تغییرات احتمالی در کابینه اردوغان؛ چه وزرایی خواهند رفت؟

به گزارش یزد بلاگ، یکی از نشریات ترکیه با اشاره به تغییرات در کابینه اردوغان، از احتمال تغییر 4 وزیر خبر داد.

تغییرات احتمالی در کابینه اردوغان؛ چه وزرایی خواهند رفت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه GÜNBOYU با اشاره به احتمال تغییرات در کابینه اردوغان نوشت: بعد از برگزاری کنگره حزب عدالت و توسعه درباره تغییرات در کابینه حرف و حدیثهایی مطرح شده بود.

از آنجاییکه با تغییر نظام سیاسی ترکیه از مجلسی به ریاست جمهوری، انتخاب وزیر و عزل آن با رئیس جمهور است و مجلس نقشی در آن ندارد، لذا تغییرات در کابینه معمولاً تا آخرین روزها مشخص نمی شود.

تا آنجا که حتی وزیری همچون سلیمان سویلو استعفا می دهد اما با مخالفت اردوغان به کار خود بازگشته و ادامه فعالیت می دهد. همچنین بدون اطلاع و به طور ناگهانی برات آلبایراک وزیر مالی و خزانه داری ترکیه کنار گذاشته می شود و حتی در مراسم تودیع و معارفه نیز شرکت نمی کند.

با این وجود آنچه از راهروهای کاخ ریاست جمهوری به گوش می رسد، حکایت از تغییر 4 وزیر در کابینه 16 وزیره اردوغان دارد.

بر این اساس زیا سلچوک وزیر آموزش ملی، زهرا زمرد وزیر خانواده، کار و خدمات اجتماعی، بکیر پاک دمیرلی وزیر مراتع و جنگل ها و فخرالدین کوجا وزیر بهداشت این کشور با نظر اردوغان تغییر خواهند کرد.

همچنین گفته می شود که افرادی همچون بایرام شنوجاک، بهیه اکر، جونیت یوکسل، فاتما گولدمت ساری، سدا ساریباش و سوان سیوایجی اوغلو برای پیوستن به کابینه از سوی اردوغان مدنظر قرار گرفته شده اند.

به گزارش خبرنگاران، موضوع تغییر در کابینه وزرای ترکیه از مدتها پیش مطرح شد زیرا کارشناسان بر این باورند که اردوغان از عملکرد برخی وزرا راضی نبوده و براساس نظرسنجی ها نیز این افراد نتوانسته اند رضایت مردمی را جلب کنند.

درباره وزیر بهداشت نیز از زمان اعلام دستکاری در آمار مبتلایان کرونا، جو عمومی منفی به راه افتاد به طوریکه میزان اعتماد به وزارت بهداشت کاهش چشمگیری یافت.

هنوز زمان تغییرات در کابینه مشخص نشده اما عبدالقدیر سلوی ستون نویس نشریه حریت که نزدیک به حزب حاکم است، گفته بود که پس از برگزاری کنگره حزب و تغییرات در اعضای شورای مرکزی آن که اوایل فروردین ماه رقم خورد، تغییرات در کابینه هم کلید می خورد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3778

به "تغییرات احتمالی در کابینه اردوغان؛ چه وزرایی خواهند رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات احتمالی در کابینه اردوغان؛ چه وزرایی خواهند رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید