چنته لفور و نمد مازندران نشان جغرافیایی دریافت می کنند

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده چنته لفور و نمد مازندران برای کسب نشان جغرافیایی در دست اقدام است.

چنته لفور و نمد مازندران نشان جغرافیایی دریافت می کنند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه روز دوشنبه 13 مرداد 99 گفت: چنته لفور و نمد مازندران که دو رشته بومی و اصیل مازنی نیز به شمار می آید و به زودی این دو رشته نشان جغرافیایی دریافت خواهند کرد.

او همچنین از باززنده سازی رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان یکی از وظایف این حوزه یاد کرد و افزود: در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای باززنده سازی دو رشته حصیربافی و سفال مازندران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از تکمیل دو پرونده برای اخذ درجه هنری در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای ساخت مستند ترویجی صنایع دستی در دستور کار واقع شده است.

فرزانه با اشاره به یک دوره آموزشی اصلاح فرایند تولید در لاک تراشی برای آموزش شاغلان صنایع دستی در سه ماهه نخست 99 افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره های آموزشی عمومی صنایع دستی به صورت مجازی توسط مدرسین مورد تائید برگزار گشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بابیان این مطلب که ویروس کرونا آسیب زیادی به صنایع دستی و هنرهای سنتی وارد کرده است گفت: دو سامانه چمتا و هفت گالری نیز جهت حمایت از هنرمندان و بازاریابی و فروش آثارشان فعال است.

او به صدور 139 مجوز تولید انفرادی و 15 مجوز کارگاهی صنایع دستی در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: هم زمان با هفته صنایع دستی یک کارگاه تخصصی لاک تراشی جهت اصلاح تولید و توانمندسازی صنعتگران شاغل راه اندازی شده است .

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1860

به "چنته لفور و نمد مازندران نشان جغرافیایی دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چنته لفور و نمد مازندران نشان جغرافیایی دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید