خبرنگاران نخست وزیر عراق با تظاهرکنندگان ناصریه ملاقات کرد

به گزارش یزد بلاگ، بغداد - خبرنگاران - نخست وزیر عراق که صبح امروز (دوشنبه ) به همراه 20 وزیر به ناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق سفر کرد در میدان الحبوبی، کانون اعتراضات این استان، حاضر شد و با تظاهرکنندگان ملاقات کرد.

خبرنگاران نخست وزیر عراق با تظاهرکنندگان ناصریه ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی الکاظمی در پل الزیتون شهر ناصریه به تجمع تظاهرات کنندگان پیوست و تأکید کرد که به کوشش برای برخورد با عاملان کشتار معترضان ادامه می دهد.

نخست وزیر عراق همچنین بر کوشش برای آزادی ربوده شدگان از جمله سجاد العراقی، فعال مدنی استان ذی قار که دو هفته پیش به دست افراد ناشناس ربوده شد، تأکید کرد.

منابع خبری عراق گفتند که همزمان هیات دولت عراق نشست عادی خود را با حضور استاندار ذی قار، فرمانده ستاد عملیات مشترک و فرمانده پلیس استان در پایگاه نظامی در استان ذی قار برگزار نموده است.

این منابع گفتند که الکاظمی به همراه استاندار ذی قار نشست را ترک نموده و به میدان الحبوبی کانون اعتراضات در شهر ناصریه رفته تا با فعالان تظاهرات ملاقات کند.

الکاظمی همچنین قرار است از منزل عمر سعدون و سجاد العراقی دو فعال سیاسی ربوده شده در استان ذی قار بازدید کند.

ناصریه مرکز استان ذی قار پایتخت اعتراضات معروف به اکتبر عراق لقب گرفته و در طول یک سال گذشته خشن ترین و گسترده ترین اعتراض ها در این شهر روی داده است.

اعتراضات اکتبر که از 9 مهر 98 شروع شد تا اسفند ماه به مدت پنج ماه در استان های شیعه نشین جنوبی و مرکزی عراق از جمله بغداد پایتخت ادامه داشت.

اعتراضات مردمی با موضوع مسائل مالی از جمله بیکاری و فقر، فساد مقام های دولتی و احزاب، نبود خدمات عمومی و تبعیض شکل گرفت و منجر به استعفای نخست وزیر وقت (عادل عبدالمهدی) شد.

هشام داود، مشاور نخست وزیر عراق مرداد گذشته خاطرنشان کرد که در اعتراضات پنج ماهه سال گذشته (مهر تا اسفند 98) 560 نفر از تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی کشته شدند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2345

به "خبرنگاران نخست وزیر عراق با تظاهرکنندگان ناصریه ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر عراق با تظاهرکنندگان ناصریه ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید