خبرنگاران مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی کنیم

به گزارش یزد بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر حق پاسخگویی این کشور نسبت به عاملان حمله راکتی روز دوشنبه در اربیل عراق تاکید کرد و گفت پیش از نتایج تحقیقات، نسبت به عوامل آن، قضاوت نمی کند.

خبرنگاران مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی کنیم

به گزارش خبرنگاران، ند پرایس روز سه شنبه در پاسخ به سوالی که برخی ایران یا گروه های نیابتی آن را مسئول این حادثه می دانند، اضافه کرد: روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با شادمان بارزانی صحبت کرد و امروز صبح هم با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تماس داشت.

وی ادامه داد: اطمینان از ایمنی آمریکایی ها و اماکن امنیتی آن در بالاترین سطح اولویت ما قرار گرفته است اما نمی خواهیم از تحقیقاتی که در جریان است، پیشی بگیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما در تماس نزدیک با مقامات اقلیم کردستان عراق و بغداد خواهیم بود تا در نهایت عاملان آن را پاسخگو سازیم.

پرایس با بیان اینکه به طور جدی از شرکای عراقی خود در انجام این تحقیقات حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: خواه اینکه این عملیات توسط ایران اجرا شده باشد یا نیروهای نیابتی آن یا نیروهای دیگر مشابه آن، ما قصد نداریم قضاوت پیش هنگام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در همکاری با شرکای عراقی حق پاسخ را در زمان و مکانی که خودمان انتخاب می کنیم، محفوظ می داریم و آن را در همکاری با شرکای عراقی انجام خواهیم داد. ما بر حق حاکمیت عراق تاکید داریم و این اقدامات در هماهنگی با آنها انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره لغو تحریم انصارالله یمن هم گفت: شناسایی گسترده انصارالله به عنوان سازمان تروریستی خارجی در آخرین لحظات دولت سابق انجام شد، که با مخالفت بسکمک از اعضای کنگره، سازمان کمک های انسانی و نهادهای سازمان ملل متحد روبرو شد.

پرایس اضافه کرد: البته ما درباره آن نگرانی داریم، وزیر خارجه تاکید کرد که بیش از 80 درصد جمعیت یمن در مناطق تحت کنترل انصارالله زندگی می کنند، از این رو در گام نخست، به گونه ای اقدام کنیم که فاجعه انسانی در یمن بدتر نشود و در وهله بعد به فشار بر رهبران انصارالله ادامه دهیم.

وی ادامه داد: رهبران حوثی همچنان تحت تحریم باقی ماندند و فعالانه بر افزایش فشار بر رهبران حوثی اقدام خواهد شد

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3484

به "خبرنگاران مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام آمریکایی: پیش از نتایج تحقیقات حادثه اربیل قضاوت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید