محی الدین یاسین : زندگی هرگز به حالت پیش از کرونا باز نمی گردد

به گزارش یزد بلاگ، نخست وزیر مالزی در نشست آنلاین گروه تماس جنبش عدم تعهد با بیان اینکه شرایط هرگز به حالت پیش از شیوع کرونا بازنخواهد گشت، تاکید کرد: باید تلاش کنیم کشورهای خود را به شکل و شمایلی به شرایط عادی بازگردانیم.

محی الدین یاسین : زندگی هرگز به حالت پیش از کرونا باز نمی گردد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری استریتس تایمز ، محی الدین یاسین در سخنرانی خود در نشست آنلاین گروه تماس جنبش عدم تعهد در زمینه پاسخ به شیوع کرونا با بیان این مطلب افزود: زندگی باید ادامه یابد اما این تنها در صورتی قابل دستیابی است که ما در سطح جهان برای رسیدن به داروی درمان و واکسن پیشگیری از ویروس کرونا متحد شویم.

نخست وزیر مالزی همچنین نسبت به تفرقه در بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر متحد نباشیم زمانی که دارو و واکسن در کشورهای پیشرفته تولید شود، کشورهای کوچکتر در حاشیه قرار خواهند گرفت .

وی تاکید کرد: ما باید با قدرت اقدامات قهری علیه کشورهای عضو عدم تعهد بخصوص در این شرایط این شیوع بی سابقه را محکوم کنیم.

نخست وزیر مالزی در عین حال افزود: اگر کووید-19 چیزی را برای ما اثبات کرده باشد، این است که شیوع این بیماری زمین بازی در جهان را یکسان کرده و برخی از کشورهای کوچکتر در برخورد با این ویروس همانند کشورهای بزرگ عمل کرده و ای بسا بهتر هم عمل کرده اند. اکنون زمان آن است که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کنار هم بایستیم و با اتحاد و همبستگی به جهان نشان دهیم که می توانیم بر این شیوع غلبه کنیم و به عنوان یک قدرت بزرگ در نظم جهانی جدید پساکرونا ظاهر شویم.

تبیین راهبرد شش مرحله ای مالزی در برخورد با کرونا

محی الدی یاسین در بخشی از سخنرانی خود گفت دولت مالزی یک راهبرد شش مرحله ای برای پرداختن به تاثیرات شیوع کرونا در دستور کار قرار داده تا اطمینان حاصل کند مالزی پس از تاخت و تاز کرونا نیرومندتر سربرآورد. وی اعلام نمود که مرحله اول این راهبرد شکستن زنجیره ابتلا به کرونا از طریق اعمال کنترل های رفت و آمد و سپس در مرحله دوم تمرکز بر تضمین مقاومت و انعطاف اقتصاد کشور است.

محی الدین یاسین یادآور شد: ازسرگیری اقتصاد ملی به شکل کنترل شده و منظم که از روز چهارم ماه می (دوشنبه 15 اردیبهشت) آغاز شد ، سومین گام این طرح است.

نخست وزیر مالزی اعلام نمود: هرچند بیشتر بخش های اقتصادی بازگشایی شده اند اما بخشهای مستلزم تماس انسانی و تجمعات بزرگ هنوز ممنوع هستند. تلاش داریم بین آغاز فعالیت های اقتصادی و اهمیت تبعیت از استانداردهای کاری جدید برای جلوگیری از موج دیگری از بیماری در بین مردم، توازن ایجاد کنیم.

محی الدین یاسین تاکید کرد: بازگشایی بخش های اقتصادی را نباید با لغو کامل محدودیت های تردد اشتباه گرفت و دستورات مربوط به کنترل تردد تا روز 12 می برقرار است.

نخست وزیر مالزی در ادامه گفت:این اقدامات با اجرای یک راهبرد بهبود اقتصادی در مواجهه با شرایط عادی جدید دنبال خواهد شد (گام چهارم) و سپس (در گام پنجم) اقدامات فراگیر برای احیای فراگیر اقتصادی در نهایت (در گام ششم) اصلاحات ساختاری اقتصادی در مواجهه با دورنمای جدید جهانی در پساکرونا اجرا خواهد شد.

محی الدین یاسین اعلام نمود: موفقیت این شش گام شامل اراده ، مقاومت ، ازسرگیری، بهبود، احیا و اصلاح تا حد زیادی منوط به قدرت مردم در مواجهه با این عادی جدید خواهد بود .،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1211

به "محی الدین یاسین : زندگی هرگز به حالت پیش از کرونا باز نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محی الدین یاسین : زندگی هرگز به حالت پیش از کرونا باز نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید