پسوند ir محبوب ترین نام دامنه ثبت شده ایرانیان

به گزارش یزد بلاگ، پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند.

پسوند ir محبوب ترین نام دامنه ثبت شده ایرانیان

از ابتدای ثبت دامنه های فارسی در کشور تا به امروز یک میلیون و 199 هزار و 739 دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت شده فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و 191 هزار دامنه فعال در صدر واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتنا،، دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب سایت به وسیله آن قابل دستیابی بوده و به طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می کنید.

پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه های پسوندهای متداول com ،org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه بندی (Ranking) نتایج جست وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

در ایران، پژوهشگاه دانش های بنیادی از جمله مراکز اصلی برای ثبت دامنه های اینترنتی به شمار می رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز و یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند. این پژوهشگاه هم چنین آماری دقیق از دامنه های ایرانی را به دست می دهد.

طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه های فارسی در کشور تا به امروز یک میلیون و 199 هزار و 739 دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت شده فارسی، پسوند ir با یک میلیون و 191 هزار و 378 دامنه فعال در صدر واقع شده است که نشان می دهد بیش ترین سهم متعلق به همین پسوند است.

پس از دامنه ir، دامنه co.ir با 4018 مورد، دامنه ایران با 1702 مورد و دامنه ac.ir با 1276 دامنه فعال هستند. هم چنین دامنه های دیگری وجود دارند که کمتر از 1000 مورد به نام آن ها ثبت شده است. دامنه id.ir با 592 مورد، دامنه org.ir با 278 مورد، دامنه sch.ir با 255 مورد و دامنه gov.ir با 212 مورد نیز در رتبه های بعدی لیست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت شده نیز متعلق به دامنه net.ir با 28 دامنه فعال است.

همچنین چندی پیش تست پایداری سیستم DNS دامنه داخلی ir. برگزار و پایداری انتقال دامین های داخلی با همکاری اپراتورهای ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت و سیار، شرکت ارتباطات زیرساخت و مناطق 9 گانه رگولاتوری تست شد. در پی انجام تست پایداری DNS و انتقال دامین های داخلی، پایداری شبکه بیشتر شده و سرعت بازگشایی سایت هایی که روی دامنه ir. هستند بالاتر می رود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2621

به "پسوند ir محبوب ترین نام دامنه ثبت شده ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسوند ir محبوب ترین نام دامنه ثبت شده ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید