خبرنگاران دوران طلایی جمعیت ایران در حال افول است

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نرخ رشد جمعیت سال 98 را کمتر از یک درصد اعلام نمود و گفت: در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است.

خبرنگاران دوران طلایی جمعیت ایران در حال افول است

دکتر محمد اسماعیل اکبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه کاهش نرخ جمعیت سبب از هم پاشیدگی جامعه می گردد، اضافه نمود: کاهش نرخ جمعیت ما را با ورشکستگی و از هم پاشیدگی روبرو می نماید.

وی به ویژگی های نرخ رشد مناسب جمعیت اشاره نمود و گفت: جمعیت سرمایه زا، ثروت آفرین و قدرت آفرین است و با کاهش آن افول مالی جامعه قطعی خواهد بود.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید نمود: اقتصاددانان ثابت کردند فرزندآوری و افزایش جمعیت، سرمایه گذاری است.

اصلاح سبک زندگی، مهمترین مولفه برطرف کاهش نرخ جمعیت

اکبری ، اصلاح سبک زندگی را مهمترین مولفه کاهش نرخ جمعیت بیان کرد و گفت: موضوع مالی به تنهایی عامل کاهش فرزندآوری نیست و بسیاری از افراد ثروتمند دیرتر ازدواج می نمایند و کمتر هم بچه می آورند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی صحیح باید در جامعه ترویج داده گردد، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی فرزند آوری افزایش پیدا می نماید.

اقتصاد جامعه توسط افراد مولد می چرخد

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه، توسط افراد مولود می چرخد، اضافه نمود: هر وقت تعداد جمعیت مولد (15 تا 60 سال) کاهش یافت، شرایط مالی کشور نامناسب خواهد بود.

اکبری ادامه داد: 66 درصد کشورهای اروپایی، 38 درصد کشورهای آسیایی و در کل دنیا 28 درصد کشورها، برای فرزندآوری سرمایه گذاری می نمایند، اما ما تقریبا هیچ کاری نمی کنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه نمود: نگرفتن مالیات، پرداخت هزینه فرزندآوری و ارایه آموزش فرزندان از جمله سرمایه گذاری در حوزه فرزندآوری است که توسط این کشورها انجام می گردد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: اگر مردم به هر دلیل فرزندآوری مناسب نداشته باشند، حتما ضرر خواهند کرد. هر فرد سالمند (بالای 60 سال) 8 تا 10 برابر میانسال و جوان نیاز به هزینه های سلامت دارد.

اکبری ادامه داد: 80 درصد سرطان در بین سالمندان رخ می دهد و 63 درصد بیماری های متابوبیک مربوط به این سن است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1385

به "خبرنگاران دوران طلایی جمعیت ایران در حال افول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوران طلایی جمعیت ایران در حال افول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید