الکاظمی: از روابط با ایران خجالت نمی کشیم

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شنبه شب در خصوص روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: از روابط با ایران و آمریکا خجالت نمی کشیم و باید آینده بهتری برای عراق ساخته شود.

الکاظمی: از روابط با ایران خجالت نمی کشیم

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، الکاظمی در گفت وگوی تلویزیونی که شبکه العراقیه آن را پخش کرد، افزود: آمریکا براساس منافع خود روابط خود را ترسیم می کند و عراق یک کشور مهم است.

وی افزود: آمریکا به عراق در جنگ علیه داعش کمک کرد و بغداد باید روابط متوازنی با تمام کشورها داشته باشد.

نخست وزیر عراق شرح داد: دولت کنونی عراق دولت حل مسائل و نه دولت بحران هاست و به مانند خیمه ای برای تمام عراقی هاست که به آن پناه ببرند.

وی بدون اشاره به گروه خاصی تنها گفت: برخی از گروه ها از من خواستند که اشتباهات گذشته را تکرار کنم که اگر قبول می کردم امروز در مقام دفاع از من برمی آمدند.

الکاظمی افزود: قانون اساسی عراق تصریح کرده است که در راستای منافع ملت کشور، دولت بهترین روابط را با کشورها داشته باشد و روابط ما با آمریکا نیز برپایه منافع بغداد است.

وی با اشاره به این که باید از منافع خود با آمریکا در زمینه های اقتصاد، آموزش و بهداشت و امنیت حمایت کرد البته یادآوری کرد که آمریکا در جریان اشغال عراق مرتکب اشتباهات زیادی شد.

نخست وزیر عراق اخبار مبنی بر تهدید آمریکا برای بستن سفارتخانه اش در بغداد را رد کرد و گفت: هرگز هیچ تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

شنبه شب گذشته نیزمایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با الکاظمی تهدید نظامی دونالد ترامپ علیه این کشور را تکذیب کرده بود.

پمپئو تاکید کرده بود که در تماس با برهم صالح رییس جمهوری عراق تنها این مساله را مطرح کرده که آمریکا در صورت ادامه حملات مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور می شود.

الکاظمی در ادامه سخنانش گفت که وی در جریان ناراحتی آمریکا درخصوص امنیت مراکز دیپلماتیک این کشور در عراق قرار گرفته است.

الکاظمی در خصوص شرایط اقتصادی کشورش هم گفت که بحران اقتصادی کنونی که عراق با آن دست به گریبان است، در گذشته رخ نداده است و آشوب و ناآرامی های کنونی در واقع حاصل سوء مدیریت در کشور است.

در هفته های اخیر فرایند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

311311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2326

به "الکاظمی: از روابط با ایران خجالت نمی کشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: از روابط با ایران خجالت نمی کشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید