داستان دختری که با لباس مردانه موتورسواری می نماید!

به گزارش یزد بلاگ، خدیجه هر روز با لباس پسرانه سوار بر موتورسیکلت از میان ازدحام شهر کویته می گذرد تا برادر و خواهرش را به مدرسه برساند.

داستان دختری که با لباس مردانه موتورسواری می نماید!

به گزارش خبرنگاران، این داستان مبارزه خدیجه 17 ساله در سرزمینی است که در آن بیرون آمدن زنان به تنهایی به طور سنتی ممنوع است.

بر اساس گزارش عرب نیوز و بر اساس تحقیق و مطالعه سال 2016 دانشکده اقتصاد لندن در خصوص تبعیض جنسیتی، این موضوع از نظر تحرک و تردد، موانع اجتماعی و نگرانی های ایمنی، رفت وآمد زنان به بیرون از خانه در سراسر پاکستان را محدود نموده است، به طوری که در غالب فعالیت های اجتماعی (80 درصد) مردان شرکت دارند.

شرایط زنان در بلوچستان - عظیم ترین و عقب مانده ترین استان پاکستان از نظر مساحت - از هر استان دیگری بدتر است؛ به طور مثال در سال 2021، پلیس هدایت و رانندگی مرکز استان کویته 28 هزار و 700 موتورسوار را ثبت نام نموده که در میان آن ها حتی یک زن هم نبوده است.

آمار و ارقام پلیس نشان می دهد که از دهه 1990 تا به امروز، در شهر کویته فقط سه مجوز موتورسیکلت برای رانندگان زن صادر شده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار پاکستان، زنان کارگر بلوچستان تنها 5.06 از کل زنان این استان را تشکیل می دهند که کمترین اندازه در پاکستان به تعداد می رود.

خدیجه در مصاحبه با عرب نیوز گفته است: بسیاری از دختران در اینجا به علت مسائل حمل ونقل ناچار ترک تحصیل می نمایند. خود من باید پوشش پسرانه اختیار کنم تا در خیابان ها جلب توجه نکنم. برای این کار در کنار لباس پسرانه از کلاه، دستکش، کفش مردانه و عینک آفتابی هم استفاده می کنم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4258

به "داستان دختری که با لباس مردانه موتورسواری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان دختری که با لباس مردانه موتورسواری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید