فعالیت کوهنوردی با مخاطره همراه است، از صعود به ارتفاعات بپرهیزید

به گزارش یزد بلاگ، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کوهستان و ارتقاعات کشور اظهار کرد: طی روزهای پایانی هفته، فعالیت سامانه بارشی و سرد، بارش فراگیر برف و باران و کاهش محسوس دما در ارتفاعات غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز پیش بینی می گردد.

فعالیت کوهنوردی با مخاطره همراه است، از صعود به ارتفاعات بپرهیزید

وی اضافه نمود: طی روز پنجشنبه (23 آذر) شدت بارش ها همراه با وزش باد شدید و کولاک خواهد بود و شدت بارش طی پنجشنبه برای ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در زاگرس، ارتفاعات منطقه ها مرکزی کشور و به تدریج بخش های جنوبی و شرقی کشور همراه با وزش باد شدید و کولاک ادامه دارد. در این شرایط جوی افزایش پتانسیل وقوع بهمن در منطقه ها مستعد کوهستانی کشور طی این مدت، احتمال جاری شدن سیلاب در دامنه های پایین دست و افزایش دبی رودخانه ها و دره ها مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روز پنجشنبه کلیه فعالیت های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز و با انواع مخاطره های جوی در بیشتر منطقه ها کوهستانی کشور همراه است.

به گفته وی اوایل وقت روز آدینه (24 آذر) در ارتفاعات مرکزی کشور، دامنه های شرقی زاگرس، البرز شرقی و نیمه شرقی کشور بارش باران همراه با وزش باد شدید تداوم دارد و به تدریج کاهش ابر مورد انتظار است. نکته قابل توجه این است که علیرغم قطع بارش ها طی آدینه در منطقه ها غربی، ارتفاعات زاگرس و و شمال غرب کشور، به سبب وجود برف تازه، همچنان احتمال وقوع بهمن در منطقه ها کوهستانی کشور وجود دارد.

ضیاییان تاکید نمود: در چنین شرایطی از ورود به عرصه های کوهستانی و تردد در جاده های کوهستانی کشور بعلاوه از قرار گرفتن روی نقاب های برفی و حرکت در زیر آن ها و به سمت زیر نقاب اجتناب گردد. با توجه به کاهش شدید دما و برودت هوا همراه با وزش باد شدید، شرایط تشدید سوزباد و سرمازدگی وجود دارد بنابراین احتیاج است تا تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بعلاوه درباره ارتفاعات تهران گفت: ارتفاعات تهران تا اوایل صبح آدینه، تحت فعالیت سامانه بارشی و سرد، آسمانی ابری و مه آلود و با بارش برف و کولاک پیش بینی می گردد بنابراین در منطقه ها مستعد احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

ضیاییان در انتها اظهارکرد: از صبح آدینه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر اتفاق می افتد. با توجه به وجود برف تازه در منطقه از تردد در مسیرها و دالان های مستعد وقوع بهمن اجتناب گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5046

به "فعالیت کوهنوردی با مخاطره همراه است، از صعود به ارتفاعات بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کوهنوردی با مخاطره همراه است، از صعود به ارتفاعات بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید