خبرنگاران توصیه های کرونایی برای مادران باردار

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - عضو انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران به مادران باردار توصیه کرد که در کنار حفظ آرامش و داشتن تغذیه مناسب، از حضور در مکان های عمومی خودداری نمایند زیرا خطرپذیری ابتلا به ویروس کرونا در آنها بسیار بالا است.

خبرنگاران توصیه های کرونایی برای مادران باردار

شاید پیش از این بیشترین توصیه ها به مادر باردار خوردن فلان غذا یا میوه یا پوشیدن فلان رنگ برای شادابی بیشتر مادر و جنین بود اما استرس ابتلاء به کرونا این توصیه ها را به هشدار تبدیل نموده است تا آنجا که ماندن در خانه را به رفتن برای چکاب های ماهانه ترجیح می دهند.

چرا که می ترسند در واپسین ماه های بارداری، کرونا گریبان مادر را بگیرد و اتفاقی که نباید بیافتد رخ دهد یا می ترسند در صورت ابتلاء به ویروس کرونا، ناهنجاری در جنین ایجاد کند و بگردد آنچه نباید بگردد.

به دنبال نگرانی ها و پرسش های انبوهی که از سوی مادران باردار مطرح شده، خبرنگار حوزه زنان و خانواده خبرنگاران به سراغ سوزان پیروان رفته و پاسخ این پرسش ها را از او جویا شده است.

پیروان روز دوشنبه با بیان به اینکه شدت ابتلا به کرونا در خانم های باردار و غیر باردار تفاوتی ندارد، گفت: اغلب خانم های باردار به انواع خفیف یا متوسط بیماری مبتلا می شوند و علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند.

وی ادامه داد: این علائم شامل سرفه، تب، تنگی نفس، سردرد، از بین رفتن حس بویایی و چشایی است. اگر شک به ابتلا دارید با پزشک خود مشورت کنید و آزمایشات مربوط به تشخیص کرونا را انجام دهید. ضمن اینکه باید تغذیه مناسب داشته باشند و همانند بقیه مردم رعایت نمایند و از خانه خارج نشوند.

پیروان توضیح داد: مطالعات علمی نشان داده که مادران در سه ماهه سوم بارداری در صورت ابتلا به کرونا، ممکن است بیماری را با شدت بیشتری نشان دهند.

وی اضافه نمود: از طرفی وجود بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی، ریوی، دیابت یا فشار خون از زمینه های ابتلا به موارد شدید این بیماری محسوب می گردد. پس زنان باردار حتما با پزشک معالج خود در دوران بارداری در ارتباط باشند و به اطلاعات جسته گریخته و پراکنده دوستان اکتفا ننمایند.

این متخصص زنان و زایمان به آندسته از زنان بارداری که از ترس کرونا برای چکاپ های ماهانه اقدامی نمی نمایند هم توصیه کرد: مراجعه ماهانه باید با رعایت اصول بهداشتی صورت گیرد.

آیا ابتلا به کرونا اثری بر جنین دارد؟

این متخصص زنان، زایمان و ناباروری در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: با توجه به جدید بودن بیماری اطلاعات ما محدود است. همچنان که دلایل علمی مربوط به افزایش میزان سقط در اثر ابتلای مادر به کرونا وجود ندارد .

وی یادآور شد: ابتلای جنین در زمان بارداری به دنبال ابتلای مادر امکان پذیر است ولی عوارض جنینی از چنین نوع بیماری هنوز اثبات نشده است. گزارش هایی هم از زایمان زودرس در صورت ابتلای مادر به کرونا وجود دارد ولی معین نیست آیا کرونا عامل آن بوده یا به دلایل پزشکی تصمیم به ختم زودتر بارداری گرفته شده است.

مادران باردار چه نمایند تا در زمان بارداری کمتر در خطر ابتلا به کرونا باشند؟

پیروان، شستن مرتب دست ها را به مادران باردار توصیه کرد و گفت: در صورت آبریزش بینی، عطسه یا سرفه حتما از دستمال کاغذی بهره ببرید و بلافاصله دست های خود را بشویید.

وی تاکید نمود: مادران باردار در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، باید از تماس با افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا یا تب دار به شدت اجتناب نمایند.

عضو انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران ادامه داد: این افراد، تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده ننمایند و در صورتی که شاغل هستند از دورکاری و کار در منزل استفاده نمایند.

وی، دوری کردن از حضور در اجتماعات و مکان های عمومی سربسته را برای همه افراد بخصوص مادران باردار توصیه کرد و گفت: باید دورهمی با خانواده و دوستان را به تعویق انداخته و از فضاهای مجازی و تلفن به عنوان جایگزین استفاده نمایند.

خانواده ها در خصوص مادران باردار مبتلا به کرونا چه نکاتی را باید رعایت نمایند؟

پیروان به خانواده هایی که از مادران باردار مبتلا به کرونا نگهداری می نمایند هم توصیه کرد: خانواده ها باید در مواجهه با این مادران، فاصله گذاری را رعایت نمایند.

وی تاکید نمود: خود مادران هم همانند یک فرد معمولی باید ضمن حفظ آرامش، تمامی نکات بهداشتی و پزشکی را رعایت نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1487

به "خبرنگاران توصیه های کرونایی برای مادران باردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توصیه های کرونایی برای مادران باردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید