گزیده نقدهای انیمیشن روح؛ یک اثر خوش ساخت دیگر از دیزنی و پیکسار

به گزارش یزد بلاگ، نخستین نقدهای انیمیشن روح پس از نمایش این اثر در جشنواره فیلم لندن 2020 منتشر شده اند که نشان می دهند باری دیگر با یک انیمیشن جذاب و دوست داشتنی از دیزنی و پیکسار روبرو خواهیم بود.

گزیده نقدهای انیمیشن روح؛ یک اثر خوش ساخت دیگر از دیزنی و پیکسار

شیوع کروناویروس روی برنامه اکران بسیاری از کمپانی های فراوری و پخش فیلم های سینمایی تأثیر گذاشت و اغلب این کمپانی ها مجبور شدند تاریخ اکران آثار خود را چندین ماه به تعویق بیندازند یا به وسیله پلتفرم های آنلاین فیلم های خود را پخش نمایند. دیزنی هم به دنبال تعطیلی گسترده سینماها تصمیم گرفت فیلم پرهزینه مولان را به صورت آنلاین و به وسیله سرویس دیزنی پلاس پخش کند و چندی قبل اعلام شد انیمیشن روح هم مانند مولان به جای اکران در سینماها به صورت اختصاصی از این سرویس پخش خواهد شد.

انیمیشن روح قرار است در تاریخ 25 دسامبر (5 دی) در دسترس عموم مشترکین دیزنی پلاس قرار بگیرد، اما این انیمیشن روز گذشته در جشنواره فیلم لندن به نمایش درآمده است و به همین خاطر شاهد انتشار نخستین نقدهای انیمیشن روح هستیم.

روح اولین انیمیشن پیکسار با یک قهرمان سیاه پوست است. این انیمیشن داستان مردی به نام جو گاردنر را روایت می نماید که در یک دبیرستان، موسیقی آموزش می دهد. جو همیشه سودای اجرای موسیقی جاز روی صحنه را در سر می پروراند و در میانه های انیمیشن با تحت تأثیر قرار دادن سایر معلم های موسیقی این فرصت را می یابد تا به رویای خود، یعنی اجرای موسیقی جاز روی صحنه رنگ واقعیت ببخشد. اما ماجرا به این خوبی پیش نمی رود و به دنبال سلسه اتفاقاتی روح گاردنر از بدنش جدا گردد و این سرآغاز حوادث هیجان انگیز داستان است. انیمیشن روح را پیت داکتر کارگردانی نموده است؛ داکتر سابقه کارگردانی دو انیمیشن برنده اسکار بالا و درون و بیرون را در کارنامه دارد و فیلم نامه انیمیشن های موفقی همچون کارخانه هیولاها، داستان اسباب بازی و وال-ئی را نوشته است.

  • انیمیشن های پیکسار از بهترین تا بدترین

گزیده نقدهای انیمیشن روح

اسکرین دیلی / وندی ایده

امتیاز: 100 از 100

روح انیمیشنی است با شکوه بصری، صحنه های اغلب خنده دار و کاملا عمیق که فریاد می کشد باید روی پرده عظیم دیده گردد.

موسیقی جاز و انیمیشن ها همیشه رابطه خوبی با یکدیگر داشته اند. این انیمیشن که بیشتر مناسب مخاطبان مسن تر پیکسار است، می تواند به عنوان یک هدیه برای دوست داران موسیقی و انیمیشن تلقی گردد. پیکسار تا به امروز خیلی مسائل فلسفی را دستمایه ساخت انیمیشن های خود قرار نداده است، اما در روح مخاطب با پرسش هایی جدی روبرو می گردد و به یک اثر خیره نماینده می رسد. سؤالاتی همچون معنای زندگی چیست؟ یا چه چیزی وجود انسان را معنادار می نماید مطرح می شوند و انیمیشن با روشی خلاقانه و به یاری موسیقی به آن ها پاسخ می دهد.

ایندی وایر / کلیم آفتاب

امتیاز: 91 از 100

مانند بعضی از بهترین آهنگ های جاز، انیمیشن روح هم از یک چارچوب سنتی استفاده می نماید. به طوری که حتی نقطه انتهای بدیهی داستان هم کاملا درست به نظر می رسد. با وجود تمام جاه طلبی هایی که در روح به دنبال طرح داستانی مبتکرانه آن وجود دارد، اما بازهم این انیمیشن یک انتها قابل پیش بینی دارد. شاید به دلیل مسن بودن شخصیت اصلی سازندگان احساس نموده اند می بایست با جدیت بیشتری پیغام های خود را مطرح نمایند، ولی با تمام این تفاسیر تماشای انیمیشن روح مانند یک سفر خیال انگیز است.

وارپ / جیسون سولومونز

امتیاز: 70 از 100

روح احتمالا جاه طلبانه ترین اثری باشد که دیزنی تا به امروز ساخته است. این انیمیشن از تصاویر رنگارنگ و خردمندانه ای بهره می برد، اما با این وجود داستان کمی در جهت اوج گیری خود سردرگم می گردد و تنها در بخش های انتهایی می تواند بینندگان را با شخصیت هایش همراه کند.

تا به این ساعت بر اساس 7 آنالیز میانگین امتیاز انیمیشن روح 91 از 100 است و تنها یک نقد متوسط با امتیاز 60 از 100 برای آن به ثبت رسیده است و مابقی آنالیز های این انیمیشن مثبت هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2464

به "گزیده نقدهای انیمیشن روح؛ یک اثر خوش ساخت دیگر از دیزنی و پیکسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده نقدهای انیمیشن روح؛ یک اثر خوش ساخت دیگر از دیزنی و پیکسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید