خبرنگاران ماجراجویی تا پیش از غروب آفتاب

به گزارش یزد بلاگ، خیلی وقت پیش دنیایی سرشار از شگفتی ها وجود داشت. پرماجرا و شگفت انگیز و بهتر از همه این ها، در این دنیا جادو وجود داشت. این جملات به خوبی دنیا انیمیشن به پیش را به تصویر می کشد و مخاطب را برای ماجراجویی در دنیایی جادویی آماده می نماید.

خبرنگاران ماجراجویی تا پیش از غروب آفتاب

به پیش به کارگردانی دن اسکنلون و توسط کمپانی پیکسار ساخته شد و در مارس 2020 از والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. اسکنلون که پیش از این با انیمیشن دانشگاه هیولاها، آن­ه را به تحصیل واداشته بود، این ­بار در ساخته ­ی جدید خود دنیای از شگفتی و جادو می ­آفریند. او به همراه سی.اس. اندرسون فیلمنامه ­ی به پیش را نوشت و با بودجه ­ی 200 میلیون دلاری دست به ساخت آن زد. اما درآمد 103 میلیون دلاری آن پس از دو هفته اکران به دلیل آغاز ویروس کرونا کمپانی را مجبور به پخش نسخه ­ی دیجیتال این اثر پیش از موعد مقرر آن کرد. نظر منتقدان درباره فیلم در مجموع مثبت بود و در نهایت امتیازات 61 در متاکریتیک و 88 در راتن تومیتوز را برای این اثر به همراه داشت. مخاطبان آی­ ام­ دی­ بی نیز امتیاز 7.5 را به این انیمیشن دادند. حال باید منتظر بود که در صورت برگزاری جشنواره ­های پیش ­رو آیا بخت با درخشیدن دنیا جادویی اسکنلون هست یا باز هم بدشانسی دامان آن را می­ گیرد.

دو برادر به نام­ های ایان لایتفوت به صداپیشگی تام هالند و بارلی لایتفوت به صداپیشگی کریس پرت در دنیایی که دیگر جادو در آن نقشی ندارد زندگی آرام و راحت خود را دارند. ایان برادر کوچک­تر بارلی از بدو تولد پدر خود را ندیده است و در دورانی که بحران­ های بلوغ نوجوانی را پشت سر می­ گذارد، بیش از همواره کمبود پدر را حس می­ کند. ایان در تولد 16 سالگی خود هدیه­ ای عجیب دریافت می­ کند که با انجام طلمسی می­ تواند پدر خود را به مدت یک روز از دنیای مردگان برگرداند و او را ببیند. اما طلسم کامل عمل نمی­ کند و آن­ها تنها تا پیش از غروب آفتاب فرصت دارند که طلسم را کامل نموده و پدر خود را ببینند. بدین ترتیب ایان و بارلی وارد ماجراجویی جذابی می ­شوند که ملاقات پدر بسته به پیروزیت­ آمیز بودن آن است.

تام هالند و کریس پرت که پیش از این در دنیای مارول خود را به مخاطبان ثابت نموده­ بودند، این­ بار هم پیروز عمل نموده و هواداران خود را راضی نگه داشتند. به صورتی که بسیاری از مخاطبان صمیمیت شخصیت­های ایان و بارلی را حاصل انتخاب خوب صداپیشگان می­ دانند.

یکی از جذابیت های جلوه های بصری این انمیمیشن که آن را تبدیل به اثری چشم نواز نموده، استفاده از تنالیته رنگ های آبی و بنفش است که بسیار متناسب با فضای جادویی و دنیای اثر است. به طوری که مخاطب ناخودآگاه آرامش رنگ آبی و جاودانگی رنگ بنفش را حس می نماید و این دو رنگ درکنار هم حس بی نظیری از بودن در کهکشان و دنیایی ماورایی را به مخاطب القا می نماید.

فیلمنامه ­ی به پیش به خوبی صمیمیت و دنیای امن را برای مخاطبان به وجود می ­آورد؛ هرچند که در شخصیت­ پردازی کاراکترهای خود ریسک ننموده و به­ جای آفرینش شخصیت ­های جدید دست به انتخاب شخصیت­ های شناخته شده زده است. با همه­ این­ها داشتن یک سرانجام جذاب آن را تبدیل به انیمیشنی ارزشمند می­ کند. انیمیشنی که برای تمامی اعضای خانواده لذت ­بخش و دلنشین خواهد بود.

خانواده، کلمه ­ای که می ­توان گفت بیشتر آثار پیکسار حول محور آن می­ چرخد، در این انیمیشن مبحث اصلی قرار داده شده است. برادرانی که به دنبال ملاقات پدر خود هستند و در این راه به شناخت بیشتر از یک­دیگر می ­رسند. مادری که برای دفاع از آن­ها از هیچ کاری دریغ نمی­ کند. اما در این بین به موضوع جذابی که در لایه­ های زیرین اثر واقع شده است برمی ­خوریم. اهمیت ارزش دقایقی که می ­گذرند و به زودی همه آن­ها خاطراتی در گذشته می ­شوند. دقایقی که به راحتی از جلوی چشمانمان می ­گذرند و به امید آینده از نگاه به آن­ها غافل می ­شویم. به پیش را در دقایقی از زندگی­ مان با خانواده به تماشا بنشینیم چرا که همین دقایق خاطره ­های ارزشمند آینده­ می­ شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1500

به "خبرنگاران ماجراجویی تا پیش از غروب آفتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماجراجویی تا پیش از غروب آفتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید