تشدید بارش های موسمی در ایران

به گزارش یزد بلاگ، سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید و مواج شدن دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد.

تشدید بارش های موسمی در ایران

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ با اشاره به تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با خیزش گرد وخاک به ویژه در ساعات بعدازظهر و با احتمال تگرگ در منطقه ها مستعد از بعدازظهر فردا (13 تیرماه) تا اواخر وقت سه شنبه (15 تیرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می نماید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: وزش باد شدید و مواج شدن دریا از امشب شنبه (12 تیرماه) تا صبح چهارشنبه (16 تیرماه) موجب افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر در شرق تنگه هرمز و فراساحل تا دو متر و افزایش ارتفاع موج در فراساحل شرق دریای عمان تا 2.5 متر می گردد.

در چنین شرایطی احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب تماشا شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد و نسبت به ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می گردد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4121

به "تشدید بارش های موسمی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بارش های موسمی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید