توسعه یک داروی جدید برای درمان سرطان سینه

به گزارش یزد بلاگ، پزشکان چینی نخستین تجویز داروی جدید سرطان سینه را برای بیماران خود انجام دادند.

توسعه یک داروی جدید برای درمان سرطان سینه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، پزشکان چینی نخستین تجویز داروی جدید سرطان سینه را برای بیماران خود انجام دادند.

داروی مذکور Inetetamab (اینتتاماب) نام دارد؛ یک داروی تزریقی برای بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک HER2 که به بهبود آنها یاری می نماید.

تقریبا یک در پنج سرطان سینه از نوع سرطان سینه HER2 مثبت است. به این معنی است که بعضی از سرطان های سینه دارای ژن HER2 هستند که پروتئین HER2 را بیش از حد فراوری می نمایند. این پروتئین ها به سلول های سرطانی پستان بستگی دارد و باعث رشد مشخصه این تومورها می گردد.

براساس اطلاعات موجود، این دارو برای نخستین بار در روز چهارشنبه، 12 روز پس از تصویب برای استفاده بالینی، در بیمارستان سرطان آموزشگاه علوم پزشکی چین برای مصرف نیز تجویز شد.

در همین حال، استان های جیانگ سو، آنهویی ، شاندونگ و ژجیانگ نیز شاهد نخستین تجویز این داور برای بیماران خود بودند.

اینتتاماب که توسط شرکت (Sunshine Guojian Pharmaceutical (Shanghai ساخته شده، زیرمجموعه 3SBio است و جهت استفاده بالینی توسط اداره ملی محصولات پزشکی در 19 ژوئن مورد تأیید نهاده شد.

در سالهای اخیر، چین در کوشش است تا ثبت نام و تصویب داروهای جدید خارجی و داخلی سرطان را تسریع بخشد و داروهای داخلی را جایگزین داروهای وارداتی پرهزینه کند.

براساس گزارشی که مرکز ملی سرطان در سال 2019 منتشر نموده سرطان سینه از نوع سرطان های با بالاترین میزان شیوع در بین زنان است. در سال 2015 تعداد موارد جدید سرطان سینه در چین به 304 هزار مورد رسیده است که از این تعداد 20 تا 25 درصد بیماران به نوع HER2 مبتلا بوده اند.

انتهای پیغام/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1611

به "توسعه یک داروی جدید برای درمان سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه یک داروی جدید برای درمان سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید