10 اپلیکیشن مدیریت رمز عبور برتر برای اندروید

به گزارش یزد بلاگ، این روزها اپلیکیشن مدیریت رمز عبور به یکی از احتیاجهای اصلی بسیاری از کاربران موبایل های هوشمند تبدیل شده است. توانایی اینکه درون یک اپلیکیشن واحد، به تمام رمزهای عبورتان دسترسی داشته باشید طی سال های اخیر حسابی به مذاق کاربران دیوایس های مختلف خوش آمده و حالا می توان انبوهی از پسووردهای پیچیده و مقاوم در برابر آسیب پذیری را بدون احتیاج به حفظ کردنشان در ذهن، استفاده کرد.

10 اپلیکیشن مدیریت رمز عبور برتر برای اندروید

در دنیای مک ، کامپیوترهای شخصی و موبایل، بی شمار اپلیکیشن مدیریت رمز عبور به چشم می خورد و در این مقاله بعضی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی را برایتان جمع آوری نموده ایم تا دیگر نگران فراموش کردن رمزهای عبور یا مجبور به استفاده از رمزهای آسان و آسیب پذیر نباشید.

1Password

قیمت: رایگان / 2.99 الی 4.99 دلار در ماه

1Password یکی از رقابتی ترین اپلیکیشن های مدیریت رمز عبور در دنیای اندروید است. این اپلیکیشن بی شمار قابلیت ساده مانند مدیریت رمز عبور، ساخت رمز عبور، پشتیبانی کراس پلتفرم از دیگر سیستم عامل ها و چیزهایی از این دست دارد. این اپلیکیشن در ضمن یک ابزار تنظیم پسوورد مخصوص به خود هم دارد تا هرکسی بعد از دسترسی یافتن به موبایلتان، قادر به استخراج اطلاعات 1Passwor نباشد. این اپلیکیشن برای 30 روز نخست رایگان است و بعد از آن باید بابت اشتراک ماهانه اش پول بپردازید.

aWallet Password Manager

قیمت: رایگان / 3.49 دلار

aWallet یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های مدیریت پسوورد روی موبایل های اندرویدی است. این اپلیکیشن می تواند رمزهای عبور، اطلاعات بانکی، اطلاعات کارت اعتباری و سایر اطلاعات شما را در خود ذخیره کند. علاوه بر این، جستجوگر داخلی، آیکن های قابل شخصی سازی و قفل اتوماتیک هم از دیگر قابلیت های aWallet به حساب می آیند. این نرم افزار حتی یک ابزار فراوری رمز عبور هم دارد که البته برای استفاده از آن باید نسخه پریمیوم را به قیمت 3.49 دلار تهیه کنید.

با این همه، نسخه رایگان اپلیکیشن از تمام قابلیت های ساده و ضروری کاربران عادی بهره مند شده و الزامی به پرداخت هزینه اضافه وجود ندارد. اما خوشبختانه حتی اگر به فکر خرید اپلیکیشن افتادید هم نیازی نیست اشتراک ماهانه تهیه کنید و تنها یک هزینه 3.49 دلاری برای استفاده مادام العمر از آن کافی خواهد بود.

Bitwarden

قیمت: رایگان

Bitwarden یکی اپلیکیشن مدیریت رمز عبور جدید و اتفاقا بسیار خوش ساخت است. در واقع به نظر می رسد توسعه دهندگان این اپلیکیشن، مدیریت پسوورد را حسابی جدی می گیرند. این نرم افزار قابلیت رمزنگاری AES-256 bit دارد، اطلاعات را هش می نماید و از پشتیبانی از PBKDF2-SHA-256 هم بهره مند شده که یک تکنولوژی جدید برای ممانعت از حملات بروت فورس است.

اپلیکیشن اشاره شده کاملا رایگان و کاملا متن باز است و بنابراین اگر بخواهید، می توانید سرور پسوورد مخصوص خودتان را هاست کنید. Bitwarden حتی از رابط برنامه نویسی Autofill اندروید هم پشتیبانی می نماید. با توجه به تمام این ها، اپلیکیشن Bitwarden بهترین پسوورد منیجری است که احتمالا تا به امروز حتی اسمش هم به گوشتان نخورده باشد.

Dashlane

قیمت: رایگان / 4.99 الی 9.99 دلار در ماه

Dashlane هم یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های مدیریت پسوورد در این لیست به حساب می آید. این اپلیکیشن چندین قابلیت خوب دارد، اطلاعات را به شکل قابل قبولی رمزنگاری می نماید و در نسخه رایگانش هم ویژگی های قابل توجهی خواهید یافت. نسخه رایگان شامل ویژگی هایی نظیر پر کردن اتوماتیک باکس های رمز عبور، هشدار امنیتی، فضای ذخیره سازی 50 رمز عبور و امکان استفاده تنها روی یک دستگاه را در اختیارتان قرار می دهد. اگر به سراغ اشتراک ماهانه 4.99 دلاری بروید، فضای ذخیره سازی گسترش می یابد و تعداد دیوایس های قابل پشتیبانی نامحدود می گردد.

اگر هم جیبتان حسابی پر پول باشد و به اشتراک ماهانه 10 دلار تن بدهید، قابلیت هایی نظیر سرویس پایش اعتبار، بازیابی هویت و بیمه 1 میلیون دلاری سرقت هویت در اختیارتان قرار می گیرد. بنابراین این یکی، واقعا ارزش هزینه کردن را دارد. با این همه نیازهای بیشتر مردم با نسخه رایگان Dashlane رفع خواهد شد و اگر نخواهید از نرم افزار روی کامپیوتر هم بهره ببرید، هیچ وقت نیازمند نسخه پریمیوم نخواهید بود.

Enpass Password Manager

قیمت: رایگان / 9.99 دلار

Enpass یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور نسبتا قدرتمند است. این نرم افزارها نه تنها نیازهای اساسی را پوشش می دهد، بلکه یک نسخه دسکتاپ برای مک، ویندوز و لینوکس هم دارد. علاوه بر این، خبری از اشتراک ماهانه نیست و با یک بار هزینه، برای همواره به قابلیت های پیشرفته اش دسترسی خواهید یافت. Enpass می تواند از اطلاعات شما بکاپ بگیرد، آن ها را با تکنیک AES 256 bit رمزنگاری کند، اطلاعات را روی چندین پلتفرم مختلف همگام سازی نماید و حتی اطلاعات شما درون دیگر اپلیکیشن های مدیریت رمز عبور را استخراج کند. ناگفته نماند که اگر اشتراک Google Play Pass را تهیه نموده باشید، تمام قابلیت های Enpass به صورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد.

Keepass2Android

قیمت: رایگان

Keepass2Android برای افرادی ساخته شده که به دنبال رفع سازی نیازهای کلی خود در نرم افزاری بسیار کاربرپسند و ساده می گردند. بنابراین تمام قابلیت های رایج در این اپلیکیشن یافت می شوند و در ضمن می توانید از رمزهای عبور بکاپ بگیرید. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، مشخصا این اپلیکیشن بسیاری از ویژگی های پیچیده تر رقبا را ندارد. بنابراین آنچه Keepass2Android را از نرم افزارهای مشابه متمایز می نماید، رایگان و متن باز بودنش است. کدنویسی این اپلیکیشن براساس فونداسیون Keepassdroid (که آن هم یک ابزار مدیریت پسوورد متن باز و رایگان معرکه است) صورت گرفته و این دو با یکدیگر سازگاری کامل دارند. پس اگر به دنبال صرف هیچ هزینه ای نیستید، Keepass2Android را در ذهن داشته باشید.

Keeper

قیمت: رایگان / 9.99 دلار در ماه / 99.99 دلار در سال

Keeper هم یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور در این لیست به حساب می آید. ولی آن قدر برای این اپلیکیشن به روزرسانی منتشر می گردد که اصلا نمی توانیم آن را قدیمی یا از دور خارج تلقی کنیم. Keeper تمام نیازهای اساسی را پوشش می دهد و به قابلیت پر کردن اتوماتیک باکس رمز عبور، فراوری رمز عبور و مخزنی برای نگهداری فایل ها، تصاویر و ویدیوها مجهز شده. نسخه دسکتاپ آن هم از سایر ابزارهای رایج بهتر ظاهر می گردد. برای توصیف بهتر می توان گفت که Keeper به صورت خاص برای کاربران حرفه ای ساخته شده و به همین خاطر، گران قیمت ترین اپلیکیشن درون این لیست هم هست.

LastPass Password Manager

قیمت: رایگان / 2 الی 4 دلار در ماه

LastPass جزء پر دانلودترین اپلیکیشن های موجود در این لیست است. این اپلیکیشن انبوهی از قابلیت های مختلف دارد که از جمله آن ها می توان به پر کردن اتوماتیک باکس رمز عبور در اپلیکیشن ها، سایت ها و حتی فرم ها اشاره نمود. از سوی دیگر LastPass به شکلی بسیار پر زرق و برق و خوش رنگ و لعاب طراحی شده و بنابراین حسابی چشم کاربر را نوازش می دهد.

با این نرم افزار قادر به ذخیره سازی تصاویر و یادداشت ها هم در فضایی امن خواهید بود. از سوی دیگر می توان به قابلیت های نامتعارف تر و منحصر به فرد اپلیکیشن اشاره نمود که پشتیبانی از اسکن اثر انگشت، ساخت اتوماتیک پسوود، ابزار آنالیز میزان آسیب پذیری رمز عبور و حتی دسترسی اضطراری برای دوستان و خانواده تنها بعضی از آن ها هستند. نسخه پریمیوم LastPass نیز قیمت گذاری بسیار رقابتی دارد. ناگفته نماند که با دانلود LastPass Authenticator در گوگل پلی هم می توانید به احراز هویت 2 مرحله ای برای ایجاد یک لایه امنیتی دیگر دسترسی داشته باشید.

Password Safe

قیمت: رایگان / 3.99 دلار

Password Safe برای آن دسته از کاربرانی کارآمد ظاهر می گردد که می خواهند به صورت آفلاین از اپلیکیشن مدیریت پسوورد استفاده نمایند. این یکی هیچ نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و از رمزنگاری 256 بیتی بهره می برد تا خیالتان کاملا از امنیت فایل ها و پسووردها راحت باشد. این اپلیکیشن در ضمن از زبان طراحی Material Design گوگل پیروی می نماید و برای همین هم خیلی زیبا از آب درآمده و هم استفاده از آن آسان است.

علاوه بر قرار دادن رمزهای عبور در این اپلیکیشن، می توانید آن ها را دسته بندی هم کنید تا به راحتی در دسترس باشند و در لحظه ایجاد پسوورد هم می توان از قابلیت ساخت رمز عبور اتوماتیک استفاده کرد. ناگفته نماند که Password Safe قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک هم دارد. اگر تمام این ها برایتان کافی نبود، می توانید یا 3.99 دلار بابت نسخه پریمیوم پول بدهید، یا از اشتراک Google Play Pass برای دسترسی به قابلیت های پولی اش بهره ببرید.

Google Smart Lock

قیمت: رایگان

Smart Lock گوگل یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور است که به شکل غافلگیرنماینده ای خوب از آب درآمده. این نرم افزار به صورت بومی روی اندروید، گوگل کروم و سیستم عامل کروم در دسترس است. اساسا هنگام ورود به هر اپلیکیشن و سایتی، گوگل از شما می پرسد که آیا می خواهید پسووردتان ذخیره گردد یا خیر. به این ترتیب با ورود بعدی به آن اپلیکیشن یا وب سایت، گوگل خودش اطلاعات لازم را وارد می نماید. در ضمن این اپلیکیشن از نام های کاربری، رمزهای عبور، اطلاعات کارت اعتباری و چیزهایی از این دست پشتیبانی می نماید و به صورت کاملا رایگان در دسترس تمام کاربران است.

  • معرفی 4 سایت برای ایجاد رمز عبورهای پیچیده

منبع: Android Authority

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2393

به "10 اپلیکیشن مدیریت رمز عبور برتر برای اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن مدیریت رمز عبور برتر برای اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید