تصاویر، برنج کاری در اوج کم آبی

به گزارش یزد بلاگ، برنج، مشهورترین محصول منطقه رامْجـِرد شهرستان مرودشت از دیر باز تا کنون بوده است. فصل نشا برنج در استان فارس از اردیبشهت ماه آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.

تصاویر، برنج کاری در اوج کم آبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا٬ هرچند که از سال های گذشته تا به امروز بسیاری بر ممنوعیت کشت برنج در استان فارس تاکید داشتند و کمبود آب در فارس باعث شده تا مسئولان دست به دامان تأمین آب از خلیج فارس شوند، اما تصمیمات مجلس با برداشتن این قانون باعث شد که داستان خشکسالی و خالی شدن سفره های زیرزمینی در استان فارس همچنان ادامه دار باشد. در حال حاضر تنها کشت برنج در استان های شاقتصادی و استان هایی مانند خوزستان و ... مجاز است. از این رو کشت برنج در دیگر استان ها ممنوع است.

بارندگی های مناسب در سال های 97 و 98 باعث شده تا معدل بارش باران در استان فارس افزایش یابد. این مهم سبب شد تا اقدام به رها سازی آب انجام بپزیرد و مسئولان ترجیح دادند از کشت برنج در مزارع استان جلوگیری نکنند. در دو سال گذشته کشاورزان در شهرستان های کازرون، نور آباد و برخی منطقه ها در شهرستان مرودشت به صورت پراکنده و نقطه ای اقدام به کشت برنج می کردند، اما نباید فراموش کرد که موضوعات اقتصادی و معیشت هم از اولویت برخوردار است. شهر رامْجـِرد در مرکز بخش درودزن شهرستان مرودشت استان فارس واقع شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4220

به "تصاویر، برنج کاری در اوج کم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، برنج کاری در اوج کم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید