عقرب دوست داشتنی دنیای خودرو!

به گزارش یزد بلاگ، فیات 500 دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی شود. این امر به معنی عدم حضور آبارث 500 تیز و فرز در این کشور نیز می باشد. از آنجایی که دیگر خبری از آبارث فیات 124 اسپایدر هم نیست بنابراین این شرکت بصورت رسمی در آمریکا حضور ندارد و استلانتیس نیز برنامه ای برای تغییر این شرایط نداشته است. از آنجایی که فقط فیات 500X در بازار آمریکا عرضه می شود بنابراین آینده این خودروساز ایتالیایی در بازار آمریکا چندان خوب به نظر نمی رسد.

عقرب دوست داشتنی دنیای خودرو!

به گزارش خبرنگاران، اما آبارث برای نشان دادن محصولات جذابی که از دست آمریکایی ها دور است اقدام به گرامیداشت تاریخ 72 ساله خود کرده است.

این شرکت در 31 مارس 1949 توسط مهندس ایتالیایی-اتریشی با نام کارلو آبارث تأسیس شد. لوگوی نمادین عقرب هم از علامت زودیاک الهام گرفته است.

این برند پرفورمنس ایتالیایی امروزه به خاطر کیت های تیونینگ خود، خودروهای رکوردشکن و تاریخچه ای درخشان در مسابقات شناخته می گردد.

آبارث در طول این 72 سال بیش از 10 هزار پیروزی، 10 رکورد جهانی و 4 قهرمانی رالی جهانی را به دست آورده است.

سابقه حضور آبارث در مسابقات به سال 1950 و زمانی بازمی گردد که تازیو نوولاری در مسابقات تپه نوردی پالرمو مونته پله گرینو توانست پیروزی را از آنِ خود کند.

لوگوی آبارث در سال 1954 به روز شد و سپر دو رنگ آن به معنی پیروزی در نبردهای مسابقه ای می باشد. همین لوگو در سال 1962 دوباره به روز شد و پرچمی شطرنجی و واژه قهرمان دنیای ایتالیایی نقش بست.

چند سال بعد یعنی در سال 1969 لوگوی آبارث دوباره تغییر یافت و عقرب سیاه نونوار شده به همراه نوشته جدید آبارث روی آن دیده شد. در سال 1971 نیز با خریداری این برند توسط فیات پرچم ایتالیا روی لوگو پدیدار شد.

در سال 2007 طراحی مدرن تری برای لوگوی این شرکت در نظر گرفته شده و در سال 2019 به منظور گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس آبارث پرچم شطرنجی به لوگوی این شرکت اضافه شد.

تمامی خودروهای جاده ای آبارث دارای لوگوی دوم در بخش عقب هستند که از نشان نصب شده روی تمامی خودروهای مسابقه ای این شرکت از دهه 60 میلادی تا به امروز الهام گرفته است.

آبارث در دنیای مسابقات همچنان به تأمین پیشرانه های مسابقات قهرمانی F4 ایتالیا و آلمان ادامه می دهد. آبارث 124 نیز برای سومین سال در مسابقات رالی اروپا حضور خواهد یافت.

این شرکت در اروپا محصولات مدل 2021 خود را با چهار نسخه 500 هاچبک شامل 595، توریسمو، کامپتیزیونه و اسنس عرضه خواهد کرد.

قوی ترین مدل ها یعنی کامپتیزیونه و اسنس از پیشرانه 1.4 لیتری توربو با قدرت 177 اسب بخار استفاده می کنند.

مدل 595 کامپتیزیونه جدید با رنگ آبی رالی الهام گرفته از خودروی مسابقه فیات 131 آبارث دهه 70 میلادی عرضه می گردد. رینگ های 17 اینچی جدید این خودرو نیز از رینگ های لانچیا دلتا رالی اینتگراله دهه 90 میلادی الهام گرفته اند.

این شرکت به منظور گرامی داشت هفتاد و دومین سالگرد تأسیس خود از طرفداران دعوت کرده تا لوگوی مدنظر خود را طراحی کنند. طرح های برگزیده در آینده توسط آبارث معرفی خواهند شد.

منبع: پدال

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3752

به "عقرب دوست داشتنی دنیای خودرو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقرب دوست داشتنی دنیای خودرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید