اعتماد به نفس پایین چه بلایی بر سرتان می آرود؟

به گزارش یزد بلاگ، رپرتاژ آگهی - اعتماد به نفس یک حس درونی است که برخورداری از آن به فرد قدرت خارق العاده ایی برای حضور یافتن در جمع می دهد و همچنین باعث می گردد فرد کارهایی را انجام دهد که دلخواهش هستند. در واقع اعتماد به نفس باعث می گردد فرد خود واقعی اش باشد، با مسائل و مسائل زندگی اش به درستی برخورد کند، روابط موفقیت آمیزی داشته باشد و در نهایت بتواند به هر آنچه که می خواهد دست پیدا کند.

اعتماد به نفس پایین چه بلایی بر سرتان می آرود؟

به طور کلی اعتماد به نفس مبتنی بر این است که فرد چگونه درباره خودش فکر می نماید و این مسآله در تمام کارهایی که او انجام می دهد نقش مهمی بازی می نماید. از این رو است که بسیاری از افراد در تکاپوی افزایش اعتماد به نفس خود هستند. شاید مطالعه مقالات یک سایت موفقیت بتواند در این زمینه موثر واقع گردد.

اقشار مختلف جامعه و اعتماد به نفس

آحاد افراد یک جامعه باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند تا هم خودشان شاهد رشد و شکوفایی باشند و هم جامعه و کشورشان با پیشرفت های روز افزونی جهان را خیره کند. یک معلم، مهندس، خیاط، آرایشگر، یک زن خانه دار و یک مادر، همگی نیازمند داشتن اعتماد به نفس بالایی هستند. اما در جامعه سنتی ما اعتماد به نفس زنان در سطح پایینی واقع شده است. زنان، مادران فرزندان این سرزمین هستند و اگر آنان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نباشند نسل آینده به خوبی و شایستگی عمل نخواهند کرد. به همین دلیل اعتماد به نفس زنان از اهمیت بالایی برخوردا است. در نتیجه ما در این مقاله به راه چارههای افزایش اعتماد به نفس، به ویژه افزایش اعتماد به نفس زنان خواهیم پرداخت.

مضرات پایین بودن اعتماد به نفس

درمان اعتماد به نفس پایین شاید کمی سخت باشد. پایین بودن این خصلت در فرد آثار زیان باری بر زندگی او دارد. از جمله باعث می گردد فرصت پیشرفت و شکوفایی استعدادها از وی گرفته گردد. عمده مهارت های او نادیده گرفته می شوند زیرا توانایی نشان دادن آنها را ندارد. در بسیاری موارد باعث گوشی نشینی و نهایتا افسردگی در فرد می گردد. پایین بودن اعتماد به نفس باعث می گردد فرد بیشتر تحت تاثیر نظرات دیگران قرار گیرد و در تصمیم گیری و ابراز عقیده از استقلال برخوردار نباشد. همچنین بین پایین بودن اعتماد به نفس و روی آوردن به مواد مخدر رابطه مستقیمی وجود دارد. به طور کلی پایین بودن اعتماد به نفس به شدت فرد را ضعیف می نماید و افراد ضعیف در معرض انواع خطرات قرار دارند. به همین دلیل افزایش اعتماد به نفس و آشنایی با روانشناسی اعتماد به نفس برای هر کسی امری ضروری تلقی می گردد.

مجله موفقیت خودساخته یکی از بهترین مجلات اینترنتی ایران در زمینه مسائل روانشناسی از جمله روانشناسی اعتماد به نفس می باشد. هر فردی که از پایین بودن اعتماد به نفس رنج می برد می تواند با به کارگیری راه چارههای مجله موفقیت خودساخته به درجه ایی عالی از اعتماد به نفس برسد و روز به روز شاهد موفقیت های چشمگیری در زندگی اش باشد.

پنج راه چاره عملی افزایش اعتماد به نفس

راه های افزایش اعتماد به نفس زیاد هستند که می توانید توصیه های زیر را مدنظر داشته باشید:

1. با افکار منفی درباره خودتان مقابله کنید

با خودتان خوب فکر کنید؛ از کدام ویژگی هایتان متنفر هستید؟ از کدام ها راضی هستید؟ چه رجحان هایی نسبت به دیگران دارید؟ تجربه های خوبتان کدام ها هستند؟ خوب در خودتان کنکاش کنید و به این سوال ها پاسخ دهید. خواهید دید که حس خوبی به سراغتان خواهد آمد. شما فرد توانمندی هستید تنها مدتی است که با خودتان دوست نیستید!

2. اهدافی را برای خودتان معین کنید

هر روز مقداری زمان را به این اختصاص دهید که در زندگی می خواهید به چه چیزهایی برسید. سپس اهداف کوتاه مدت و بلند مدتان را از هم جدا کنید. می توانید برای هر روزتان یک هدف واحد تعریف کنید. هر چند وقت یک بار دست آوردهایتان را یادداشت کنید. این کار بسیار چالش بر انگیز است و پس از مدتی خواهید دید چه حس مثبتی برای زندگیتان به ارمغان آورده اید و این حس منتهی به افزایش اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

3. نقش اطرافیانتان را جدی بگیرید

برخی از اطرافیان ما باعث می شوند حس خوبی نسبت به خودمان نداشته باشیم. آنها مدام ما را سرزنش می نمایند، به ما نقدهای کوبنده ایی وارد می نمایند، ما را با صفت های منفی صدا می زنند و به طور کلی سمی برای اعتماد به نفس ما هستند. آنها را شناسایی کنید و ارتباطتان را با آنها به حداقل برسانید. در عوض افرادی هستند که باعث می شوند دید بهتری نسبت به خودمان و زندگیمان داشته باشیم. دوستان، همسایه ها، دوستان مجازی، اعضای خانواده و بستگان نزدیک، همه در نگرش ما نسبت به خودمان تاثیر به سزایی ایفا می نمایند.

4. خودتان را بپذیرید

هیچ کس کامل نیست. همه ما نقاط قوت و نقاط ضعفی داریم که مختص به خودمان هستند. سعی کنید خود واقعی تان را پذیرا باشید. با تمام کم و کاستی ها خودتان را دوست بدارید. مانند مادری که فرزندش را دوست دارد. پذیرش خود، کلید دست یابی به اعتماد به نفس است.

5. شیوه سخن گفتنتان را تغییر دهید

افرادی که نسبت به خودشان افکار منفی دارند، معمولا این افکار هم در کلامشان منعکس می گردد. آنها اغلب کلمات و صفت های منفی درباره خودشان به کار می برند و نحوه سخن گفتنشان حکایت از بی اعتماد به نفس آنها دارد. سعی کنید این ادبیات را تغییر دهید و در کلامتان قاطع و قوی باشید.

سخن پایانی

در سایت مجله موفقیت خود ساخته دهها راه چاره عملی دیگر برای افزایش اعتماد به نفس زنان در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده شده است. به علاوه مجله اینترنتی خود ساخته مقالات علمی و بسیار مفیدی در رابطه با روان شناسی اعتماد به نفس از جمله نقش اعتماد به نفس در یادگیری و نقش اعتماد به نفس در موفقیت زنان و دورهای افزایش اعتماد به نفس گردآوری نموده است که با بهره مندی از آنها به صورت صد در صد تضمینی شاهد پیشرفت و موفقیتتان خواهید بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3510

به "اعتماد به نفس پایین چه بلایی بر سرتان می آرود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد به نفس پایین چه بلایی بر سرتان می آرود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید