خبرنگاران مرگ مبهم یک قلاده پلنگ ماده در مازندران

به گزارش یزد بلاگ، ساری - خبرنگاران - رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که یک قلاده پلنگ ماده که اواخر هفته گذشته برای مداوا زنده گیری شده بود، پیش از تکمیل دوره درمان تلف شد.

خبرنگاران مرگ مبهم یک قلاده پلنگ ماده در مازندران

محیط بانان منطقه کیاسر شهرستان ساری پنجشنبه هفته پیش این پلنک جوان را که به دلیل نامعلومی در منطقه صخره ای جنگلی روستای بندبن واقع در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کیاسر زمینگیر شده بود ، زنده گیری کردند.

کوروس ربیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت که پلنگ در حال درمان سحرگاه امروز شنبه تلف شد.

وی دلیل ناتوانی پلنگ ماده پنج ساله برای برخاستن از جا و حرکت کردن را نامعلوم گفت و توضیح داد : در حال حاضر دامپزشکان معتمد محیط زیست دو فرضیه سقوط از صخره و مسمومیت را برای زمینگیری و مرگ این حیوان مطرح می دانند که آزمایش لازم برای فرضیه مسمومیت ناشی از دخالت احتمالی انسانی در دست بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد : همچنین با توجه جراحات بر جای مانده بر روی فک و شکستن دندان حیوان ، احتمال سقوط از صخره نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل مرگ مطرح است، ولی تا پیش از اعلام نتیجه نهایی بررسی کارشناسی و آزمایشگاه دامپزشک معتمد هر گونه اظهار نظر در مورد تلف شدن این حیوان فاقد پشتوانه علمی است.

در یک سال گذشته این دومین قلاده از حدود 100 قلاده پلنگ جنگل های هیرکانی مازندران است که به دلیل نامعلومی تلف می شود. بهمن ماه سال گذشته نیز یک قلاده پلنگ نر در ارتفاعات عباس آباد در غرب مازندران به دلیل نامعلومی تلف شده بود. ااگر چه آن زمان هم لاشه پلنگ برای بررسی علت مرگ در اختیار پزشک معتمد محیط زیست گرفت ، ولی تا به امروز گزارش رسانه ای در باره علت مرگش منتشر نشده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2735

به "خبرنگاران مرگ مبهم یک قلاده پلنگ ماده در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرگ مبهم یک قلاده پلنگ ماده در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید