نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ های عراق

به گزارش یزد بلاگ، در پی حملات اخیر تروریستی، نخست وزیر عراق دستور شروع عملیاتی پیشگیرانه برای مقابله با تحرکات داعش را صادر کرد.

نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ های عراق

به نقل از سومریه نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای بیان کرد که یکشنبه شب جلسه امنیتی گسترده ای با حضور فرماندهان نهادهای امنیتی فدرال و پیشمرگ ها و وزرای کشور، دفاع و دارایی به ریاست الکاظمی برگزار گردید.

در این نشست درباره تحولات و رویدادهای امنیتی عراق طی ساعات گذشته به ویژه حملات داعش به نظامیان عراقی در شمال عراق و درگیری با پیشمرگ ها، بحث شد.

همچنین برنامه های امنیتی برای مقابله و کاهش تخلفات و گسترش امنیت و ثبات در سراسر عراق مورد آنالیز نهاده شد.

دفتر نخست وزیر عراق بیان کرد که در این نشست هماهنگی بین نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه خصوصاً در مناطق مورد مناقشه نیز آنالیز شد.

در جریان این نشست الکاظمی دستورالعمل هایی از جمله از سرگیری عملیات های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین شروع عملیات پیشگیرانه برای مقابله با تحرکات داعش و خشک کردن منابع اقتصادی آن صادر کرد.

این نشست پس از آن برگزار گردید که رئیس اقلیم کردستان عراق خواستار تشکیل نیروی مشترکی از پیشمرگ ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه شد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: ما بارها به دولت فدرال و ائتلاف ضد داعش نسبت به خطرات این گروه تروریستی و استفاده از خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه هشدار دادیم. بار دیگر از مجلس و دولت فدرال عراق و ائتلاف ضد داعش می خواهیم فورا نیروی مشترکی از پیشمرگ ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه تشکیل دهند تا داعش از این منطقه استفاده نکند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3930

به "نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید