کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، مضاوی الرشید یکی از معارضان سعودی که در خارج از عربستان اقامت دارد در مقاله ای در سایت میدل ایست نوشت: میراث سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی -کاخ پادشاهی فرو ریخته- بدون تحقق اصلاحات است.

کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان

در این گزارش آمده است: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از روش های بسیار اهانت باری در این کشور استفاده کرده و علیه رقبای خود و عشایر آنها توطئه چینی کرده است. پیامدهای این اقدامات ممکن است در آینده با قدرت دریافت او به عنوان پادشاه کشور، همچنان ادامه پیدا کند.

پیش از پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که حاکمان سعودی از مشروعیت گسترده ای به دلیل وجود نفت و خدمات رفاهی در میان شاهزادگان و مردم این کشور برخوردار هستند اما به نظر می رسد اعضای مؤثر در خاندان حاکم تبدیل به دشمن شده اند و عربستان، هم پیمانان اجتماعی خود یعنی گروه های دینی حامی حاکمیت را نیز از دست داده است. آنها کاملاً با سیاستهای بن سلمان مخالف هستند.

بسیاری از قبایلی که همچنان سرسپرده پادشاه هستند مورد اهانت قرار گرفته و اموال آنها در معرض خطر قرار گرفته است. قبیله الحویطات در شمال و عتیبه در مرکز عربستان نمونه این قبایل هستند. با شیوخ آنها و افراد برجسته مانند کسانی رفتار می شود که دیگر تاریخ مصرفشان تمام شده و به گذشته پیوسته اند. معلوم نیست تا چه زمانی می توان در برابر کنار زدن آنها سکوت کرد.

پادشاه عربستان زمانی که فعالان زن سعودی خواهان تحقق حقوق واقعی خود نه فقط رانندگی یا رفتن به ورزشگاه ها هستند، به خود می لرزد. زنانی که خواهان آزادی واقعی و نه این آزادی های سطحی بودند زندانی شدند. عربستان شاهد فرار تعداد زیادی از سعودی ها در برابر چشمان پادشاه این کشور بوده است.

بعید است بن سلمان بعد از فوت پادشاه عربستان بتواند با بحران هایی مانند کاهش درآمدهای نفتی، سرکوب مخالفان، گسترش ویروس کرونا و … مقابله کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1869

به "کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ پادشاهی فرو ریخته، میراث ملک سلمان برای بازماندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید