جهانگیری: ایران می تواند 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند ، فرصت های طلایی ایران در حال سپری شدن است

به گزارش یزد بلاگ، معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران می تواند با برنامه ریزی بیش از 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند، این یک ضرورت است و هرکس مانع آن گردد می خواهد ایران را از سرمایه خدادادی خود محروم کند.

جهانگیری: ایران می تواند 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند ، فرصت های طلایی ایران در حال سپری شدن است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق دنیاگیری، در آیین گشایش دوازدهمین کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی ایران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، گفت: فرصت های طلایی ایران در حال سپری شدن است و ما در 20 سال نخست قرن 15 هجری شمسی که سال هایی مشخص کننده است باید کوشش کنیم ایران جهت توسعه را با شتاب طی و فاصله خود را با رقبای منطقه ای جبران کند و به صندلی واقعی خود برسد.

وی با تبیین فرصت های طلایی پیشِ روی کشور اضافه نمود: فرصت نخست استفاده از ذخایر بزرگ نفت، گاز و منابع معدنی است. امروز با توجه به سیاست گذاری هایی که در سطح بین المللی درباره گاز های گلخانه ای در حال اجراست پیش بینی می کنیم در 20 سال آینده به نقطه ای برسیم که محدودیت ها برای استفاده از انرژی، نفت و گاز بیشتر گردد و ایجاد گاز های گلخانه ای مشمول تحریم ها و مجازات های بین المللی گردد، در این مقطع باید کوشش کنیم این ذخایر به ثروت و ظرفیت برای توسعه کشور تبدیل گردد.

معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد: در 40 سال گذشته به دلایل مختلف نتوانسته ایم به صندلی خود در بازار انرژی دست یابیم. در مقاطعی ایران 10 درصد فراوری نفت دنیا را در اختیار داشته است، اما امروز از 100 میلیون بشکه فراوری نفت حدود 4 میلیون در شرایط غیرتحریمی ایران می تواند نفت فراوری کند، همچنین ایران می تواند با برنامه ریزی بیش از 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند، این یک ضرورت است و هرکس مانع آن گردد می خواهد ایران را از سرمایه خدادادی خود محروم کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3993

به "جهانگیری: ایران می تواند 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند ، فرصت های طلایی ایران در حال سپری شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: ایران می تواند 7 تا 10 میلیون بشکه نفت فراوری کند ، فرصت های طلایی ایران در حال سپری شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید