کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!

به گزارش وبلاگ علی بابا، گروهی از محققان پیروز به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!

به گزارش وبلاگ علی بابا از فارس، گروهی از محققان انگلیسی پیروز به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

پژوهشگران با استفاده از داده های به دست آمده از رصدهای متناوب و تلسکوپ های فوق پیشرفته در نقاط مختلف دنیا به این نتیجه رسیده اند که کهکشان ماقبل تاریخ هراکلس بیش از ده میلیارد سال قبل بعد از برخورد با کهکشان راه شیری به طور کامل در آن ادغام شده و در عمل از بین رفته است.

بقایای هراکلس حدود یک سوم هاله کروی راه شیری را تشکیل می دهند. اما اگر ستاره ها و گازهای حاصل از هراکلس درصد زیادی از هاله کهکشانی را تشکیل می دهند و به دلیل اینکه در اعماق کهکشان راه شیری نهفته است، تا پیش از این قابل تشخیص نبوده است.

ریکاردو اسکیاون از دانشگاه جان مورس لیورپول (LJMU) در انگلیس و یکی از اعضای اصلی تحقیق، می گوید: برای یافتن یک کهکشان این چنینی، ما باید به آنالیز دقیق ترکیبات شیمیایی و حرکات ده ها هزار ستاره بپردازیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کهکشانی که در کهکشان راه شیری ادغام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید