پکن: سفر کابینه آمریکا به تایوان، صلح و ثبات این منطقه را به خطر می اندازد

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سفر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و هیئت همراه او به تایوان گفته این سفر، شرایط صلح و ثبات این منطقه را به خطر می اندازد.

پکن: سفر کابینه آمریکا به تایوان، صلح و ثبات این منطقه را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، پکن امروز (چهار شنبه) به سفر الکس اِیزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و هیئت نمایندگان همراه وی به تایوان واکنش نشان داد.

به نوشته خبر گزاری فرانسه، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته این سفر شرایط صلح و ثبات در تایوان را به خطر می اندازد.

ونبین در نشستی خبری گفت: چین قاطعانه با مبادلات رسمی آمریکا و تایوان مخالف است.

وی اضافه کرد: ما از آمریکا می خواهیم که از اصول سیاست چین واحد پیروی کند... مبادلات رسمی با تایوان را به هر شکلی را متوقف ... و از اعزام سیگنال های اشتباه به نیرو های مستقل تایوان خودداری کند.

خبر گزاری رویترز بر اساس گفته الکس اِیزار گزارش داده که وی قرار است به همراه هیئت نمایندگانی در روزهای آینده به تایوان سفر نمایند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفته از سال 1979 تا به امروز این بالاترین سطح ملاقات یکی از مقامات کابینه دولت آمریکا با دولت تایوان است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام نموده که اِیزار قرار است از طرف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با همتای خود، مسئولان مقابله با بیماری کووید-19 و متخصصان این حوزه در تایوان ملاقات کند.

وزارت امور خارجه چین نیز دو ماه گذشته ضمن انتقاد شدید از سیاست های واشنگتن در تحریک تایوان به جدایی از چین تأکید کرد که اینگونه سیاست های آمریکا به شدت به روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات تنگه تایوان خدشه وارد می نماید.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره کوشش ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که واشنگتن با وجود مخالفت پکن، همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه می دهد.

م

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1882

به "پکن: سفر کابینه آمریکا به تایوان، صلح و ثبات این منطقه را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: سفر کابینه آمریکا به تایوان، صلح و ثبات این منطقه را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید