شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد

به گزارش یزد بلاگ، تابلوی حدیث سلسله الذهب یا شرط توحید اثر حسن روح الامین در آستانه عید فطر با حضور سید عباس صالحی و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه رونمایی و نصب شد.

شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی حسن روح الامین با عنوان حدیث سلسله الذهب با اشاره به اینکه تاریخ ایران ما و ایران معاصر به گونه ای با امام رضا (ع) یک پیوند وجودی قلبی، معرفتی و ماهوی دارد، گفت: حضور امام رضا (ع) در ایران به نحوی ایران ما را طعم، رنگ و جلوه ای دیگر داد و این جلوه هم در فضای تاریخی ایران و هم ایران معاصر و همچنین ایران تا آخر الزمان باقی خواهد بود. یکی از مقاطع قابل توجه حضور امام رضا (ع) در جهتی که به سمت ایران داشتند در نیشابور است، در این جهت اتفاقات خاصی رقم خورد که در تاریخ ماندگار شد و آن هم حدیثی است که از جانب امام از سوی اجداد ایشان صادر و از پیامبر اکرم (ص) به منبع قدسی می رسد که معروف به حدیث سلسله الذهب است.

شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خالق اثر تاکید نمود: حسن روح الامین از تصویرگران و نگارگران خوب کشور ما در هنر های مذهبی، آئینی، عاشورایی و انقلابی این اثر را خلق نموده که با پیگیری و سفارش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) این مهم رقم خورده است.

صالحی در خصوص ویژگی های این اثر توضیح داد: این تابلو ما را به تاریخ می برد و بعدی از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و اهل بیت (ع) ظاهر می نماید.

وی در پایان گفت: همه ما مفتخریم که در زیر چتر اهل بیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) قرار داریم به همین منظور این اثر فاخر و خوبی که خلق شده است امروز و در آستانه عید فطر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد و امید است خطی از خطوط اتصال ما به اهل بیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) باشد.

این تابلوی فاخر که به سفارش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصویر شده است در جهت مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد تا همگان بتوانند از تماشای این روایت زیبا بهره مند شوند.

شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد

در این مراسم محمد محمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مظفری مدیرکل هنر های تجسمی، محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و جمعی از مدیران حضور داشتند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3924

به "شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید