مرگ یک شهروند آمریکایی به ما چه ربطی دارد؟

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: مرگ جورج فلوید هم در ایران سیاسی شده، بعضی به بهانه همین مواضع ضدآمریکایی را در بوق نموده اند و بعضی هم از آن طرف بام افتادند و با قیاس این اتفاق با بعضی حوادث دیگر، کوشش نموده اند، اتفاقات مینیاپولیس را کمرنگ جلوه بدهند. در هر صورت از شب گذشته شایعات تازه ای درباره این آقای جورج فلوید به گوش می رسد، این پرونده مروری ست بر آن چه که در این باره گذشته.

مرگ یک شهروند آمریکایی به ما چه ربطی دارد؟

در پی قتل یک شهروند سیاه پوست به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس آمریکا توسط پلیس، این شهر صحنه آشوب و ناآرامی شد. افسر پلیس در هنگام بازداشت به مدت 7 دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید قرار داد تا جان سپرد. با وجود اخراج و بازداشت افسر خاطی، اعتراضات فروکش نکرد و حالا به چند ایالت آمریکا، از جمله واشنگتن، نیز سرایت نموده است تا آنجا که کاخ سفید به خاطر اعتراضات تعطیل شد!

بدرفتاری افسر پلیس با فلوید خشم سیاه پوستان را برافروخت.

معترضان به تبعیض نژادی و بدرفتاری پلیس با سیاه پوستان اعتراض کردند. اعتراضات در شهر مینیاپولیس با آشوب و تخریب اموال عمومی همراه شد. به همین خاطر در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار شد. با این حال، معترضان مقررات منع آمد و شد را زیرپا گذاشته و به خیابان ها ریختند و به اعتراضات خود ادامه دادند.

آنچه بیش از همه شهروندان مینیاپولیس را خشمگین کرد، انتشار ویدئویی از بدرفتاری پلیس با فلوید بود. در این ویدئو، در حالی که فلوید روی زمین خوابیده بود، درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس، زانوی خود روی گردن او قرار داده بود. فلوید اندکی بعد از این واقعه جان خود را از دست داد.

دونالد ترامپ در توئیتی، معترضان مینیاپولیس را اراذل و اوباش خواند و تهدید به استفاده از ارتش و حتی شلیک به آن ها کرد.

فردای روز حادثه 4 افسر پلیس اخراج شدند و سه روز بعد افسری که جورج فلوید را به قتل رسانده بود بازداشت شد و قرار است به اتهام قتل محاکمه گردد. جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس، از جامعه سیاه پوستان ایالت عذرخواهی کرد و گفت: سیاه پوست بودن در آمریکا نباید به معنای حکم مرگ باشد. وقتی که شما تقاضای یاری می شنوید، باید یاری کنید. این افسر در آزمون ابتدایی ترین احساس بشری مردود شد.

در همین رابطه بعضی مقامات هم ایران به بحران مینیاپولیس و مرگ جورج فلوید واکنش نشان دادند.

ظریف در حساب توئیتری خود از دنیا خواست تا در مقابل نژادپرستی حکومت آمریکا متحد گردد و نوشت: عده ای فکر نمی نمایند که جان سیاهان اهمیت دارد. قابل توجه کسانی از ما که جان سیاهان را مهم می دانند: زمان آن است دنیا با نژادپرستی مقابله کند. دنیا علیه نژادپرستی.

محسن رضایی درباره مرگ فلوید و بحران مینیاپولیس نوشت: آقای ترامپ مرگ جورج فلوید و بحران مینیاپولیس بزرگتر از کروناست. تیراندازی، نه تکرارِ اشتباهِ داروی ضدعفونی؛ بلکه مثل بمبی ساعتی برای کل آمریکا است.

همچنین مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا واکنش بعضی روزنامه های کشور از جمله جوان و صبح نو را به همراه داشت.

همدردی مردم ایران در شهر مشهد با روشن کردن شمع به یاد جورج فلوید که توسط پلیس آمریکا کشته شد هم در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.

همزمان با موج اعتراضات در پی مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا بعضی کاربران فضای مجازی در توئیتر با استناد به یک ویدئو که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و به نقل از بعضی منابع نامعلوم او را ستاره فیلم های غیراخلاقی معرفی نموده اند!

وب سایت خارجی dredds.info در خبری مدعی شده است: ویدئویی قدیمی مربوط به 5 سال پیش از جورج فلوید در فضای مجازی منتشر شده که او را در کنار یک زن و در فضایی غیراخلاقی نشان می دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1652

به "مرگ یک شهروند آمریکایی به ما چه ربطی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک شهروند آمریکایی به ما چه ربطی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید