خبرنگاران نصب دوربین در تحت نظرگاه کلانتری ها تکمیل شده است

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: به منظور رعایت حقوق شهروندی در تحت نظرگاه کلانتری ها دوربین نصب شده و عمدتا در سراسر کشور عملیاتی شده است.

خبرنگاران نصب دوربین در تحت نظرگاه کلانتری ها تکمیل شده است

سردار مهدی معصوم بیگی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرنگاران اضافه نمود: به منظور رعایت حقوق شهروندی تحت نظرگاه ها در سراسر کشور به دوربین های نظارتی و پایش تصویری مجهز شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح مکنا (مدیریت کفیت ناجا) اضافه نمود: در راستای تحول کلانتری و پاسگاه ها طرح مکنا اجرا می گردد که تجهیز تحت نظرگاه های سراسر کشور به دوربین های مدار بسته و پایش تصویری رفتار مامور و متهم، از محورهای اساسی در اجرای طرح تحول کلانتری ها و مدیریت کیفیت است.

معصوم بیگی اضافه نمود: با هدف رعایت و ارتقای حقوق شهروندی متهمان،تحت نظرگاه های سراسر کشور به دوربین مدار بسته مجهز شدند تا سلسله مراتب فرماندهی بتوانند در هر لحظه ای این مراکز را رصد نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: با توجه به موج دوم ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، متهمان در تحت نظرگاه های کلانتری ها با رای و نظر مرجع قضائی فقط 24 ساعت بازداشت می شوند.

معصوم بیگی اضافه نمود: سلامت متهمان در تحت نظرگاه های کلانتری با ضد عفونی کردن مستمر محیط و ارائه اقلام بهداشتی به آن ها حفظ می گردد.از سوی دیگر چنانچه متهمی بعد از وقت اداری به کلانتری دلالت گردد، حسب نظر قاضی کشیک معین تکلیف شده و حداکثر با با رای و نظر مرجع قضائی فقط تا 24 ساعت می توانند در تحت نظرگاه کلانتری باشند در این مدت نیز ارائه خدمات بهداشتی همچنان شامل حال افراد متهم می گردد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد: این پلیس با توجه به شرایط بحرانی کرونا همیشه به اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز انتظامی، کلانتری ها و پاسگاه ها اهتمام داشته و در راستای حفظ سلامت عمومی کارکنان و مراجعان به کلانتری ها اعم از ارباب رجوع و متهمان برابر بخش نامه های ابلاغی اقدام می نماید.

سردار معصوم بیگی گفتت: کلانتری و پاسگاه ها از امکان پرتردد است براین اساس پذیرش و ارائه خدمات انتظامی و اجتماعی در رده های تابعه پلیس پیشگیری تعطیل بردار نیست لذا طی برنامهریزی اجرا شده، کارکنان کالانتری ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ضمن حفظ سلامت خود و ارباب رجوع از گسترش زنجیره انتقال کرونا جلوگیری می نمایند.

وی توضیح داد: تکریم ارباب رجوع در کلانتری ها با پیشگیری از شیوع کرونا همچنان از جمله اولویت های پلیس پیشگیری در این ایام است لذا پلیس پیشگیری به منظور حفظ سلامت کارکنان کلانتری از ابتلا به ویروس کرونا همچنین رعایت حقوق شهروندی، طی دو مرحله، کلانتری های سراسر کشور را به دستگاه راکد فلزیاب مجهز نموده تا با جایگزینی شیوه های الکترونیکی در پایش مراجعان، سلامت کارکنان و مراجعان حفظ گردد.

معصوم بیگی با اشاره به تمهدیدات پلیسی برای کنترل و مهار ویروس کرونا در مراکز انتطامی، کلانتری ها و پاسگاه ها اضافه نمود: در راستای کنترل و مهار این ویروس، تمام مراکز خدماتی دهی این پلیس، خودروهای گشت انتظامی و خودروهای حمل متهم به صورت مدام سم زدایی و ضد عفونی میگردد علاوه بر این اقداماتی مثل آموزش چهره به چهره کارکنان، تجهیز کارکنان به اقلام بهداشتی، پایش سلامت کارکنان و مراجعان هنگام ورود و خروج و اهدای اقلام بهداشتی قبل از ورود به محیط های خدماتی و حذف بعضی فرایندهای آسیب زا را در دستور کار قرار داریم.

رئیس پلیس پیشگیری گفت: با توجه به تاکید جدی بر رعایت استفاده از ماسک در جامعه و مجامع عمومی توصیه می گردد، مردم همگام و همره با مسئولان با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک رسان خادمان سلامت، نظم و امنیت برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات در حوزه امنیت و سلامت باشیم.

معصوم بیگی اضافه نمود: هم اکنون در کلانتری ها تبادل اطلاعات و پرونده ها تقریبا الکترونیکی انجام می گردد اما تبادل دیتا و مسائل پزشکی در ارتباط با سازمان پزشکی قانونی کاملا الکتروینکی است و در زمینه تبادل الکترونیکی با سیستم قضائی پیشرفت های خوبی داشته ایم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2773

به "خبرنگاران نصب دوربین در تحت نظرگاه کلانتری ها تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نصب دوربین در تحت نظرگاه کلانتری ها تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید