ظریف: ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید

به گزارش یزد بلاگ، وزیر خارجه ایران با انتقاد از ادعاهای مسئولان آمریکایی مبنی بر طرح ایران برای صدمه زدن به نظامیان این کشور در عراق، تاکید نمود تهران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید.

ظریف: ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه بعضی محافل در دولت آمریکا، به رئیس جمهور این کشور هشدار داد که فریب آنها را نخورد.

ظریف در صفحه توئیتر خود خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشت: دوباره فریب جنگ طلبان همیشگی را نخور. ایران دوستانی دارد. هیچکسی نمی تواند میلیون ها نائب داشته باشد.

وی در ادامه شرح داد: بر خلاف آمریکا - که با پنهانکاری دروغ می گوید، تقلب و آدم کشی می نماید - ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به ادعای مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال صدمه زدن به نظامیان این کشور در عراق بود، توضیح داد: ایران هیچ جنگی را شروع نمی نماید، بلکه کسانی را که مرتکب آن می شوند، ادب می نماید.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال بامداد امروز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود ایران یا گروه های تحت حمایت ایران در حال برنامه ریزی برای حمله جدی بالقوه ای علیه نظامیان آمریکایی در عراق هستند. (جزئیات بیشتر)

ترامپ نیز بعد از آن ادعا کرد که آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد که فعالیت هایی برای آماده سازی حملاتی علیه نیروهای آمریکایی در عراق در حال اجرا است اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد.

اتهام زنی مسئولان آمریکایی به ایران یا گروه های حامی ایران در عراق درباره حمله به نظامیان این کشور در حالی انجام می گردد که روزنامه نیویورک تایمز چند روز پیش نقشه پنتاگون برای حمله به جنبش مقاومت کتائب حزب الله عراق عضو سازمان الحشد الشعبی را افشا کرد. (جزئیات بیشتر)

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 884

به "ظریف: ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران فقط بر اساس دفاع از خود عمل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید