طارمی: از 6 سالگی می خواستم در رئال بازی کنم

به گزارش یزد بلاگ، جایگاه امروز مهدی طارمی، آقای گل سوپر لیگای پرتغال، مهاجم قهرمان سابق اروپا، شاید زنجیره ای باشد که حلقه های آن را این پنج واژه تشکیل داده اند. مهدی طارمی که شاید بزرگ ترین بدشانسی اش، از دست دادن تک به تک دقیقه 90 مقابل پرتغال در جام جهانی 2018 باشد. هرچند، این بدشانسی بن بستی در راستا پیشرفت او نبود، تا امروز بار ها دروازه پرتغالی ها را باز کند. پرتغالی های که حالا وحشت زده، خطر مهدی را از دقیقه یک تا 90 روز دروازه شان احساس می کنند.

طارمی: از 6 سالگی می خواستم در رئال بازی کنم

استعداد؛ نقطه آغاز پیروزیت هر انسانی در هر جهتی است که پا می گذارد. مهدی طارمی، نوجوان بوشهری از دیار تنگستان جزو با استعدادترین فوتبالیست های ایران است. بازیکنی که خوب دویدن، خوب پریدن، جای گیری مناسب، تکنیک ناب و حتی پنالتی دریافت را بهتر از جهت خانه اش بلد است. خصوصیات هایی که او را به یک مهاجم کامل و زهردار تبدیل کرده تا در نخستین فصل حضورش در اروپا، آقای گل پرتغال شود و حالا عضو تیم پورتو است.

تلاش؛ اگر دنبال پیروزیت باشید، بدون تلاش راه به جایی نمی برید. حتی اگر با استعدادترین انسان روی زمین باشید. استعداد شما را در جهت پیروزیت قرار می دهد و تلاش شما را رو به جلو حرکت خواهد داد. طارمی با تلاش، جهت پر از دست انداز بوشهر تا تهران، تهران تا دوحه و دوحه تا لیسبون را به خوبی طی کرده است. حالا او در جهتی است که باید تلاش بیشتری کند، چون رقبای تلاش گری دارد.

شانس؛ چیزی که می گویند نصیب آن هایی می شود که سخت تلاش می کنند. پس طارمی این اتفاق مهم را، رایگان به دست نیاورده. شانسی که نصیب او شد و پس از معرفی به علی دایی، او را تبدیل به مهاجم اول پرسپولیس کرد، حاصل تلاشی بود که شانس را برای طارمی به ارمغان آورد.

جدیت؛ برای بازیکنی مانند طارمی، به دست آوردن پیروزیت شاید سخت تر بود. حاشیه هایی که دست از سر او بر نمی داشتند و هر کدام کافی بود برای خاموش شدن ستاره بوشهری، اما آنچه باعث شد طارمی این حاشیه ها را پس بزند و روی فوتبالش تمرکز کند. جدیت بود. این جدیت باعث شد، او به جای پاسخگویی به حواشی، در زمین فوتبال تلاش کند و با پیروزیت هایش حاشیه ها از او دور شوند. آیا امروز کسی هست که بخواهد طارمی را به حواشی گره بزند؟

امروز، همه منتظریم تا مهدی طارمی فصل فوق العاده اش در ریوآوه را که با 18 گل به سرانجام رساتد، به فصلی فوق العاده در تیم پورتو تبدیل کند. هرچند پیروزیت در پورتو سخت تر است و این مهاجم با استعداد باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشد که بازهم شانس و خیریت به سراغش بیاید.

از بازی در کوچه پس کوچه های بوشهر تا لیگ برتر پرتغال و پورتو... و. آیا این تصور را داشتی که چنین اتفاقی رخ دهد؟

هرکسی از کودکی خود آرزوی بزرگی دارد و فکر می کند به آن برسد. بدون شک رسیدن به آرزو و هدفی که از کودکی در سر وجود دارد با تلاش و پشتکار میسر می شود. آرزوی بزرگ من حضور در تیم بزرگی بود که بتوانم بدرخشم و عملکرد خوبی داشته باشم. پورتو در این برهه از زمان برای من رسیدن به هدف دوران کودکی ام است. پورتو تیم بزرگی است و آرزوی هر کسی می تواند باشد. هر چند که آرزوی من حضور در تیمی بزرگتر است و امیدوارم به آن برسم.

در آن روز ها بزرگترین رویایی که در ذهنت وجود داشت، چی بود؟

من طرفدار رئال مادرید هستم. از 6 سالگی فوتبال را دنبال می کردم و آن زمان آرزویم حضور در رئال بود. اما باید خیلی تلاش کنم و با شرایط موجود به هدفم برسم. یکسری چیز ها سخت و غیر قابل به دست آوردن است، اما من از تلاشم دست نمی کشم. تلاش و پشتکار بسیار مهم است تا بتوانم به هدف خودم برسم. شاید روزی بتوانم در رئال حضور داشته باشم، اما اگر این اتفاق هم رخ ندهد بدون شک تلاش من و حضورم اکنون در پورتو نشان می دهد که برای رسیدن به مراحل بالاتر در زمان ورزشی ام تا چه حدی پیروز بوده ام.

هدفت از حضور در پورتو چیست و به چه جایگاهی می خواهی برسی؟

پورتو تیم بزرگی است و در سطح جهان معتبر است. با امکانات زیادی که در لیگ های پرتغال مخصوصا این تیم وجود دارد، به این کشور آمدم تا با جام هایی که در طول مسابقات می توان کسب کرد، به پیروزیت برسم. من هدفم از حضور در پورتو این است که پیروز باشم و در کنار آن، نیم نگاهی به آینده و تیم های بزرگتر دارم. برای رفتن به تیم های بزرگ، باید از تیم های بزرگ نقل مکان کرد. این قسمتی از هدف من بود که با حضور در لیگ پرتغال تا حدودی به آن رسیده ام.

بزرگترین رویایی که در سر داری چیست؟

واقعیت این است که فصل خوبی را سپری کردم. خودم پورتو را دوست دارم. چون در ایران نیز شناخته شده است. از سبک بازی و اعتقادی که مربی این تیم به من داشت، باعث شد در این تیم حضور یابم و اعتقادی مربی برای حضورم در لیگ پرتغال بسیار تاثیر گذار بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به این کشور بیایم. نکته خوبی که در این تیم وجود دارد، همه یک تیم هستند. تیم ستاره ندارد و به دنبال ستاره نیست. مهمترین چیز برای من اعتقاد مربی به من است که این امر مهم و تاثیر گذار برای یک بازیکن می باشد و خوشبختانه تمام شرایط برای حضوری آرام و پیروز برایم فراهم است. می خواهم در لیگ پرتغال آقای گل بشوم و چند جام وجود دارد که بتوانم همه را با هم در کنار دیگر هم تیم هایم کسب کنیم. بدون شک در آینده اتفاقات بهتری خواهد افتاد. قهرمانی لیگ پرتغال، بزرگترین هدفم کنونی من است.

استقبال در پورتو به چه صورت بود؟

در پوررتو کسی نمی دانست که برای بستن قرارداد به پرتغال سفر خواهم کرد و به همین دلیل استقبالی صورت نگرفت. اما بعد از اعلام عقد قرارداد در فضای مجازی، خبر ها و رسانه ها استقبال خوبی کردند. حتی مردم شریف ایران نیز با کامنت هایی که برای من و باشگاه نوشتند، دل من را شاد کرده و به من امید دادند. امیدوارم سربلندشان کنم و جوابشان را با درخششم بدهم.

تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی. با اسکوچیچ و 4بازی باقیمانده؟

تیم ملی باید تمرینات خود را آغاز کند تا بتواند در جهت رشد و پیروزیت قرار بگیرد. اسکوچیچ مربی است که مدت ها با تیم های باشگاهی در ایران کار کرده و شناخت و درک کاملی از بازیکنان ایرانی دارد. وی فن، استعداد و کیفیت بالایی دارد که می تواند تیم ملی را دچار تغییر و تحول کند و این امر در 4 بازی پیش رو بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

حریفانمان را چطور ارزیابی می کنید؟

حریفانمان خیلی سرسخت نیستند، اما بدون برنامه و تلاش و پشتکار، پیروزی قابل اجرا نیست. در دور رفت متاسفانه به عراق و بحرین باختیم. تاز زمانی که تمرینات مستمر و بازی های محبت آمیز وجود نداشته باشد نمی توان در جهت پیروزیت پیش رفت. ما تیم اول آسیا بودن را بسیار سخت به دست آوردیم برای اینکه اولی را همچنان حفظ کنیم باید تلاش کرده و در نهایت مقابل حریفان خود به میدان رویم و بهترین عملکرد را به دست آرویم.

با اسکوچیچ جلسه ای برگزار کردی. نظرت درباره ارتباط سرمربی با بازیکنان و شرایط کلی تیم ملی فوتبال ایران چیست؟

اسکوچیچ مربی است که بازیکنان ایرانی را، شخصیت، رفتار، بازی ها و عملکردشان را به خوبی می شناسد و برای تک تک ملی پوشان به منظور اجرای بازی و نوع عملکردشان برنامه دارد. صحبتی که با اسکوچیچ داشتم متوجه شدم که سخت در حال آنالیز و برنامه ریزی است. امیدوارم پیروز باشد، چون پیروزیت ایشان، پیروزیت تیم ملی فوتبال ایران را به همراه دارد و من به نوبه خود از هیچ تلاشی برای پیروزیت ایران دریغ نخواهم کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2455

به "طارمی: از 6 سالگی می خواستم در رئال بازی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی: از 6 سالگی می خواستم در رئال بازی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید