حذف دفترچه های بیمه سلامت از امروز، ارائه خدمات بیمه ای با کد ملی

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/گیلان رئیس اداره بیمه سلامت بندرانزلی با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی از امروز، گفت: ارائه خدمات پزشکی این بیمه از طریق کد ملی به افراد تحت پوشش ارائه می شود و سابقه خدمات در پنل شهروندی قابل مشاهده است.

حذف دفترچه های بیمه سلامت از امروز، ارائه خدمات بیمه ای با کد ملی

جمشید حسنی پور در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت همگانی از اردیبهشت و بیمه روستاییان از خردادماه امسال، اظهار کرد: دفترچه های کاغذی سایر صندوق های بیمه ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از امروز اول تیرماه در سراسر کشور حذف می شود.

وی افزود: این طرح هم در بندرانزلی از امروز به اجرا در می آید و همه افراد از طریق کد ملی خود می توانند از خدمات بیمه ای در مطب پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استفاده کنند.

حسنی پور شرح داد: کد ملی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در سیستم ثبت شده است و بیمه شدگان در مراجعه به پزشکان کد ملی خود را ارائه می کنند و با تجویز دارو و خدمات در سیستم نسخه نویسی الکترونیک از طریق پزشکان نهایتا یک کد رهگیری از طریق سیستم صادر می شود لذا بیمه شده از طریق کد رهگیری و کد ملی در داروخانه و موسسات طرف قراداد می تواند از خدمات دارویی و... تحت پوشش بیمه استفاده کند.

رئیس اداره بیمه سلامت بندرانزلی ادامه داد: هرگاه فرد خدمات پزشکی و دارویی دریافت کرد، کد رهگیری به شماره همراه ثبت شده از سوی شخص ارسال می شود و فرد متوجه دریافت خدمات پزشکی و دارویی برای خود و اعضای خانواده می شود؛ همچنین در سامانه شهروندی سابقه خدمات پزشکی هم مانند دفترچه قابل مشاهده است.

وی افزود: توجه به موضوع سلامت مردم از جمله مهمترین مصادیق حقوق شهروندی در جامعه امروز است که می تواند زمینه ارتقای شاخص های مختلف به ویژه ارتقای سلامت جامعه را فراهم کرده و رضایتمندی روزافزون شهروندان را افزایش دهد.

حسنی پور، با اشاره به قابلیت های سامانه ارائه خدمات شهروندی، گفت: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت هایی اعم از احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و ریزنسخه شامل تجویز و خدمات ارائه شده و مشاهده اعضای خانوار راه اندازی شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت بندرانزلی اظهار کرد: برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می توانند از طریق آدرس https://eservices.gov.ir/esc مراجعه کنند.

وی یادآور شد: با راه اندازی سامانه مکاهمه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذی نفعان به آدرس skekayat.ihio.gov.ir بیمه شدگان می توانند با ثبت شکایت در این سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.

حسنی پور، با بیان اینکه پنج صندوق بیمه ای در شهرستان با 31 هزار و 102 نفر بیمه شده داریم، گفت: 7535 نفر در صندوق کارکنان دولت، 9780 نفر در صندوق روستایی، 1929 نفر در صندوق ایرانیان، 9256 نفر در صندوق بیمه همگانی(به صورت رایگان)، 2602 نفر در صندوق سایر اقشار؛ همچنین 112 بیمار خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیزی و ام.اس در این شهرستان از خدمات بیمه سلامت در 116 مطب، داروخانه و سایر موسسات طرف قرارداد استفاده می کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4248

به "حذف دفترچه های بیمه سلامت از امروز، ارائه خدمات بیمه ای با کد ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف دفترچه های بیمه سلامت از امروز، ارائه خدمات بیمه ای با کد ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید