لغو جمع آوری پل حافظ به نفع خودروهای امدادی

به گزارش یزد بلاگ، معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اظهار داشت: پل حافظ-طالقانی پس از انجام آنالیز های کارشناسانه، حائز اولویت اجرایی در شهر تهران تشخیص داده نشد و با ملاحظات و رأی کمیته شبکه معابر شورای عالی ترافیک تهران برچیده نمی گردد.

لغو جمع آوری پل حافظ به نفع خودروهای امدادی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از توقف جمع آوری پل حافظ - طالقانی به دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اطلاع داد.

در همین رابطه محبوبه ذاکری سهی، معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران درباره توقف جمع آوری پل حافظ-طالقانی گفت: نخست برای جمع آوری این پل مطالعاتی در مقیاس کلان با هدف آنالیز تأثیر جمع آوری آن در حوزه تحت نفوذ آن و شهر تهران انجام شد که بر اساس نتایج آن، با توجه به عدم کاهش قابل ملاحظه ظرفیت معابر و صرفاً تبدیل غیر همسطح به همسطح شدن معبر، شاخص های حمل و نقلی و ترافیکی در مقیاس کلان محدوده و شهر تغییر قابل ملاحظه منفی نداشت.

وی در ادامه اضافه نمود: به همین علت، ضمن تأیید مقدماتی این نتایج و کلیات طرح، قرار شد مطالعات ترافیکی در مقیاس محلی نیز صورت گیرد که اگر مسائل ترافیکی و اجرایی در صورت جمع آوری پل یا در حین جمع آوری وجود دارد، لحاظ شده و بر اساس آن تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

ذاکری سهی با بیان این که بر اساس انجام ارزیابی چند معیاره دیگری از نظر منظر شهری و شاخص های اجتماعی، امکان اغماض نسبت به مقدار ناچیز تغییر شاخص ترافیکی در مقیاس کلان وجود داشت، تأکید کرد: البته تنها در صورتیکه در مقیاس محلی و ملاحظات اجرایی نیز مسائل اساسی وجود نداشت. تأکید معاونت حمل و نقل برای اتخاذ تصمیم نهایی، بر تکمیل و انجام مطالعات در مقیاس خرد، مشاهده تأثیر حذف پل در محلات مجاور پل و اقدامات ترافیکی مورد احتیاج در سطح منطقه بود.

او در ادامه اعلام کرد: مطالعات ترافیکی برای آنالیز اینکه پس از جمع آوری پل چه اتفاقاتی در محلات بلافصل خواهد افتاد، بازگشایی و انسداد ضروری معابر برای حفظ عملکرد ترافیکی مناسب تا چه میزان خواهد بود، تغییر جهت های لازم تا چه حد امکان پذیر و تأثیرگذار خواهد بود، چراغ های هدایت چه تغییراتی خواهد داشت و ... صورت گرفت و نتایج پس از آنالیز های کارشناسی مجدد، در کمیته شبکه معابر شورای عالی ترافیک تهران مطرح شد.

بنا براعلام سایت شهر، معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به حجم قابل ملاحظه تغییرات ضروری در شبکه معابر مجاور پل و نیز ضرورت انسداد راستا پل حافظ-طالقانی برای جمع آوری به مدت بیش از یک ماه، گفت: با جمع بندی همه نظرات کارشناسی ترافیکی و نیز نقطه نظرهای سازمان آتش نشانی و خودروهای امدادی مبنی بر تطویل زمان امدادرسانی در بازه زمانی مورد احتیاج برای جمع آوری پل و بعد از آن به علت تغییرات ضروری شبکه، با جمیع ملاحظات، جمع آوری پل حافظ-طالقانی حائز اولویت اجرایی در شهر تهران تشخیص داده نشد و این کمیته تخصصی شورای عالی ترافیک تهران به توقف آن رأی داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1807

به "لغو جمع آوری پل حافظ به نفع خودروهای امدادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو جمع آوری پل حافظ به نفع خودروهای امدادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید