اعتصاب غذای فعالان سعودی در زندان الحائر ریاض

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از عربی 21، فعالان حقوقی در بند زندان الحائر واقع در ریاض پایتخت عربستان سعودی دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب غذای فعالان سعودی در زندان الحائر ریاض

مها القحطانی همسر محمد القحطانی یکی از بنیانگذاران جنبش حسم که از سال ها قبل در زندان عربستان به سر می برد اعلام نمود که وی به همراه 30 تن دیگر اعتصاب غذای خود را شروع نموده اند.

علاوه بر محمد القحطانی، فوزان الحربی و عیسی النخیفی 2 تن دیگر از فعالان حقوقی در زندان الحائر اعتصاب غذا نموده اند.

القحطانی 55 ساله یک فعال سیاسی سعودی و یکی از اعضای مؤسس جمعیت حقوق مدنی و سیاسی (حسم) به شمار می رود. وی در سال 2013 بازداشت و حکم 15 سال حبس برای وی صادر شد.

کاربران سعودی در فضای مجازی نیز با به راه انداختن هشتگ های مختلف، حمایت خود را از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند اعلام نمودند.

آنها از مقامات سعودی خواستند این فعالان حقوقی و سیاسی را هر چه سریع تر آزاد نمایند. این کاربران سعودی تاکید کردند که بعضی از زندانیان مذکور در دوره ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان بازداشت شده اند و با وجود خواسته های مسالمت آمیز و مشروع آنها، هم چنان در زندان به سر می برند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3618

به "اعتصاب غذای فعالان سعودی در زندان الحائر ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب غذای فعالان سعودی در زندان الحائر ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید