خبرنگاران گذر معدن در منطقه 6 تهران ایجاد می شود

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران- تفاهم نامه ایجاد گذر معدن بین شهرداری منطقه 6 تهران و خانه معدن ایران امضا شد.

خبرنگاران گذر معدن در منطقه 6 تهران ایجاد می شود

به گزارش خبرنگاران، تورج فرهادی شهردار منطقه 6 تهران روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه گذر معدن گفت: زمانی که بحث ایجاد گذر صنایع در شهر تهران مطرح شد موضوع راه اندازی راستا معدن نیز مورد توجه قرار گرفت و از این رو مشاوری انتخاب کردیم که با موضوعات شهری و صنعت و معدن آشنا باشد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه بروکراسی های ایجاد گذر صنعت و معدن کاهش یابد.

فرهادی بر ضرورت داشتن آگاهی شهروندان در حوزه معدنی تاکید کرد و گفت: گذر معدن نقطه عطف همکاری شهرداری و خانه معدن خواهد بود.

وی اضافه کرد: این گذر به زودی وارد فاز اجرایی می شود و از خانه معدن تا نزدیکی وزارت صنعت و معدن در خیابان سمیه اجرا می شود.

از سوی دیگر محمدجوادحق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آئین گفت: ما گذر صنایع دستی در خیابان لاله زار و گذر هنر در خیابان برادران مظفر را داریم و می توان گذر معدن را در محور رودکی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: وزارت صنایع و معادن، دانشگاه امیر کبیر و دانشکده معدن مهمترین مکان هایی هستند که در این زمینه فعالند و قرار است گذر معدن نیز در محدوده مذکور ایجاد شود.

به گفته حق شناس، بدلیل پراکندگی معادن و دوری آنها از شهرها تلاش می کنیم تا با ایجاد گذر معدن شهروندان را با این نوع از فعالیت آشنا کنیم.

وی گفت: اینکه بتوانیم در قلب پایتخت، خیابان موزه و گذری را برای موضوع معدن اختصاص دهیم، بستری برای نمایش تلاش های معدنکاران و فعالان این حوزه از طریق زبان هنر است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته گاهی شهرداری برای تبدیل تهران به ایجاد فضاهایی برای زیست شهری بیشتر مزاحمت و مانع تراشی کرده است.

وی گفت: ایجاد گذر معدن از خیابان سمیه تا شریعتی بخشی از آن مربوط به فعالیت شهرداری منطقه 6 و بخشی مربوط به شهرداری منطقه 7 است و سبب می شود کل این محدوده تبدیل به راسته فرهنگی معدن شود و بتوان تندیس های ارزشمند را نیز در آن نصب کرد و یا شاهد نمایش نقاشی های مختلف در این زمینه باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3309

به "خبرنگاران گذر معدن در منطقه 6 تهران ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گذر معدن در منطقه 6 تهران ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید