نشست فوق العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است

به گزارش یزد بلاگ، محمد عرقاب گفت:نشست اوپک پلاس فرصتی برای همکاری چند جانبه، انعطاف پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات سخت است.

نشست فوق العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از دبیرخانه سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک)، محمد عرقاب رئیس دوره ای اجلاس سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) و وزیر انرژی و معادن الجزایر، در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس از طریق وبینار، ضمن تاریخی خواندن این نشست، اظهار کرد: امروز فرصتی برای همکاری چند جانبه، انعطاف پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات سخت است.

وی اضافه نمود: ما با فاجعه ای انسانی در مقیاسی که شاید در بیش از یک قرن گذشته مشاهده نشده باشد، بیماری کووید-19 که اکنون وارد مرحله همه گیری جهانی شده، تقریباً به همه بخش های کره زمین رسیده است.

رئیس دوره ای اوپک و وزیر انرژی و معادن الجزایر شرح داد: افزون بر تلفات انسانی، این بحران آسیب های بزرگی را به اقتصاد جهانی و به بازار جهانی نفت وارد کرده است.

عرقاب گفت: تأثیر کرونا بر بازار نفت نیز بی سابقه است، از میان رفتن حجم بالایی از تقاضای نفت و در نتیجه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، این ظرفیت را دارد که سطح ذخیره جهانی را به سرعت تکمیل کند و سبب تعطیلی اجباری تولید شود؛ در زمانی که کشور های صادر کننده نفت با این فاجعه انسانی همه گیر و رکود اقتصادی ناشی از آن روبه رو هستند، تأثیر منفی آن بر درآمد این کشور ها نیز بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون در یک نقطه عطف بحرانی قرار داریم، جایی که نیازمند عمل است. بازار نفت در سقوطی ناپایدار است، این نشست اضطراری فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است.

رئیس دوره ای اوپک گفت: نشست امروز ما پیام روشنی به بازار جهانی ارسال می کند که ما این شرایط را جدی می گیریم و با پیشروی مسئولانه به سمت یافتن راه چاره های سازنده و مؤثر برای برقراری تعادل در بازار جهانی نفت گام بر می داریم.

عرقاب شرح داد: امروز باید سریع و قاطعانه با همبستگی و اتحاد محکم، به نفع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، اقتصاد جهانی و نسل های آینده عمل کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 966

به "نشست فوق العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید