پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟

به گزارش یزد بلاگ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعای ترامپ را که گفت وی در دوره ریاست جمهوری او پیشنهاد حمله به ایران را داده است، رد کرد.

پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟

به گزارش خبرنگاران، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در مصاحبه ای با فرید زکریا مجری شبکه سی.ان.ان ادعاهای ترامپ و رئیس ستاد کارکنان وی مارک میدوز را رد کرد و گفت: به شما اطمینان می دهم که حتی یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران نداده ام.

میلی که اواخر ماه جاری میلادی (ستپامبر) از سمتش بازنشسته می گردد در 16 ماه پایانی ریاست جمهوری ترامپ ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را بر عهده گرفت.

وی به چهره ای مهم در تحقیقات جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده پیگرد ترامپ به علت نگهداری اسناد طبقه بندی شده تبدیل شد. ترامپ مدعی شده بود که طرحی درباره حمله به ایران دارد که به وسیله میلی تدوین شده بود.

وی این اظهارات را در فایلی صوتی در ژوئیه 2021 به نویسندگان کتاب زندگی نامه میدوز گفته بود.

میلی گفت: نمی دانم آنها درباره چه سندی صحبت می نمایند. من هرگز آن را ندیده ایم و هیچ کسی آنچه را که آنها درباره اش حرف می زنند به من ارائه ننموده است. بنابراین، نمی توانم در این باره اظهارنظر کنم.

وی اضافه کرد: اما به شما اطمینان می دهم که حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی است. ما این قابلیت را داریم و طرح هایی برای اظهارنظر در خصوص آن داریم. این یک مساله غیرمعمول خاصی نیست. اما نمی خواهم در خصوص جزئیات آن صحبت کنم.

میدوز در کتاب خود با عنوان رئیسِ رئیس مدعی شده که میلی در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیش از یک بار اصرار نموده بود به ایران حمله کند اما ترامپ آن را نپذیرفت.

میلی گفت که وی درباره چیزی که میدوز نوشته اطلاعی ندارد. وی اضافه کرد: با قاطعیت به شما می گویم که هرگز به حمله گسترده علیه ایران توصیه ننموده ام. به نظر من، انجام این کار مستلزم درجه قابل توجهی از خطر است که با توجه به شرایط شاید بخواهیم آن را بپذیریم یا نپذیریم اما این اتفاق نیافتاد.

میلی اظهار کرد: نمی دانم نقل قول های میدوز دقیقا چیست اما درباره کاری که خودم انجام داده ام می توانم به شما اطمینان بدهم و آن این است که من پیشنهاد حمله به ایران ندادم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5035

به "پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید