5 مدل انشا در مورد کرونا و درس هایی که به ما آموخت

به گزارش یزد بلاگ، کرونا ویروس منحوسی که دنیا را فرا گرفته است پایش به مدرسه و موضوعات انشا هم باز شده است. از این رو در این مطلب، چند نمونه انشا در مورد کرونا ارائه داده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. این این مجموعه انشا در مورد کرونا برای پایه چهارم تا پایه هفتم، پایه هشتم و پایه نهم مناسب است.

5 مدل انشا در مورد کرونا و درس هایی که به ما آموخت

انشا در خصوص کرونا - تعداده یک

مقدمه: کرونا نام ویروسی است که این روزها سرو صدای زیادی برپا کرده است و افراد زیادی را مبتلا کرده است. این ویرویس ابتدا از ووهان چین به دنیا سرایت کرد و گفته می شود که عامل اصلی آن، خفاش ها باشند. با اینکه کرونا کشندگی کمتری نسبت به آنفولانزا دارد، ولی قدرت سرایت آن به حدی بالاست که در کمتر از یک ماه ، به کشورهای زیادی، از جمله ژاپن ، آمریکا ، ایتالیا و حتی ایران رسیده است.

بدنه: لازم است که در این شرایط بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم تا از توسعه آن پیشگیری کنیم.مثلاً تا می توانیم از رفتن به مکان های شلوغ مثل اتوبوس، مترو، سینما و … خود داری کنیم و اگر در مکان های شلوغ حضور داشتیم، حتماً از ماسک استفاده کنیم و پس از رسیدن به خانه، دست هایمان را با آب و صابون بشوییم و ضد عفونی کنیم. همچنین از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران پرهیز کنیم.

علائم اولیه کرونا، شباهت زیادی به آنفولانزا دارد و در نگاه اول ممکن است با سراخوردگی اشتباه گرفته شود. ازجمله این علائم می توان به تب، سرفه، تنگی نقس، آبریزش بینی و… اشاره کرد. درصورتی که این علائم را داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید و از میوه های دارای ویتامین ث و مایعاتی مانند آش و سوپ استفاده کنید. همچنین تا زمانی که کاملاً خوب نشده اید، در خانه بمانید و استراحت کنید.

کرونا با تمام نگرانی ها و مسائلی که با خود آورده، حاشیه های زیادی هم در پی داشته. از جمله آن ها، می توان به کمبود ماسک و وسائل بهداشتی در داروخانه ها و مراکز بهداشتی اشاره کرد که مردم را نگران کرده است. افرادی که از شرایط موجود در جامعه در جهت رسیدن به سود بیشتر استفاده می کنند و جان مردم را به خطر می اندازند، باید خود را به جای مبتلایان به این ویروس و مردم نگران بگذارند و در جهت حل مسائل تلاش کنند.

نتیجه: بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند - چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

این شعر سعدی هشداری است برای همه دنیایان تا دست در دست یکدیگر دهند و مرزهای جغرافیایی را نادیده بگیرند. رنگ پوست، نژاد، زبان، اختلافات و تنش ها را کنار بگذارند و بدانند که با هم می توانند دنیای بهتر برای خودشان بسازند، در مواقعی نظیر این، از هرگونه کمک اقتصادی، دارویی و بهداشتی دوری نکنند و مبتلایان به ویروس را همانند خانواده خودشان حمایت کنند.

انشا در خصوص کرونا

انشا در خصوص کرونا - تعداده دو

مقدمه: کرونا ، کلمه ای که به همراه خود وحشت مردم، استرس مبتلایان از مرگ و اندوه خانواده هایشان را به دوش می کشد، شاید کمتر کسی قبل از اتفاقات اخیر از وجود چنین ساختاری خبر داشت ولی این اتفاق هم مانند بمبی در زندگی ما منفجر شد.

بند : ویروس کرونا ، مثال بارزی است برای این مثل که مرگ در نمی زند!، کرونا، ترسی آموزنده است، کرونا به ما یادآوری می کند که گاهی چه زود دیر می شود، به ما یادآوری می کند که امروز و فردا نکنیم و از فرصت اندکی که در زندگی در اختیار داریم برای دوست داشتن، ریسک کردن، به معنای واقعی زندگی کردن استفاده کنیم!

کرونا به ما یادآوری کرد، زمان کمی برای موفقیت و در آغوش کسیدن عزیزان خود داریم، به ما یادآوری کرد تمامی انسان ها، چه فقیر یا ثروتمند، چه سفید یا سیاه از نظر خدواند یکی هستند و هیچکدام با نژاد و رنگ خود نمی توانند جلوی بیماری یا عذاب الهی را بگیرند، همانطور که این ویروس در تمامی دنیا پخش شد!

فارغ از بحث احساسی، به ما یادداد که پیشرفت در علم، همکاری و وحدت مردم چقدر می تواند جلوی بزرگ شدن مشکل را بگیرد، مانند مردم چین و به ما یادداد که آر موقعیت ها و انسان هایی که به ویروس بدبینی و منفی نگری مبتلا هستند دوری کنیم و خودرا با ماسک آگاهی و بصیرت و انسان دوستی مجهز کنیم.

گاهی اوقات اینگونه مسائل به ما شخصیت اصلی افراد را نمایان می کنند، کسانی که در هنگام آسانی وعده و وعیدهایی می دهند و در هنگام سختی تنها چیزی که به آن فکر می کنند و نجات می دهند، خودشان هستند، چه بسا که افرادی از خانواده ی خود در این سختی باشد و از ترس مبتلا شدن حتی به آن ها نزدیک هم نشوند.

نتیجه : فارغ از موارد منفی و مضر بی تعداد ویروس ها، فهمیدیم که می توان اندکی خوشبین بود و از تک تک عناصر زندگانی لذت برد و راضی بود و از آن ها به نام کلیدی برای درب زندگانی خود استفاده کرد.

انشا در خصوص کرونا

انشا در خصوص کرونا - تعداده سه

مقدمه : سلام، نام من کرونا است!، من فقط یک عضو از میلیون ها عضو این خانواده هستم، بعد از اینکه خانواده ام به من بی توجهی کردند، حاضر شدم تا این مصاحبه را با شما انجام دهم.

بدنه : در این مصاحبه می خواهم از نقاط قوت و ضعف خانواده مان و نکات مثبت و منفی همه گیری ویروسمان برای شما صحبت کنم، البته باید قول بدهید که از من به خاطر حرف هایم محافظت کنید!

شنیده ام که تقریباً تمامی مردم از ما بیزارند و می خواهند هرچه زودتر از شر ما خلاص شوند، راهکار اش خیلی ساده است، ولی باید تمامی مردم این موارد را که نقاط ضعف ما محسوب می شوند رعایت کنند، اولی و مهم تر از همه اینکه بهتر است در خانه بمانید، یعنی قرنطینه شوید، که مدت این قرنطینه به اندازه همکاری شما وابسته است، و دومی اینکه ما نمی توانیم از پس دیواری به نام ماسک عبور کنیم یا از الکل جان سالم به در ببریم تا به شما آسیب برسانیم، به طور کلی باید تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا نسل ما منقرض شود.

تعریف از خود نباشد یکی از نقاط قوت ما ترسناک بودن و ماندگار بودن ما است که وجود این صفات به دلیل رفتارهای نا مناسب بعضی افراد در جامعه است، افرادی مانند کسانی که به مسافرت می فرایند و باعث می شوند اخباری مانند: (( کرونا تا آخر عمر با ماست!)) را از تلویزیون بشنویم.

نتیجه : از نکات منفی وجود ما هرچه بگویم کم گفته ام!، اما در خصوص نکات مثبت اگر بخواهم گلچین کنم، می توانم به قدر شناسی مردم از نعمت سلامتی و در آغوش کشیدن عزیزان گرفته تا حسرت امروز و فردا کردن کارهای دلخواه در زندگی قبل از کرونایشان اشاره کنم!؛ اگر مصاحبه تمام شد می خواهم بروم…!

انشا در خصوص کرونا

انشا در خصوص کرونا - تعداده چهار

مقدمه: کرونا، ویروسی ناشناخته است که در انتهای ماه بهمن وارد کشور ما شد. هیچ یک از ما حتی فکر نمی کردیم که این ویروس ماه ها ما را در خانه هایمان زمین گیر کند. در چندماه اول فکر می کردیم می توانیم با قرنطینه کردن خودمان در خانه هایمان شر ویروس کرونا را بکنیم. از خیر دید و بازدیدهای عید نوروز گذشتیم و به امید اینکه شرایط زودتر درست شود کسب و کارها را رها کردیم.

بدنه: ولی نه، انگار کرونا به این زودی ها دست بردار نبود. از آن سو، مسائل اقتصادی ترس مردم از ویروس کرونا را گرفت و شرایط و زندگی ها را به روال قبلی مان بازگرداند بدون در نظر اینکه هر روز عده زیادی از مردم کشور به این بیماری مبتلا می شوند و جانشان را از دست می دهند.

علاوه بر این، پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان خسته شده اند و ماسک های چند لایه و لباس های ویژه در هوای گرم تابستان انرژی آن ها را گرفته است. این انسان های شریف ماه هاست که روی خانه خود را ندیده اند و از خانواده هایشان دور مانده اند و تعداد قابل توجهی از آن ها هم در راه نجات جان دیگران، جان خودشان را از دست داده اند.

بنابرین وظیفه همه ماست که تا حد امکان دستورالعمل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم تا از ابتلا به این ویرویس خطرناک پیشگیری کنیم. همچنین باید سفرها و مسافرت های تفریحی مان را به خاطر خودمان و دیگران به فراموشی بسپاریم.

نتیجه: ویروس کرونا با همه بدی ها و اذیت هایی که داشته است، چیزهای خوب زیادی هم به ما یاد داده است. به ما یاد داده که قدر چیزهایی که داشتیم را بدانیم و بابت آن ها شکر گزار باشیم. حال، تنها چیزی که از دست ما بر می آید این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا باز هم لحظات خوش با هم بودن را تجربه کنیم.

انشا در خصوص کرونا

انشا در خصوص کرونا - تعداده پنج

مقدمه : امروز یکشنبه 25 اسفند 98 است. ترس و دلهره همه را برداشته. وزارت بهداشت هم حیران و عاجز است و کاری نمی تواند از پیش ببرد. آن ها نمی توانند کرونا ویروس را دستگیر کنند؛ قاتلی زنجیره ای که تا به امروز شش هزار انسان را به قتل رسانده و 160 هزار نفر را اسیر خود کرده است. آیا کرونا ویروس دنیا ما را به سمت فنا می برد؟

بدنه : بیایید کمی به گذشته برگردیم، به یکی دو ماه پیش. روزهایی که هنوز سر و کله این قاتل زنجیره ای پیدا نشده بود. آن روزها بعد از رسیدن به خانه، و یا قبل از غذا، دست هایمان را نمی شستیم. این که غذایی که در رستوران یا کافه می خوریم تمیز و بهداشتی هست یا نه زیاد برایمان مهم نبود. لباس ها و ظرف های غذایمان هم به تمیزی الان نبود. عجب! از وقتی سرو کله کرونا ویروس پیدا شده، سبک زندگی مان خیلی بهتر شده؛ چه خوب!

تا یه ماه پیش وقتی چشمم به تلویزیون و کنترلش می افتاد فوراً آن دکمه قرمز رنگ روی کنترل را فشار می دادم و از شر تلویزیون خلاص می شدم ولی حالا دیگه نه سریال های غم انگیز و افسرده کننده جایشان را به سریال های خنده دار و طنز داده اند. اگرچه قدیمی اند و کیفیت ضبطشان خوب نیست ولی در هرحال خیلی خوبند و حسابی من را به خنده می اندازند. بعضی وقت ها به خودم میگم: چه خوب شد کرونا اومد. آگه نبود الان خبری از این سریال ها و فیلم های خوب نبود.حتماً باید سر و کله یکی مثل کرونا پیدا به شه تا تلویزیون یه چیز درست و حسابی بذاره؟!

یادمه یه جایی خونده بودم که آگه در جنگ دنیای دوم حدود 80 میلیون نفر انسان کشته نمی شدند، دنیا فعلی ما به این صورت می بینید و مشاهده می کنید نبود و زباله و آلودگی کره زمین را فرا می گرفت. اگرچه عامل اصلی مرگ این 80 میلیون انسان به نام هیتلر و نازی ها زده شده ولی در حقیقت این قوانین طبیعی دنیا ما بودند که تصمیم گرفتن 80 میلیون نفر آدم بمیرن. حال کرونا ویروس به دلایل مشخصی پیش ما اومده. چه بسا همین قاتل زنجیره ای که داریم درباره اش حرف می زنیم، اومده که دنیا ما رو نجات بده!

نتیجه : ویروس کرونا در عین اینکه خیلی ترسناک و بی رحمه، چیزهای خوبی رو هم یاد داده. چه بسا هنوز متوجه بعضی هاشون نشدیم ولی مطمئناً در آینده می بینیم و ازش تشکر هم خواهیم کرد. تنها کاری که باید بکنیم، اینه که مواظب خودمون باشیم و اینو بدونیم که خدا همیشه و همه جا همراه ماست، ما رو دوست داره و میدونه داره چیکار میکنه.

سخن آخر

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم از مطالب مرتبط 14 ایده برای نقاشی ویروس کرونا و آموزش به بچه ها و 33 عکس پروفایل کرونایی دخترانه، پسرانه و مفهومی بسیار زیبا هم در خبرنگاران دیدن بفرمایید. همچنین از قلم نیاندازید که نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4240

به "5 مدل انشا در مورد کرونا و درس هایی که به ما آموخت" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 مدل انشا در مورد کرونا و درس هایی که به ما آموخت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مدل انشا در مورد کرونا و درس هایی که به ما آموخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید