معرفی تعدادی از زیباترین جاده های دنیا

به گزارش یزد بلاگ، سفر زمینی یکی از بهترین، خوشایندترین و خاطره انگیزترین انواع سفر است و هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک سفر زمینی ایده آل به شما انرژی و روحیه ببخشد. سفرهای زمینی نه تنها به شما آزادی بسیار زیادی هدیه می نمایند بلکه، نسبت به روشهای دیگر ارزانتر هستند. بنابراین، فرقی نمی کند اگر علاقمند به دیدن نورهای شمالی در ایسلند باشید یا کانگوروهای وحشی در استرالیا. نوشتار خاص ترین جاده های جهان شما را با تعدادی از دیدنی ترین جاده های جهان آشنا خواهد نمود. پس، با ما در سفری رویایی در زیباترین جاده های جهان همراه باشید.

معرفی تعدادی از زیباترین جاده های دنیا

فهرست مطالب

رینگ رود Ring Road در ایسلندنورث کوست فایو هاندرد North Coast 500 در اسکاتلندراستا سیکستی سیکس Route 66 در آمریکاجاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road در استرالیاجزیره جنوبی South Island در نیوزیلندبزرگراه له مانالی Leh Manali Highway در هندوستان

رینگ رود Ring Road در ایسلند

راستا رینگ رود Ring Road در ایسلند تنها چند شهر را در بر نمی گیرد؛ بلکه کل کشور را پوشش می دهد. شما سفرتان را از ریکیاویک Reykjavik شروع نموده و در راستا رینگ رود Ring Road که گاهی با نام روت وان Route 1 نیز خوانده می گردد، قرار می گیرید. این مورد از خاص ترین جاده های جهان 1322 کیلومتر طول دارد، به دور ایسلند می چرخد و مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری این کشور در امتدادش واقع شده اند. وقتی در رینگ رود Ring Road سفر می کنید می توانید از تماشای یخچال و توده های طبیعی خیره نماینده، دشتهای گدازه، آبشارها و سایر زیبایی های طبیعی و خارق العاده ایسلند لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری ایسلند | 7 دلیل برای سفر به این کشور دیدنی

در طول روز می توانید در استخرهای زمین گرمایی و سواحل ماسه سیاه طول راستا توقف نموده و در طول شب، زیر آسمان ایسلند و در حال تماشای نورهای شمالی به خواب بروید. بسته به تعداد توقف هایتان در طول راستا و مقدار هر کدام، سفر زمینی در این مورد از زیباترین جاده های جهان بین 10 تا 15 روز بطول می انجامد. توصیه می کنیم از خودروی کاروان برای این سفر بهره ببرید. گزینه های بعدی استفاده از خودروی خودتان یا کرایه یک خودرو از موسسات کرایه هستند. برای رانندگی در این مورد از زیباترین جاده های جهان، می بایست گواهینامه معتبر ایسلندی یا گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید. ایسلندی ها در سمت راست جاده رانندگی می نمایند. اگر با اینگونه رانندگی مشکل دارید، می بایست یک راننده استخدام نمایید.

جالب ترین توقف ها در راستا رینگ رود Ring Road

-شبه جزیره اسنافلس نس Snaefellsnes peninsula: این شبه جزیره در همان ابتدای این مورد از خاص ترین جاده های جهان و در غرب ریکیاویک Reykjavik قرار گرفته است. با توقف در این ایستگاه، می توانید از کوه کرکیوفل Kirkjufell Mountain (کوه کلیسا) و آبشار کرکیوفل فوس Kirkjufellsfoss، موزه آتشفشان Volcano Museum، بندر پر از قایق و فانوس دریایی سوگاندیسی Sugandisey دیدن کنید.

-ناحیه زمین گرمایی میواتن Myvatn Geothermal Area: رسیدن از ریکیاویک Reykjavik به میواتن Myvatn حدود 5 ساعت طول می کشد و در طول این راستا، می توانید از دیدن حیات وحش، مناظر یخچالی و روستاهای زیبا لذت ببرید. از آنجایی که جاذبه های طبیعی فوق العاده ای مانند دریاچه میواتن Myvatn Lake، گودالهای گلهای جوشان هوریر Hverir و آتشفشان هورفل Hverfjall در میواتن Myvatn واقع شده اند، اغلب گردشگران چند روزی را در این ناحیه اردو می زنند تا بتوانند نهایت استفاده از طبیعت و زیبایی های آن را داشته باشند. شما می توانید در چشمه های آبگرم غاری استوراگیا Stóragjá آب تنی نموده و به بازدید از موزه پرندگان سیگوگیر Sigugeirs Bird Museum بروید.

-دریاچه یخچالی جوکوسالرون Jökulsárlón Iceberg Lagoon: بعد از 5 الی 6 ساعت دیگر رانندگی در یکی از دیدنی ترین جاده های جهان، به این دریاچه که در کنار پارک ملی واتناجوکول Vatnajökull National Park قرار گرفته، می رسید. یا خودتان به بازدید از سواحل ماسه سیاه تماشایی و حیات وحش ایسلند بروید یا در توری که شما را از کنار توده های یخ 1000 ساله عبور می دهد، شرکت کنید.

-یخچال طبیعی واتناجوکول Vatnajökull glacier: بزرگترین توده یخچالی ایسلند در مرکز پارک ملی واتناجوکول Vatnajökull National Park قرار گرفته است. می توانید در تور بازدید بلندترین قله ایسلند یعنی قله هوانادالش نیوکور Hvannadalshnúkur شرکت نموده و ببینید که چگونه یک یخچال طبیعی بر روی آتشفشانهای فعال واقع شده است.

-دشت گدازه الدران Eldhraun: این دشت گدازه توسط یک فوران آتشفشانی که یک سال به طول انجامیده، ساخته شده است و بزرگترین دشت گدازه از نوع خود در جهان بشمار می رود.

-آبشار اسکگوافوس Skógafoss Waterfall: اگر می خواهید این زیبایی شگفت انگیز طبیعت را در راستا این مورد از خاص ترین جاده های جهان ببینید، خود را برای بالا رفتن از 400 پله آماده کنید. اما ارزشش را دارد؛ چرا که این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند با بیش از 24 متر عرض و 60 متر ارتفاع است. در روزهای آفتابی، رنگین کمانها اطراف این آبشار شگفت انگیز را در بر می گیرند و درخشش زیبا و بی نقصی را به آن می دهند.

-آبشار سلیالاند فوس Seljalandsfoss waterfall: این آبشار بزرگ با ارتفاع 98 متر را می توان در حال عبور از این مورد از زیباترین جاده های جهان مشاهده کرد. اما، کسانی که واقعا به سفر کردن بویژه سفر زمینی علاقه دارند، قطعا دلشان می خواهد از نزدیک آن را تماشا نمایند. همچنین، می توانند درون غار کوچک پشت آبشار بفرایند و صحنه زیبای ریزش آبشار را مشاهده نمایند.

-ساحل رینیس فیارا Reynisfjara Beach: سفر حیرت انگیز خود در این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان را با بازدید از این ساحل ماسه سیاه و صخره های منحصر بفردش به خاتمه برسانید. این ساحل در سواحل جنوبی ایسلند واقع شده و به اندازه دو ساعت و نیم رانندگی از ریکیاویک Reykjavik فاصله دارد.

-نورهای شمالی: بهترین بخش سفرهای زمینی، تماشای آسمان است. نورهای باشکوه شمالی در ایسلند از ماه آگوست تا میانه ماه آوریل قابل دیدن هستند اما، بهترین زمان برای تماشای آنها از ماه سپتامبر تا ماه مارس است.

نورث کوست فایو هاندرد North Coast 500 در اسکاتلند

نورث کوست فایو هاندرد North Coast 500 یکی از زیباترین جاده های جهان برای انجام سفر زمینی است. نورث کوست فایو هاندرد North Coast 500 در سال 2015 در اسکاتلند افتتاح شد و نقاطی مانند کیپ راث Cape Wrath، آخرین نقطه در شمال غربی جزیره بریتانیا و جان اوگراتس John OGroats در شمال شرقی را در بر می گیرد. سفر در این مورد از خاص ترین جاده های جهان از شهر اینورنس Inverness که دارای جاذبه هایی همچون پارک ملی کارنگورمز Cairngorms National Park و آبشار روجی Rogie Falls است، شروع می گردد و در همین شهر خاتمه می گیرد.

در طول این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان، گردشگران از روستاهای شمالی مانند اپل کراس Applecross و ردیفی از خانه ها در سواحل هایلند Highland که با عنوان شور استریت Shore Street یا بطور کوتاه د استریت The Street نامیده می شوند، عبور می نمایند. سپس، این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان گردشگران را به شمال شرقی و اولاپول Ullapool که در کناره های دریاچه لاک بروم Loch Broom واقع شده، می برد. در اولاپول Ullapool می توانید کمی توقف کنید و به تفریح مشغول شوید. برای مثال، سوار قایق های مسافری شوید و از جزایر هیبرید بیرونی Outer Hebrides بازدید کنید یا به گردش در موزه اولاپول Ullapool Museum بروید.

در ادامه سفر در این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان می توانید ویرانه های قلعه هایی با چند قرن قدمت را ببینید، از مزارع فعال میان راه دیدن نموده و تپه ها و خطوط ساحلی زیبا را تماشا کنید. جاده 500 مایلی نورث کوست فایو هاندرد North Coast 500 را می توان در دو یا سه روز طی کرد اما، اگر می خواهید یک سفر زمینی ایده آل داشته باشید، می بایست برای یک سفر زمینی 5 تا 7 روزه در این مورد از زیباترین جاده های جهان برنامه ریزی کنید.

جالب ترین توقف ها در راستا نورث کوست فایو هاندرد NC 500

-اینورنس: وقتی در این شهر هستید برای بازدید از باغ گیاه شناسی اینورنس Inverness Botanic Gardens و موزه هایلندرز The Highlanders Museum برنامه ریزی کنید و در خاتمه سفر وقتی دوباره به این شهر باز می شد، به بازدید از قلعه اینورنس Inverness Castle بروید. حتی، می توانید در تور قایقی دلفین های اینورنس Dolphin Spirit Inverness شرکت کنید تا دلفین و فک ها را در محیط طبیعی زندگیشان ببینید.

-آبشار روجی Rogie Falls: این آبشار که در نزدیکی اینورنس قرار گرفته و اولین ایستگاه شما در راستا این مورد از خاص ترین جاده های جهان بشمار می رود، دارای آبشارهای تماشایی و راستاهای طبیعی بی همتا است. اگر جراتش را دارید از روی پل معلق کوچکی که بر روی آبشار قرار گرفته عبور کنید. بودن روی این پل لرزان و پر نوسان بنظر وحشتناک می آید اما، منظره فوق العاده آبشار از زاویه بالا را پیش چشمانتان قرار می دهد. تنها پنج نفر می توانند بطور همزمان بر روی پل قرار بگیرند و همان تعداد هم اظهار می نمایند که هرگز هیجان انجام این کار را فراموش نخواهند کرد.

-کیپ راث Cape Wrath: این منطقه آخرین نقطه در شمال غربی بریتانیا بشمار می رود و در آن می توانید مناظر اقیانوس اطلس Atlantic Ocean و فانوس دریایی کیپ راث Cape Wrath Lighthouse که در سال 1828 ساخته شد را ببینید.

-جانو گروتس John OGroats و ویک Wick: این دو شهر زیبا در گوشه شمال غربی جزیره بریتانیا واقعا ارزش دیدن را دارند؛ بویژه در طول رالی موتورسیکلت گربه وحشی Wildcat Motorcycle Rally که هر ساله در دومین هفته ماه ژوئیه برگزار می گردد.

-قلعه دان رابین Dunrobin Castle: این قلعه که قدمت آن به قرن پانزدهم می رسد، از ماه آوریل تا ماه اکتبر به روی عموم باز است. بازسازی و گسترش این قلعه، آن را به بزرگترین خانه در شمال اسکاتلند تبدیل کرد. این بنای تاریخی دارای 189 اتاق، یک محوطه باز بسیار بزرگ، باغ تماشایی و یک موزه بوده که سر حیوانات شکار شده توسط خانواده سلطنتی را به نمایش می گذارد.

راستا سیکستی سیکس Route 66 در آمریکا

بسیاری از گردشگران از انجام سفر زمینی در جاده سیکستی سیکس Route 66 که یو اس سیکستی سیکس US 66 نیز نامیده می گردد و از شیکاگو تا لس آنجلس ادامه می یابد، لذت می برند. این مورد از زیباترین جاده های جهان در دوران رکود مالی و داست بول در دهه 1930 و زمانیکه مهاجران از غرب و مرکز آمریکا برای جستجوی شغل و کشف طلا به کالیفرنیا مهاجرت می کردند، مشهور شد. جان اشتاین بک، نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب مشهور خود خوشه های خشم که جایزه نوبل ادبیات را ربود، در خصوص تاثیرات این جاده بر مردم آمریکا نوشت.

راستا سیکستی سیکس Route 66 به طول 3940 کیلومتر و از شمال شرق آمریکا تا غرب آن کشیده شده است. این مورد از زیباترین جاده های جهان گردشگران را از کنار جاذبه های گردشگری جالب و عجیب مانند مزرعه کادیلاک Cadillac Ranch در آماریلوی تگزاس عبور می دهد. تور کامل راستا سیکستی سیکس Route 66 رانندگان این سفر زمینی را از ایالت های ایلینوآ، میزوری، کانزاس، اوکلاهوما، تگزاس، نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا می گذراند. علاقمندان به سفرهای زمینی که این سفر را تجربه نموده اند، توصیه می نمایند این کار را با سرعت کم انجام بدهید. پیمودن این راستا را می توان در یک هفته انجام داد اما، آنقدر چیزهای عالی برای دیدن و کارهای جالب برای انجام دادن وجود دارند که بهتر است برای سفر زمینی سه یا چهار هفته ای برنامه ریزی کنید.

جالب ترین توقف ها در راستا سیکستی سیکس Route 66

-موزه راستا سیکستی سیکس اوکلاهوما Oklahoma Route 66 Museum: این موزه که ظاهر و حس غذاخوری های آمریکایی دهه 1950 را دارد، یک مکان جالب برای وقت گذرانی در راستا سیکستی سیکس Route 66 بشمار می رود. این موزه اهمیت این مورد از خاص ترین جاده های جهان را به نمایش می گذارد.

-مزرعه کادیلاک Cadillac Ranch در آماریلو: در این گالری هنری عجیب در آماریلوی تگزاس نوک کادیلاکهای قدیمی درون زمین مزرعه فرو رفته اند و در یک ردیف، بطور هنرمندانه ای چیده شده اند. مزرعه کادیلاک یا کادیلاک رنچ Cadillac Ranch، یک جاذبه فوق العاده جالب و رایگان بوده که در بازدید از آن می توانید اسپری رنگ به دست بگیرید و گرافیتی خودتان را روی ماشین ها نقاشی کنید. از آنجایی که قوطی های نیمه پر رنگ در اطراف ماشینها به صورت آماده قرار داده شده اند، اصلا لازم نیست با خود رنگ بیاورید. چند تا از ماشین ها را انتخاب نموده و به خلق تخیلات هنریتان بپردازید.

-کلیسای سن میگوئل میشن San Miguel Mission در نیومکزیکو: این کلیسا قدیمی ترین کلیسای ایالات متحده آمریکا بشمار می رود و قدمت آن به سالهای بین 1610 و 1626 می رسد. این کلیسا در گذشته نیایشگاه سربازان اسپانیایی بود و امروزه نیز مورد بازدید مسیحیان قرار می گیرد.

-دهانه شهاب سنگ یا میتئور کریتر Meteor Crater در آریزونا: این دهانه برخوردی شهاب سنگی در شمال بیابان آریزونا در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. گفته می گردد این دهانه توسط شهاب سنگ کنیون دیابلو که بیش از 50 هزار سال پیش با زمین برخورد کرد، بوجود آمد. قطر این دهانه 1200 متر، عمق آن 170 متر و دیواره پیرامونی آن 45 متر بلندتر از دشت اطراف است.

-اسکله سانتا مانیکا Santa Monica Pier در لس آنجلس: به خاتمه بردن سفر در این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان با تماشای اقیانوس آرام از اسکله سانتا مانیکا Santa Monica Pier، بهترین راه برای اتمام سفر زمینی خاطره انگیزتان است. روز خود را در ساحل بگذرانید و در فروشگاه های این منطقه سوغاتی بخرید. این اسکله همچنین در کنار ساحل اوریجینال ماسل Original Muscle Beach نیز هست؛ محوطه ورزشی فضای بازی که در دهه 1930 برپا شد. قبل از خاتمه سفر، بهتر است سری هم به موزه اسکله سانتا مانیکا Santa Monica Pier Museum بزنید و در پارک پاسیفیک Pacific Park سوار ترن هوایی و چرخ و فلک شوید.

جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road در استرالیا

سفر در جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road در جنوب شرقی استرالیا تنها دو ساعت زمان می برد. اما، بهتر است برای پیمودن این مورد از زیباترین جاده های جهان و تجربه سفر زمینی اصلا عجله نکنید. این جاده که در امتداد سواحل جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است، به عنوان زیباترین و تماشایی ترین جاده استرالیا شهرت جهانی پیدا نموده و یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین جاده های جهان برای انجام سفر زمینی بشمار می رود. این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان آنچنان جواهرات پنهانی را در راستا خود در برگرفته که می توانید بارها و بارها در آن سفر کنید و هرگز احساس کسلی و یکنواختی نداشته باشید.

جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road تنها 242 کیلومتر طول دارد اما، جاذبه هایی که در امتداد آن قرار گرفته اند شامل سواحل بکر و خلوت، فانوسهای دریایی زیبا، جنگل بارانی و به احتمال زیاد، کانگوروها و کوآلاها هستند. البته گردشگرانی که دست به سفر زمینی در این جاده زده اند، در خصوص دیدن مورچه خوارها، طوطی های چند رنگ و حتی پنگوئن ها گزارش داده اند.

مهمترین بخش این مورد از خاص ترین جاده های جهان که از کنار خطوط ساحلی می گذرد، همان ساحل است که شیپ رک کوست Shipwreck Coast نام دارد و از توروکوای Torquay تا آلانسفورد Allansford در ایالت ویکتوریا Victoria کشیده شده است. این جاده که از 100 کیلومتری ملبورن Melbourne شروع می گردد، بین سالهای 1919 و 1932 توسط سربازانی که از جنگ جهانی اول بازگشته بودند ساخته و به سربازان کشته شده در این جنگ تقدیم شد و بزرگترین و طولانی ترین یادآور جنگ در جهان بشمار می رود.

جالب ترین توقف ها در جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road

-ساحل بلز یا بلز بیچ Bells Beach: در این ساحل که بهشتی برای علاقمندان به موج سواری محسوب می گردد، هر ساله مسابقات سالانه موج سواری حرفه ای برگزار می گردند. البته موج سواران تازه کار نباید در این ساحل به موج سواری مشغول شوند، چرا که موجهای آن بزرگ هستند و کوسه های فراوانی در آبهایش دیده شده اند.

-آپولو بی Apollo Bay: این شهر کوچک ساحلی در فاصله 2 ساعت و نیمه از ملبورن قرار گرفته و دارای یک منطقه ایمن برای شنا، راستاهای دوچرخه سواری و امکانات اسب سواری است.

-پارک ملی گریت آتوی Great Otway National Park: این فضای سبز بسیار بزرگ بهترین مکان برای شماست که در طول سفر زمینی به استراحت مشغول شوید و حتی اردو بزنید. پارک ملی گریت آتوی Great Otway National Park بخاطر راستا تپه نوردی 92 کیلومتری که آبشارهای مختلف در امتداد آن قرار گرفته اند، شهرت دارد. به بازدید از یکی از تاریخی ترین فانوس های دریایی استرالیا که فانوس دریایی کیپ آتوی Cape Otway Light Station نامیده می گردد، بروید. اگر کمی دقت کنید، کوآلاهای بسیار زیادی را در اطراف فانوس دریایی می بینید که به شاخه های درختان چسبیده اند و در حال چرت زدن هستند.

-دوازده آپوستل Twelve Apostles: به دیدن دوازده آپوستل یا دوازده حواری Twelve Apostles بروید و قدرت طبیعت را شاهد باشید. این صخره های دریایی آهکی که توسط طبیعت شکل گرفته اند، با ارتفاع 50 متر در طول راستا جلوه نمایی می نمایند. اما، اگر دقت کنید تنها هفت صخره از آنها باقی مانده است. دوازده آپوستل Twelve Apostles مشهورترین جاذبه گردشگری جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road بشمار می رود و اغلب اطراف آن بسیار شلوغ است، چرا که این صخره ها در هنگام طلوع و غروب آفتاب رنگ عوض نموده و در راستا سفر زمینی شما یک منظره چشم نواز بوجود می آورند.

-گیبسن استپس Gibson Steps: ایستگاه بعدی پله های گیبسن یا گیبسن استپس Gibson Steps است؛ ناحیه ای صخره ای که در فاصله دو دقیقه ای قبل از دوازده آپوستل Twelve Apostles قرار گرفته است. کلمه استپ Step که به معنی پله است، اشاره به 86 پله ای دارد که می بایست به سمت پایین طی نموده تا از روی صخره ها به ساحل برسید.

-گروتو Grotto: در فاصله 20 دقیقه ای بعد از دوازده آپوستل Twelve Apostles یک سوراخ قرار گرفته است که در حقیقت یک غار بسیار کوچک در کنار ساحل بوده و گروتو Grotto نام دارد. نقطه ای که اقیانوس را می توان از درون یک طاقی یا غار کوچک تماشا و در استخر کوچک زیر آن شنا کرد. این غار کوچک خیلی شناخته شده نیست و می توانید با آرامش و در خلوت از آن بازدید کنید.

-گلوگاه لاک آرد Loch Ard Gorge: یکی از نقاطی که حتما می بایست در آن توقف کنید، گلوگاه لاک آرد Loch Ard Gorge در پارک ملی پورت کمپبل Port Campbell National Park است. این گلوگاه باشکوه، گلوگاهی با آبهای شفاف و دو صخره بزرگ است که با آنها خلیج کوچک و زیبایی را تشکیل داد. در این نقطه از این مورد از زیباترین جاده های جهان می توانید سواحل زیبا و مناظر چشم نواز اطراف را تماشا کنید.

جزیره جنوبی South Island در نیوزیلند

وقتی در جزیره جنوبی South Island کشور نیوزیلند دست به سفر زمینی می زنید، هیچ جاده یا راستای به جاده و راستاهای دیگر رجحان ندارد. علاقمندان به سفر زمینی و کسانی که بطور حرفه ای و با تجربه بالا این گونه سفرها را انجام می دهند، عقیده دارند که تمامی راستا و جاده های جزیره جنوبی South Island عالی هستند. دو پارک ملی فیوردلند Fiordland National Park و پارک ملی ماونت اسپایرینگ Mount Aspiring National Park در این جزیره قرار دارند و هر دو نقاطی فوق العاده برای مشاهده جنگلهای بی خاتمه، دریاچه های آرام و یخچالهای طبیعی خیره نماینده هستند.

گردشگران برای کسب آرامش به چشمه های آبگرم این منطقه می فرایند و برای وقت گذرانی در طبیعت، راستاهای تپه نوردی و کوهنوردی را می پیمایند. برای گشت و گذار هفت تا ده روزه در جزیره جنوبی South Island نیوزیلند برنامه ریزی کنید. البته، کسانی که قبلا برای سفر زمینی به این جزیره رفته اند، شهادت می دهند که حتی یک سفر یک ماهه نیز برای دیدن همه نقاط تماشایی کم است.

جالب ترین توقف ها در جزیره جنوبی South Island

-وست کوست West Coast: سواحل غربی نیوزیلند یا همان وست کوست West Coast از یک طرف چشم اندازهای اقیانوس و از طرف دیگر چشم اندازهای کوهستان را به گردشگران هدیه می دهند. در طول راستا اردوگاه هایی وجود دارند که می توانید هر زمان که دلتان بخواهد در آنها توقف کنید و به تپه نوردی و وقت گذرانی در طبیعت مشغول شوید. گردشگرانی که از نهم سپتامبر تا بیست و سوم اکتبر به جزیره جنوبی South Island سفر می نمایند، می توانند در فستیوال وست کوست وایت بیت سیزن West Coast Whitebait Season Festival که بخاطر مسابقات سالانه عکاسی و نمونه هایی از غذاهای درست شده از ماهی محبوب نیوزیلند مشهور است، شرکت نمایند.

-هاست پس Haast Pass تا کویینز تاون Queenstown: بهتر است برای چندین ساعت وقت گذرانی در این دو منطقه برنامه ریزی کنید. گردشگران می توانند از تماشای مناظر کوه ویکتور Mount Victor، کوه اسپایرینگ Mount Aspiring و کوه ادوارد Mount Edward، دریاچه هاویا Lake Hawea و دریاچه واناکا Lake Wanaka لذت ببرند.

-میلفورد ساوند Milford Sound: تنگه میلفورد یا میلفورد ساوند Milford Sound که در پارک ملی فیوردلند Fiordland National Park واقع شده، بهترین و جالب ترین جاذبه گردشگری این سفر زمینی بشمار می رود. این پهنه آبی چشم نواز در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. در سفر به این منطقه، بازدید از دریاچه میرر Mirror Lake و آبشار بوون Bowen Falls یا چشم انداز زیبای مشهود از روی پل دچسم ویویینگ The Chasm Viewing Bridge را از دست ندهید.

-پوکاکی Pukaki و کوه کوک Mount Cook: در روستای زیبای پوکاکی Pukaki که بخاطر چشم اندازهای دریاچه و کوه پوشیده از برفش مشهور است، اردو بزنید. کوه کوک Mount Cook بلندترین کوه نیوزیلند بوده و در اطراف دریاچه راستاهای متعدد برای تپه نوردی و کوهنوردی وجود دارد.

بزرگراه له مانالی Leh Manali Highway در هندوستان

یکی از بهترین و ایده آل ترین نقاط جهان برای انجام سفر زمینی، منطقه هیمالیا بوده و جاده بین مانالی Manali و له Leh راستای عالی برای این تجربه بشمار می رود. این مورد از خاص ترین جاده های جهان که بصورت رسمی بزرگراه له مانالی Leh Manali Highway نامیده شده است و بعضی هم آن را بزرگراه مانالی له Manali Leh Highway می نامند، گردشگران را از دره سولانگ نالا Solang Nala و گردنه روتانگ لا Rohtang La عبور می دهد.

این مورد از دیدنی ترین جاده های جهان یک راستا زیارتی برای بودایی ها نیز بشمار می رود. در امتداد رودخانه چاندرا Chandra River رانندگی کنید، به تحسین قله های کوه های هیمالیا بپردازید و مهمتر از همه، این که هوای سرد و تازه کوهستانی را تنفس کنید. پیمودن این راستا 482 کیلومتری، دو روز بطول می انجامد؛ اما اگر دلتان می خواهد یک سفر زمینی حقیقی را تجربه کنید، می بایست حداقل سه یا چهار روز برای انجام آن وقت بگذارید. بزرگراه له مانالی Leh Manali Highway از اول ژوئن تا پانزدهم سپتامبر باز می گردد.

جالب ترین توقف ها در بزرگراه له مانالی Leh Manali Highway

-مانالی Manali: این شهر توریستی در هیماچال پرادش Himachal Pradesh قرار گرفته است. گردشگرانی که سفر زمینی خود در بزرگراه له مانالی Leh Manali Highway را از این شهر شروع می نمایند، ممکن است آنقدر از آن خوششان بیاید که دلشان نخواهد آن را ترک نمایند و دلیل آن هم وجود ورزشهای ماجراجویانه مانند پرواز با پاراگلایدر، قایق سواری، کوهنوردی و اسکی خواهد بود.

-گردنه روتانگ Rohtang Pass: دقیقا قبل از وارد شدن به گردنه روتانگ Rohtang Pass در اسنو پوینت Snow Point توقف کنید؛ تا روی برف ها فرشته برفی بسازید و چشم اندازهای فوق العاده قله های اطراف را تماشا کنید. زمانیکه در حال عبور از این گردنه هستید، از پانگی Pangi که یکی از دورافتاده ترین نواحی قبیله ای در هیماچال پرادش Himachal Pradesh است و روستاهای صخره ای لاهال اسپیتی Lahaul-Spiti دیدن کنید.

-کی لانگ Keylong: در این منطقه گردشگران می توانند به گشت و گذار و کندوکاو در نقاطی مانند دره لاهول Lahul (Bhaga) Valley یا فقط استراحت و کسب آرامش با دیگر گردشگران مشغول شوند.

-جیسپا Jispa: در راستا خود از کی لانگ Keylong تا جیسپا Jispa که یک روستای مرتفع و تماشایی است، روستاهای دیگری نیز وجود دارند که پیشنهاد می کنیم بازدید از آنها را در فهرست خود قرار دهید.

-گردنه لاچولونگ لا Lachulung La: این گردنه در ارتفاع 4900 متری از سطح دریا واقع شده است. سفر در طول این مورد از زیباترین جاده های جهان و عبور از این گردنه امکان تماشای چشم اندازهای خیره نماینده کوهستانی و مناطق سرسبز را به گردشگران هدیه می دهد.

-له Leh: گردشگرانی که در جستجوی هیجان هستند، برای تجربه تپه نوردی و کوهنوردی در راستاهای پر چالش و تماشای چشم اندازهای فوق العاده کوه های پوشیده از برف به له Leh سفر می نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1936

به "معرفی تعدادی از زیباترین جاده های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از زیباترین جاده های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید