اکنون می توانید رانندگی با خودروی فرمول 1 را تجربه کنید

به گزارش یزد بلاگ، هیجان مسابقات فرمول 1 و حس سرعت در پیست، طرفداران بسیاری دارد اما تا کنون تجربه حضور در یک خودروی فرمول یک برای همه ممکن نبود. تجربه ای که حالا توسط یک شرکت انگلیسی از همواره دردسترس تر است.

اکنون می توانید رانندگی با خودروی فرمول 1 را تجربه کنید

به طور معمول، برای راهنمایی یک خودروی فرمول 1 یا باید در رانندگی بسیار ماهر باشید و یا حداقل رانندگی قابل قبول به همراه یک پدر میلیاردر داشته باشید. اما شرکت ترک دیز (Trackdays) یک خودروی واقعی و مسابقه ای فرمول 1 جردن (Jordan) را تعمیر مجدد نموده تا در یک پیست مخصوص برای همه قابل استفاده باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هزینه ای بپردازید و اعتماد آن ها را جلب کنید که رانندگی خوبی دارید و با سرعت به دیوار نمی کوبید.

این خودرو از شاسی اصلی EJ12 بهره می برد که در ابتدای فصل 2002 در اختیار تاکوما ساتو (Takuma Sato) برنده دو رقابت ایندیاناپولیس 500 (Indy 500) بود. همچنین نشان DHL و رنگ بندی زرد درخشان آن را که نماد خودروهای مسابقه ای جردن است، حفظ می نماید. این تنها شاسی EJ12 موجود است که قابلیت رانندگی دارد.

اتومبیل های فرمول 1 (F1) این شرکت هم مانند خودروهای مسابقات، برای رانندگی به یک تیم مهندسی احتیاج دارند و ابتدایی ترین بسته، شامل بیش از 5 ساعت کامل آموزش پیش از فرصت جدی برای راندن خودرو می گردد. هزینه استفاده از این خودرو ارزان نیست که البته با توجه به تمام قطعات متحرک مورد احتیاج و گران قیمت، قابل درک است.

با پرداخت 1365 دلار امکان 44 دور تمرینی با اتومبیل های مختلف دارید؛ از جمله 20 دور با خودروی تک نفره F1000 و یا تجربه 10 دور با خودروی F1 که اوج هیجان طرح Trackdays است. بسته های گسترده تر رانندگی هم برای سی دور با اتومبیل F1 با 5124 دلار دردسترس است.

همه تمرین ها در فرودگاه بوینگدن در هرتفوردشر انگلستان برگزار می گردد که در گذشته یک پایگاه نظامی برای نیروی هوایی سلطنتی بوده و اکنون از آن برای فیلمبرداری و آزمایش وسایل نقلیه از جمله خودروهای مسابقه ای استفاده می گردد.

در خودروی مورد استفاده، موتور هوندا V10 که در مسابقات کاربرد داشت با موتور 3.0 لیتری جاد (Judd) جایگزین شده که قدرت آن را از 835 اسب بخار به 600 اسب بخار کاهش می دهد. بنابراین بدنه خودرو به ویژه رویه موتور هم متناسب با موتور جدید تنظیم شده است.

  • آخرین ساخته خالق مکلارن F1

دن جونز (Dan Jones) مدیر TrackDays با بیان اینکه این یک فرصت منحصربه فرد برای رانندگی با یک ماشین تست شده F1 است، گفت: بسیار کم پیش می آید که بتوانید شانس رانندگی با یک خودروی مسابقه ای واقعی فرمول یک را داشته باشید که در مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی دنیا هم قدرت خود را محک زده است.

در حالت عادی برای داشتن یک روز آموزش ویژه، معمولا هزینه های غیرقابل تصور بالایی پرداخت می گردد و همچنین برای دیگر بخش ها باید هزینه تیم فنی را پرداخت کنید. بنابراین صرف هزینه ای چند هزار دلاری منصفانه به نظر می رسد.

به گفته TrackDays بدون شک تجربه رانندگی با F1 جردن یکی از بسته های رجحان است که ارائه می دهیم. با این حال، وقتی می اندیشید که داشتن یک مدل واقعی و هزینه های نجومی جانبی، می تواند 341670 دلار هزینه داشته باشد، این تجربه رانندگی برای حس هیجان فرمول 1 قطعا می ارزد.

اگرچه قیمت همه اتومبیل های F1 چندان زیاد نیست و در شرایطی مانند حراج دارایی های Manor شاید بتوان بعضی از آن ها را با قیمت هایی پایین تری مانند 65000 دلار خرید. اما باز هم احتیاج به یک گروه مهندسی است تا برای راه اندازی آن به شما یاری نمایند و برای رانندگی با آن هزینه ها باز هم بیشتر خواهد شد.

  • نگاهی به تاریخچه فرمول یک

عکس کاور: خودروی فرمول یک جردن EJ12 به رانندگی تاکوما ساتو

Credit: AP Images

منبع: The Drive

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3231

به "اکنون می توانید رانندگی با خودروی فرمول 1 را تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون می توانید رانندگی با خودروی فرمول 1 را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید