کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!

به گزارش یزد بلاگ، گروهی از محققان پیروز به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!

به گزارش خبرنگاران از فارس، گروهی از محققان انگلیسی پیروز به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

پژوهشگران با استفاده از داده های به دست آمده از رصدهای متناوب و تلسکوپ های فوق پیشرفته در نقاط مختلف دنیا به این نتیجه رسیده اند که کهکشان ماقبل تاریخ هراکلس بیش از ده میلیارد سال قبل بعد از برخورد با کهکشان راه شیری به طور کامل در آن ادغام شده و در عمل از بین رفته است.

بقایای هراکلس حدود یک سوم هاله کروی راه شیری را تشکیل می دهند. اما اگر ستاره ها و گازهای حاصل از هراکلس درصد زیادی از هاله کهکشانی را تشکیل می دهند و به دلیل اینکه در اعماق کهکشان راه شیری نهفته است، تا پیش از این قابل تشخیص نبوده است.

ریکاردو اسکیاون از دانشگاه جان مورس لیورپول (LJMU) در انگلیس و یکی از اعضای اصلی تحقیق، می گوید: برای یافتن یک کهکشان این چنینی، ما باید به آنالیز دقیق ترکیبات شیمیایی و حرکات ده ها هزار ستاره بپردازیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2819

به "کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید