یک نوع غشای سرامیکی برای صنعت آب و فاضلاب تولید می شود

به گزارش یزد بلاگ، دکتر نادرقلی ابراهیمی مشاور معاون علمی و فناوری و دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری به خبرنگاران گفت: امروزه استفاده از تکنولوژی های غشایی در فرآیندهای مختلف فرآوری مواد در حال افزایش بوده و استفاده از این تکنولوژی در صنعت آب و فاضلاب نیز رو به گسترش است.

یک نوع غشای سرامیکی برای صنعت آب و فاضلاب تولید می شود

وی افزود: غشاهای سرامیکی یکی از انواع غشاهایی است که در سالهای اخیر در زمینه آب و پساب بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

ابراهیمی افزود: این غشاها به دلیل ساختار فیزیکی و اندازه حفرات می تواند جایگزین فیلترهای میکرونی باشد. این غشاها دارای مقاومت حرارتی بیشتر و همچنین مقاوم در مقابل خوردگی کارایی بهتری از خود نشان می دهند.

دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش گفت: تا کنون در کشور غشاهای سرامیکی با استفاده از لایه های اکسید آلومینا تولید شده بود که با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و سرمایه گذاری و توان بخش خصوصی، غشاهای سرامیکی سیلیکون کارباید نیز در دستور کار بومی سازی و تولید داخل قرار گرفت تا با جایگزینی با نمونه خارجی، از خروج ارز جلوگیری کند و پس از توسعه توان تولید داخل، حتی می توان برای صادرات این محصول نیز برنامه ریزی کرد.

به گفته ابراهیمی، این غشا در به روزرسانی تصفیه خانه شهرک معلم کلایه قزوین به کار خواهد رفت و همزمان خط تولید داخلی آن نیز توسط یکی از شرکت های دانش بنیان در حال برنامه ریزی و اجرا است.

وی گفت: تا پایان سال تولید و بومی سازی این غشا سرامیکی سیلیکون کارباید به بهره برداری خواهد رسید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3161

به "یک نوع غشای سرامیکی برای صنعت آب و فاضلاب تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نوع غشای سرامیکی برای صنعت آب و فاضلاب تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید