تمهیدات پولی و بانکی برای تحقق جهش تولید

به گزارش یزد بلاگ، رئیس کل بانک مرکزی از جمله اقدامات لازم برای جهش تولید را برنامه ریزی برای پشتیبانی از بانک ها جهت تأمین اعتبار زنجیره تولید، شفاف سازی تراکنش های بانکی و توسعه عملیات بازار باز بیان نمود.

تمهیدات پولی و بانکی برای تحقق جهش تولید

عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به جزئیاتی از اولین جلسه شورای راهبردی سال جهش تولید که عصر دیروز با حضور معاونان و مسئولان بانک مرکزی برگزار شد اشاره کرد.

در این یادداشت آمده است: بعدازظهر دیروز، در اولین نشست راهبردی در مورد برنامه های بانک مرکزی برای جهش تولید، با حضور معاونین و دیگر مدیران ارشد بانک مرکزی، سیاست های پولی، اعتباری و ارزی مؤثر بر رشد مالی را در شرایط فعلی مالی کشور، مورد ارزیابی قرار دادیم.

در این جلسه تأکید شد که جهش تولید نیازمند برنامه ریزی برای پشتیبانی از بانک ها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، در کنار فرایند اصلاح نظام بانکی، با اولویت اصلاح ترازنامه بانک ها، شفاف سازی تراکنش های بانکی و ممانعت از ورود منابع بانک ها به فعالیت های سفته بازانه، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور تحت هر عنوان به ظاهر موجه، برگشت کلیه ارزهای ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، توجه به بخش خدمات و اقتصاد دانش بنیان و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالای ایرانی، از طریق کارت های اعتباری و… و از همه مهم تر، توسعه عملیات بازار باز برای کنترل نرخ سود و تورم است.

مقرر شد جزئیات برنامه ها با موضوع معاونت مالی بانک و خصوصاً در مواردی که با سیاست های مالی و تجاری مرتبط می شود در هماهنگی با سایر دستگاه های مالی دولتی و نهادها و بخش های غیردولتی، تدوین و پیگیری شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 790

به "تمهیدات پولی و بانکی برای تحقق جهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات پولی و بانکی برای تحقق جهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید