بورس وارد فاز گاوی شد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران : شاخص کل بورس تهران با افزایش ارتفاع 20 درصدی از کف اخیر خود پس از چهار ماه وارد فاز گاوی شد.

بورس وارد فاز گاوی شد

به گزارش خبرنگاران، شاخص کل بورس تهران با افزایش ارتفاع 20 درصدی از کف اخیر خود تغییر فاز داد و پس از چهار ماه وارد فاز گاوی شد.

بورس امروز در این لحظه(9:25) با صعود 28 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 455 هزار واحد نهاده شد.

بازار گاوی و خرسی چیست؟

این دو واژه برای معین کردن فرایند کلی بازار سرمایه به کار گرفته می شوند. به عبارت ساده، هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام فرایندی صعودی دارد می گویند بازار گاوی است. این در حالی است که اگر قیمت سهام فرایندی نزولی داشته و رکود در اوضاع مالی حاکم شده باشد، بازار خرسی نامی است که می تواند فرایند بازار را شرح دهد.

خصوصیات بازار گاوی و خرسی

عرضه و تقاضای سهام: در بازار گاوی تقاضا بسیار زیاد است و عرضه به ندرت صورت می گیرد. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران با امید به آینده رو به رشد بازار، اقدام به خرید سهام جدید می نمایند و فروشندگان نیز تمایلی برای فروش ندارند.

روانشناسی سرمایه گذار: فرایند بازار و جو روانی حاکم بر سرمایه گذاران تاثیری دوجانبه بر یکدیگر دارند.

با این تفاسیر، در بازار گاوی، بیشتر افراد به امید کسب سود بیشتر، در بازار سرمایه گذاری می نمایند، اما در بازار خرسی، جوی منفی بر بازار حاکم است و همین امر رمقی برای سرمایه گذاران به منظور خرید سهام جدید باقی نمی گذارد. عکس این اتفاق نیز ممکن است؛ به عبارتی، اخبار ناخوشایند می تواند منجر به بازار خرسی گردد و در مقابل، اخبار خوب بازار گاوی را رقم زند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2883

به "بورس وارد فاز گاوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس وارد فاز گاوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید