استفاده ولوو از فناوری ویمو برای ساخت تاکسی های خودران الکتریکی

به گزارش یزد بلاگ، شرکت ولوو بیان نمود شرکت ویمو که در زمینه خودروهای خودران فعالیت دارد، شریک خودروهای خودران سطح 4 (L4) گروه خودروسازی ولوو خواهد بود.

استفاده ولوو از فناوری ویمو برای ساخت تاکسی های خودران الکتریکی

این یعنی ولوو از فناوری رانندگی اتوماتیک ویمو که یکی از بهترین فناوری ها در این زمینه است، برای ساخت تاکسی های رباتیک که در آینده عرضه می شوند استفاده خواهد کرد. این قرارداد شامل دو زیربرند ولوو یعنی پول استار سازنده خودروهای الکتریکی و برند چینی لینک هم می شود.

هنریک گرین، مدیر ارشد فناوری ولوو در بیانیه ای گفت:

خودروهای کاملا اتوماتیک این پتانسیل را دارند تا ایمنی جاده ها را به سطوح جدیدی ارتقا دهند و سبک زندگی، کار و مسافرت مردم را متحول کنند. مشارکت جهانی ما با ویمو فرصت های کسب وکار جدید و مطلوبی برای ولوو، پول استار و لینک به وجود خواهد آورد.

سطح 4 به طبقه بندی انجمن مهندسان خودرو در زمینه خودروهای خودران اشاره دارد که معمولا به عنوان سطوح SAE از آن ها یاد می شود، که به استاندارد جهانی رانندگی اتوماتیک تبدیل شده است.

خودروهای خودران سطح 4 یا L4 می توانند بدون حضور راننده انسان پشت فرمان عمل کنند، البته فقط در یک موقعیت جغرافیایی خاص و تحت شرایط خاص که شامل آب و هوای خوب و عادی هم می شود.

شرکت ویمو در حال حاضر چندین خودرو با رانندگی اتوماتیک سطح 4 دارد که در فینیکس آریزونا فعالیت می کنند.

ولوو چهارمین شرکت خودروسازی است که متعهد به استفاده از فناوری ویمو در خودروهای خودش شده است. شرکت ویمو قبلا هم با نیسان-رنو، فیات کرایسلر و جگوار لندروور به توافق رسیده است.

در حال حاضر ولوو در حال برنامه ریزی برای عرضه تعداد زیادی خودرو الکتریکی طی چند سال آینده از جمله XC40 ریشارژ و پول استار 2 است.

پیش از این، ولوو در سال 2019 با اوبر برای استقرار ناوگان تاکسی های خودران به توافق رسیده بود، اما پس از آن که یک خودرو آزمایشی اوبر در سال 2017 یک عابر پیاده را در تمپه ایالت آریزونا به قتل رساند، این همکاری متنفی شد.

این خودروساز سوئدی هنوز با اوبر در زمینه خودروهای خودران مشارکت دارد، و سال گذشته این دو شرکت از یک نسخه خودران توسعه یافته از شاسی بلند ولوو XC90 رونمایی کردند.

در سال 2017، ویمو از اوبر به اتهام سرقت برخی از فناوری های خودروهای خودران این شرکت شکایت کرد. این دو شرکت طی سال بعد با یکدیگر به توافق رسیدند.

حالا اوبر در حال بررسی این مسئله است که آیا باید با ویمو در زمینه لایسنس به توافق می رسیده، یا تغییراتی در طراحی فناوری خودروهای خودران خودش به وجود می آورده است. یک تحقیقات جدید نشان داد هنوز برخی از طراحی های ویمو توسط اوبر مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از سخنگوهای شرکت ولوو در این باره گفت:

این توافق روی قرارداد تامین خودروهای ولوو توسط اوبر تاثیری ندارد. ما همچنان به عرضه خودروهای خودران با همکاری اوبر ادامه خواهیم داد.

ولوو همچنین قصد دارد تا خودروهای نیمه خودران مجهز به سنسورهای لیدار ساخته شده توسط استارت آپ لومینار را به مشتریان بفروشد. ولوو گفته این خودروها قادر به رانندگی در بزرگراه ها بدون دخالت انسان هستند و از سال 2022 به مشتریان عرضه خواهند شد.

منبع: AUTOCAR

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1690

به "استفاده ولوو از فناوری ویمو برای ساخت تاکسی های خودران الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ولوو از فناوری ویمو برای ساخت تاکسی های خودران الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید