا را ویروس ترامپ نامیده است.

پلوسی گفت: من فکر می کنم با توجه به سخنان رئیس جمهوری، او با پذیرش پوشیدن ماسک، اشتباهاتی را که تا به امروز مرتکب شده بود، درک نموده و به این تشخیص رسیده است که این ویروس دروغ نیست. این یک همه گیری است که به دلیل انفعال ترامپ بدتر شده و بهبودی در این موضعیت ایجاد نشده است.

با افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا، انتقادها از اکراه اولیه ترامپ برای استفاده از ماسک و فشار مشاوران کاخ سفید بر مقامات بهداشتی تشدید شده است.

ترامپ پیشتر بارها در پیغام های توئیتری خود ویروس کرونا را ویروس چین توصیف نموده بود که واکنش مقام های پکن را به دنبال داشت.

چین این اتهام رئیس جمهوری آمریکا را رد و در موضع گیری خود اعلام نموده که پکن معتقد است چین بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در دنیا کوشش نموده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده است و بیشترین هزینه ها را متقبل شده است.

چین به مقام های آمریکا توصیه نموده است به جای مقصر شمردن کشورهای دیگر، توجه خود را به مهار و پیشگیری شیوع ویروس کرونا در کشور خود متمرکز نمایند.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1791

به "بیش از 70 هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 70 هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید