خبرنگاران 26میلیارد تومان برای تهیه اکسیژن بیمارستان های جنوب کرمان هزینه شد

به گزارش یزد بلاگ، جیرفت - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نصب تانکرهای 25 تنی اکسیژن با اعتبار 26 میلیارد تومان در بیمارستان های امام جیرفت و 12 فروردین کهنوج خبر داد.

خبرنگاران 26میلیارد تومان برای تهیه اکسیژن بیمارستان های جنوب کرمان هزینه شد

اصغر مکارم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش های کرونایی بیمارستان های جنوب کرمان در شرایط فعلی کمبود اکسیزن ندارند گفت : اگر پیک بیماری شدیدتر شود، ممکن است دچار کمبودهایی شویم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان بیشتر شده است، اضافه کرد: طی یکی دو هفته آینده همچنان درگیر پیک این بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: بیش از 50درصد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب کرمان مبتلایان به کرونا هستند که متاسفانه تعدادی هم در بخش های آی سی یو بستری هستند.

وی به رنگ بندی شهرستان های جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2 شهرستان قرمز و سه شهرستان نارنجی داریم.

مکارم با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بیماری به دلیل چرخش ویروس و بخشی هم به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها توسط مردم است اضافه کرد: اگر اصناف مدیریت شود، طی یکی دو هفته آینده به آرامش نسبی می رسیم.

مکارم با بیان اینکه همه امکانات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حالت آماده باش است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا در این شرایط سخت مردم دچار مشکل و مرگ و میر نشوند.

وی بر حساسیت زایی و افزایش نظارت ها تاکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد.

مکارم به تزریق واکسن در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار و 600 دوز واکسن طی آخرین مرحله دریافت کردیم که واکسیناسیون در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه واکسن کرونا امکان عوارضی در حد تب و بدحالی دارد، اضافه کرد: همه واکسن ها عوارضی در این حد دارند لذا این عوارض طبیعی است.

وی به راه اندازی اورژانس هوایی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مجوز راه اندازی اورژانس هوایی جنوب کرمان در سال 98 صادر شده و مقرر شد تا سرانجام سال گذشته اورژانس هوایی در منطقه راه اندازی شود اما به دلیل تحریم ها بالگرد مورد نیاز تأمین نشد.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3803

به "خبرنگاران 26میلیارد تومان برای تهیه اکسیژن بیمارستان های جنوب کرمان هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 26میلیارد تومان برای تهیه اکسیژن بیمارستان های جنوب کرمان هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید