خالص ترین کود سولفات پتاسیم دنیا از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه فراوری شد

به گزارش یزد بلاگ، فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، با ابداع روشی نوین توانستند خالص ترین نوع محصول سولفات پتاسیم در ایران و دنیا را فراوری نمایند.

خالص ترین کود سولفات پتاسیم دنیا از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه فراوری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، با ابداع روشی نوین توانستند خالص ترین نوع محصول سولفات پتاسیم در ایران و دنیا را فراوری نمایند؛ محصولی که به عنوان یکی از کود های اصلی کشاورزی به کار می رود.

محمدرضا شمشادی، مدیرعامل شرکت توسکا تجارت آریان با اشاره به راه اندازی شرکت از سال 1395، گفت: این شرکت در زمینه فراوری کود شیمیایی سولفات پتاسیم فعالیت نموده و خالص ترین نوع این کود را در ایران و دنیا فراوری می نماید.

شمشادی به اهمیت این نوع کود در کشاورزی اشاره نمود و اضافه نمود: سه عنصر اصلی ازت، فسفات و پتاسیم جزو عناصر ضروری برای رشد گیاه محسوب می گردد و نبود یکی از این سه عناصر می تواند مانع رشد گیاه گردد، در این بین کود سولفات پتاسیم تامین نماینده پتاسیم مورد احتیاج گیاه است، از این رو این نوع کود در کشاورزی صندلی ویژه ای داشته و از مصرف بالایی برخوردار است.

این محقق کرمانشاهی با اشاره به روش های مختلف فراوری کود سولفات پتاسیم گفت: در این بین روش جداگانه ای برای فراوری این محصول ابداع نموده ایم که با استفاده از این روش عملاً خالص ترین کود سولفات پتاسیم در ایران و دنیا به دست می آید.

وی اعلام نمود: این روش ابداعی موجب شد تا شرکت توسکا تجارت آریان در زمره شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسکا تجارت آریان با اشاره به احتیاج بالای کشور به این محصول، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 400 هزار تن از این محصول در کشور مورد احتیاج می باشد و این درحالی است که تا سال 1395، حدود 30 هزار تن از این محصول در کشور فراوری می شد.

وی اضافه نمود: هم اکنون 10 شرکت در زمینه فراوری این محصول در کشور فعال هستند، اما حجم فراوریات آن ها پاسخ گوی احتیاج کشور نیست بنابراین فعلاً هیچ محصول فراوریی سولفات پتاسیم به خارج از کشور صادر نمی گردد و همه شرکت ها متمرکز بر تامین احتیاج کشور هستند.

شمشادی یادآور شد: در شرکت توسکا تجارت آریان در حال حاضر سالانه حدود 2000 تن سولفات پتاسیم فراوری می گردد و برنامه داریم این میزان فراوری را در امسال افزایش دهیم.

وی اعلام نمود: برنامه داریم در امسال واحد جدید را به بهره برداری برسانیم که با این کار 2000 تن به حجم ظرفیت فراوری شرکت اضافه می گردد.

شمشادی با اشاره به فعالیت 14 نفر در این مجموعه، اعلام نمود: اگر واحد جدید راه اندازی شده و حجم فراوریات افزایش یابد قطعاً افراد بیشتری به کار گرفته خواهند شد.

این محقق کرمانشاهی در ادامه با اشاره به آشنایی پنج ساله شرکت توسکا تجارت آریان با مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، اظهار کرد: طی این مدت حمایت های خوبی از سوی پارک دریافت نموده ایم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3927

به "خالص ترین کود سولفات پتاسیم دنیا از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالص ترین کود سولفات پتاسیم دنیا از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید