راهنمای سفر به سوچی؛ میزبان جام جهانی 2018

به گزارش یزد بلاگ، سوچی از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای روسیه است و می توانید با شرکت در تورهای ترکیبی روسیه، به این شهر هم سفر کنید. البته بعضی از بازی های جام جهانی 2018 هم در این شهر برگزار می گردد و با شرکت در تورهای جام جهانی روسیه، هم به بازدید از سوچی بروید، هم به تماشای بازی های هیجان انگیز جام جهانی 2018 بنشیند. تا قبل از بازی های المپیک 2014، ده ها کیلومتر جاده تازه در شهر سوچی احداث شد و تعداد زیادی سیستم مدرن ترافیک به بهره برداری رسید. این امکانات تازه به طور قابل توجهی ترافیک را در شهر کاهش داده است. با ما همراه باشید تا از این شهر و وسایل حمل و نقل عمومی آن بیشتر بدانید.

راهنمای سفر به سوچی؛ میزبان جام جهانی 2018

تور روسیه

اطلاعات شهر

سوچی بزرگ شامل 145 کیلومتر روستای کوهستانی و ساحلی است که از دریای سیاه تا رودخانه Psou در مرز روسیه و آبخازیا کشیده شده است. این شهر از 4 منطقه آدلر (Adler)، خوستینسکی (Khostinskii)، لازاروسکی (Lazarevski) و مرکزی تشکیل شده و طبق آمار سال 2016 جمعیتی بالغ بر 401 هزار نفر دارد.

در طول چند سال گذشته، زیرساخت های سوچی به طور کامل به روز شده اند؛ به نحوی که از سال 2009، صدها کیلومتر جاده، تعداد زیادی ایستگاه های حمل و نقل، فرودگاه ها، سالن های کنسرت، موزه ها و ده ها هتل ساخته و بازسازی شده است.

سوچی بعد از 7 سال آماده سازی، در سال 2014 میزبان بازی های المپیک زمستانی بود. در طی این 7 سال، تیمی از داوطلبان تشکیل شد و تاسیسات ورزشی از جمله ورزشگاه فیشت (Fisht) ساخته شد که یکی از ورزشگاه های جام دنیای 2018 به شمار می رود.

در سال 2014 اولین مسابقه فرمول 1 و در فوریه سال 2017 بازی های زمستانی ارتش های دنیا در این شهر برگزار گردید. در طول سه سال گذشته، سوچی میزبان 324 رویداد ورزشی اعم از ورزش های تابستانی و زمستانی بوده است.

به لطف زیرساخت های حمل و نقل به هیچ عنوان برای جابه جایی در شهر به مشکل برنخواهید خورد. کافه های متعددی در این شهر وجود دارد که با غذاهای متنوع خود به خصوص غذاهای محلی منطقه قفقاز، پذیرای گردشگران است.

آب و هوا

سوچی در منطقه آب و هوایی نیمه گرجهتی قرار گرفته است. میانگین دمای هوا در ساحل دریای سیاه در ماه های ژوئن و ژوئیه، 25-21 درجه بالای صفر و برای منطقه ها کوهستانی بالای 13 درجه است. این منطقه شاهد بارندگی های زیادی است. کلاه و کرم ضدآفتاب را نباید فراموش کنید. گاهی اوقات نیز روزهای سرد و بادی را نیز تجربه می نماید که بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه

فرودگاه بین المللی سوچی در منطقه آدلرسکی (Adlersky) قرار گرفته است. این فرودگاه از مرکز سوچی 30 کیلومتر و از مرکز آدلر 5 کیلومتر فاصله دارد. دسترسی به آن از طریق خودرو، اتوبوس، قطار سریع السیر و مینی بوس به سهولت انجام می گردد.

از منطقه لازاروسکی می توانید با قطار سریع السیر Lastochka به فرودگاه بروید که چندین بار در روز به جابه جایی مسافر می پردازد. با توجه به ترافیک سنگین، این قطارها سریع ترین راه دسترسی به فرودگاه است. با یاری این قطارهای برقی بعلاوه می توانید به ایستگاه قطار سوچی، آدلر یا منطقه ها حومه شهر سفر کنید و از آنجا با اتوبوس یا مینی بوس راهی مقصد خود شوید.

اگر از فرودگاه سوار این قطار شوید، می توانید به کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana)، سوچی، لازاروسکی یا شهر ساحلی تواپسه (Tuapse) بروید. تعدادی از اتوبوس ها و مینی بوس هایی که به مقصد منطقه ها مختلف ساحلی یا کوهستانی رفت و آمد می نمایند، در فرودگاه توقف دارند. اتوبوس های 105 و 124 در جهت خود به مرکز سوچی، در فرودگاه توقف می نمایند. ضمناً با اتوبوس 105 می توانید به کراسنایا پولیانا یا استو-سادوک (Esto-Sadok) مسافرت کنید. اتوبوس 51 شما را به مرکز آدلر می برد.

قطار حومه

قطارهای حومه ای برقی به عنوان سریع ترین، آسان ترین و ارزان ترین راه برای سفر بین منطقه ها مختلف سوچی بزرگ محسوب می گردد. سوچی بزرگ به صورت یک نوار بلند و باریک از بین کوه ها و دریا عبور نموده و در نتیجه ارتباط منطقه دورافتاده لازاروسکی با 3 منطقه دیگر چالش برانگیز است؛ جاده ای که به صورت مارپیچی از کوه ها عبور نموده و یک ریل قطار این 4 منطقه را به هم متصل نموده است. قطارهای محلی و قطارهای راه دور از این ریل قطار که قدمت آن به چند دهه می رسد، استفاده می نمایند.

قطارهای برقی سریع السیر Lastochka بخشی از میراث بازی های المپیک زمستانی 2014 به شمار می فرایند. این قطارها شهرهای کوهستانی کراسنایا پولیانا را به سوچی، استراحتگاه ایمرتی (Imereti Resort) در پارک المپیک را به لازاروسکی و شهر ساحلی تواپسه متصل می نماید.

در طول جهت آدلر به تواپسه، ایستگاه های متعددی قرار گرفته است؛ هر چند که این قطارها در بعضی از ایستگاه ها توقف ندارند. پس باید از باجه های بلیط فروشی مستقر در ایستگاه های قطار در این مورد سوال کنید. البته امکان خرید بلیط از ترمینال های سلف سرویس نیز وجود دارد که علاوه بر کارت های بانکی، پول هم قبول می نمایند.

کرایه قطار، به فاصله تا مقصد بستگی دارد. بلیط خود را تا خاتمه جهت نگه دارید، زیرا بعد از پیاده شدن از قطار به آن نیاز خواهید داشت. در ایستگاه های کوچکی که ترمینال یا اداره فروش بلیط ندارند، می توانید بلیط خود را از بازرس بلیط در قطار تهیه کنید. به این ترتیب باید قیمت کامل بلیط را، فارغ از مسافت جهتتان، پرداخت کنید.

اتوبوس

اتوبوس، بدنه اصلی حمل و نقل عمومی در شهر سوچی بزرگ محسوب می گردد. بیش از 200 جهت اتوبوسرانی در این شهر وجود دارد که هم در داخل منطقه ها چهارگانه تردد دارند و هم این منطقه ها را به هم وصل می نمایند. رفت و آمد به بعضی از روستاهای کوهستانی دوردست فقط از طریق اتوبوس میسر است.

این اتوبوس ها علاوه بر تهویه هوا، مناسب افراد ویلچری بوده و بعضی از آن ها به وای فای مجهز هستند. تقریبا در کلیه اتوبوس های داخل شهری و حومه، ایستگاه بعدی اعلام می گردد. اتوبوس هایی که در داخل منطقه ها فعالیت دارند، در تمام ایستگاه ها توقف دارند؛ اما اتوبوس های حومه شهر ممکن است در جایی که مسافری منتظر اتوبوس نیست و درخواستی برای پیاده شدن وجود ندارد، بدون توقف در بعضی از ایستگاه ها به جهت خود ادامه دهند.

کرایه ها بر اساس مسافت شما تا مقصد برآورد می گردد. در اتوبوس های حومه شهر باید هنگام سوار شدن، کرایه را پرداخت کنید؛ هر چند در اتوبوس های شهری قبل از پیاده شدن باید کرایه را به راننده بدهید. در اتوبوس های سوچی، هیچ بازرس بلیطی فعالیت ندارد.

ایستگاه اتوبوس آدلر در کنار بازار مرکزی در Ulitsa Demokraticheskaya قرار گرفته است. ایستگاه اتوبوس سوچی از سه بخش تشکیل شده که همگی در کنار ایستگاه قطار هستند. میدان پشت این ایستگاه مختص اتوبوس های راه دور است که تعداد محدودی ایستگاه در سوچی دارند. میدان جلوی ایستگاه برای اتوبوس ها و مینی بوس هایی است که در جهت خود به آدلر یا کراسنایا پولیانا در این محل توقف دارند.

تمام جهتهای اصلی شهری در ناحیه مرکزی سوچی و نزدیک ترین منطقه ها حومه ای، در این ایستگاه راه آهن و Platanovaya Alleya توقف دارند.

مینی بوس

با توجه به نواحی کوهستانی و تعدد روخانه ها و نهرها، امکان فعالیت مترو، تراموا و وسایل حمل و نقل برقی وجود ندارد. Marshrutkas به عنوان مینی بوس های رفت و برگشت در جهتهای ثابت شناخته شده اند. این مینی بوس ها اولین وسایل حمل و نقل در سوچی محسوب می شوند که مسافر را سوار نموده و هر جا که مد نظر او باشد پیاده می نمایند. ضمناً در ساعات شلوغ شاید مجبور باشید در طی جهت بایستید، به هر حال هنگام پیاده شدن کرایه را به راننده بدهید، البته در بعضی از جهتهای بین شهری از شما می خواهند که همان ابتدا کرایه خود را پرداخت کنید.

برای گرفتن مینی بوس کافی است مشابه تاکسی، دست خود را تکان دهید. بسیاری از آن ها در همان جهت اتوبوس حرکت می نمایند، البته سرعت بیشتری دارند. مینی بوس های قدیمی اکنون جای خود را به مرسدس بنز، هیوندا و مدل های تازه داده اند. این تغییر و تحول به واسطه بازی های المپیک زمستانی 2014 در سوچی رخ داد.

اجاره خودرو

از دو شرکت Urentcar و Sharemobile می توانید خودرو کرایه کنید. نرخ قیمت ها از 7.50 روبل در دقیقه آغاز می گردد. برای استفاده از این خدمات باید یک اپلیکیشن موبایل را دانلود و ثبت نام کنید. برای ثبت نام، علاوه بر گواهینامه رانندگی، به کارت شناسایی و کارت بانکی نیاز دارید.

دوچرخه

به رغم کوهستانی بودن شهر سوچی، دوچرخه در طول چند سال گذشته از طریق ای پرطرفدار برای گشت و گذار در شهر تبدیل شده است. ایستگاه های متعددی برای کرایه دوچرخه در شهر وجود دارد. یکی از برترین نقاط دوچرخه سواری، منطقه ها کنار رودخانه سوچی در Ulitsa Tchaikovskogo، Konstitutsii،Ulitsa Navaginskaya، Kurortny Prospekt و Ulitsa Ordjonikidze محسوب می گردد؛ اما نباید به هیچ عنوان در لبه آب و تفرجگاه های ساحلی دوچرخه سواری کنید.

پارک المپیک نیز به واسطه چندین ایستگاه کرایه دوچرخه و جهتی وسیع برای دوچرخه سواری، جای بسیار مناسبی برای دوچرخه سواری است. با توجه به منطقه ها کوهستانی سوچی، راه های دوچرخه سواری متعددی در منطقه ها حومه شهر نظیر جهتهای عالی اطراف کراسنایا پولیانا وجود دارد.

سایت های جام دنیای 2018

ورزشگاه المپیک فیشت آرنا (Fisht Arena) برای المپیک زمستانی 2014 ساخته شد و میزبانی مرنام افتتاحیه و اختتامیه را بر عهده داشت. نام این ورزشگاه از قله ای در بخش غربی رشته کوه قفقاز گرفته شده که به معنای سرِسپید است. ظرفیت 40 هزار نفر تماشاچی را دارد و تماشاچیان می توانند علاوه بر منظره ها کوهستانی، شاهد صحنه های چشم نواز دریا نیز باشند.

شماره های ضروری

شماره تلفن اورژانسی 112 را می توان با موبایل شماره گیری کرد؛ حتی اگر سیم کارتی در تلفن شما نباشد، شارژ شما تمام شده و صفحه کلید گوشی قفل شده باشد نیز می توانید با این شماره تماس بگیرید.

منبع: کجارو / welcome2018.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4731

به "راهنمای سفر به سوچی؛ میزبان جام جهانی 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سوچی؛ میزبان جام جهانی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید