تاثیر ویتامین D بر ریزش مو

به گزارش یزد بلاگ، ویتامین D از جمله ویتامین های ضروری و مفید برای بدن به شمار می رود که نبودش عوارض مختلفی در پیش دارد.

تاثیر ویتامین D بر ریزش مو

ریزش مو مسئله ای به سرعت رو به رشد برای همه ما است. با وجود این که ما می دانیم عوامل متعدد و زیادی مسئول این امر هستند. اما آیا کمبود ویتامین D می تواند عاملی بالقوه باشد؟ در این مطلب از خبرنگاران درباره تاثیر ویتامین D بر ریزش مو صحبت خواهیم کرد.

ریزش هر روزه چند تار مو عادی است اما در صورتی که شما به صورتی آشکار دچار ریزش موی بیش از حد متوسط شده اید زمان آن فرا رسیده تا به فکر دلایل و راه کارهای رفع مشکل ریزش مو بیفتید. دلایل بسکمک برای ریزش مو وجود دارند، دقیقاً از دنبال کردن سبک زندگی ای ناسالم گرفته تا کمبودهایی در رژیم غذایی در کنار دیگر موارد.

ریزش مو به کمبود ویتامین D در بدن مربوط می شود. چنان چه سطح ویتامین های بدن برای زمانی طولانی کم تر از حد معمول خود باشد، مواد غذایی لازم جهت طی یک چرخه طبیعی رشد به فولیکول های مو نمی رسد. به همین خاطر پس از مدتی موها شکننده و حساس شده و در نتیجه دچار ریزش می شوند.

ویتامین D از مهم ترین ویتامین های لازم جهت رشد مو است. در کنار اینt وجود ویتامین c و بیوتین نیز برای رشد بهتر مو مهم به شمار می رود. اگر فردی بتواند مقادیر کافی از این ویتامین ها را به بدن خود برساند، دارای موهایی زیبا با رشدی مناسب خواهد بود.

ریزش مو و ویتامین D

مطالعه ای بر یک نوع موش صورت پذیرفته است که به طور ژنتیکی بی مو برنامه ریزی شده اند. نتایج این مطالعه نشان داده اند که وقتی ویتامین D3 به این موش ها داده شد با تحریک فولیکول های مو در رشد موهای آن ها بهبود دیده شد. با این وجود هنوز هم کارهای بسیار بیشتری وجود دارند که باید در این تحقیقات به انجام رسند.

ویتامین D ویتامین موثر در رشد مو

  • ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری است که در بسکمک از توابع بدن نقش اساسی دارد. ویتامین D همچنین یک ویتامین موثر در رشد مو است که کمبود آن، ممکن است باعث مسائل زیادی از جمله ریزش مو شود.
  • ویتامین D فولیکول های مو را تحریک می کند تا رشد کنند و بنابراین زمانی که بدن این ویتامین را به اندازه کافی نداشته باشد مو ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.
  • کمبود ویتامین D نیز ممکن است به آلوپسی آئراتا، یک بیماری خود ایمنی منجر شود که باعث ریزش موی سر، نیز می شود.
  • تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به آلوپسی دارای میزان بسیار پایین ویتامین D نسبت به افرادی هستند که آلوپسی ندارند.
  • کمبود ویتامین D همچنین می تواند در افرادی که بدون آلوپسی ریزش مو را منجر شود.

تاثیر ویتامین D بر رشد مو

ویتامین D بر سلامت بسکمک از قسمت های بدن تاثیر گذار است، از جمله پوست و مو.

ویتامین D نقش مهمی در ایجاد فولیکول های مو دارد. فولیکول های مو، منافذ کوچکی هستند که از آن موهای جدید رشد می کنند.

فولیکول های جدید ممکن است به حفظ موهای ضخیم و در جلوگیری از ریزش موها پیش از موعد مقرر کمک کنند.

جلوگیری از کاهش ویتامین موثر در رشد مو

همان طور که گفته شد ویتامین موثر در رشد مو یعنی D اولین دفاع شخصی در برابر ریزش مو است. قرار دریافت در نور خورشید است. در واقع اولین کار ساده ای که می توان انجام داد این است که باید در روز زمانی را بالغ بر 15 تا 20 دقیقه در نور خورشید قرار گرفت و همچنین خوردن غذاهای غنی از ویتامین D را فراموش نکرد.

در ارتباط با مصرف ویتامبن موثر در رشد مو مثل ویتامین D را متناسب با فرد تجویز کند. با این حال برخی مواردی که جز مصرف ویتامین D می توان از ریزش مو جلوگیری کرد عبارتند از:

  • کاهش آرایش و تزیینات پیچیده مو که با کشش ریشه مو همراه هستند.
  • به هنگام شست و شو از یک نرم کننده ملایم و طبیعی استفاده کنید.
  • موهای بلند را سعی کنید به هنگام خواب در یک توری قرار دهید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2648

به "تاثیر ویتامین D بر ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ویتامین D بر ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید