از عجایب هفتگانه جدید جهان چه می دانید؟

به گزارش یزد بلاگ، از سال 2000 پروژه ای آغاز شد که در آن، بیش از 100 میلیون نفر، با شرکت در یک نظرسنجی (اینترنتی و تلفنی) از بین 177 بنای تاریخی، نظر خود را در مورد عجایب هفتگانه جدید جهان اعلام کردند. در جولای 2007 نتایج نظرسنجی در مراسمی در شهر لیسبون اعلام شد. در این لیست برگزیده، اسامی آشنایی چون دیوار چین، تاج محل هند و تندیس مسیح برزیل وجود دارد. برای اطلاع از سایر عجایب جهان و توضیح مختصری پیرامون هر یک از آنها، این مطلب را بخوانید. لازم به ذکر است این ابنیه تاریخی بدون رتبه بندی خاصی معرفی شده اند.

از عجایب هفتگانه جدید جهان چه می دانید؟

1. دیوار بزرگ - چین

دیوار بزرگ چین در زمانی بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن 16 میلادی برای محافظت از مرزهای امپراطوری چین در برابر حمله مغولان ایجاد شده است. دیوار بزرگ چین در شمال این کشور و از غرب به شرق کشیده شده و طول آن برابر 21,196 کیلومتر است. این بنای باشکوه، طولانی ترین سازه ساخت انسان بوده و سالانه بیش از چهار میلیون بازدیدکننده دارد. می توان گفت انتخاب دیوار محبوب چین در بین عجایب جهان قابل پیش بینی بود.

2. تندیس مسیح منجی - برزیل

تندیس باشکوه مسیح منجی (Christ the Redeemer)، واقع در کوهستان کورکووادو که در سبک دکو طراحی شده، مشهورترین جاذبه شهر ریودوژانیرو و کشور برزیل است که از سراسر نقاط شهر دیده می شود. این مجسمه که ساخت آن از سال 1921 تا 1931 میلادی به طول انجامید، 30 متر ارتفاع دارد و بر روی یک سکوی 8 متری قرار گرفته است. طراح تندیس مسیح، هیتور داسیلوا کاستا (Heitor da Silva Costa)، مهندس مشهور برزیلی بوده و بخش قابل توجهی از حدود 250 هزار دلار هزینه ساختش، از طریق حمایت های اقتصادی کاتولیک های برزیل تامین شده است.

3. ماچو پیچو - پرو

ماچو پیچو (Machu Piccho) شهر اینکاها است که از گرانیت درخشان بنا شده و به گونه ای بین دو قله بلند رشته کوه آند و در ارتفاع 2430 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و انگار هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد. این شهر در زمان اوج امپراطوری ایکاها در اواسط دهه اول قرن 15 میلادی ساخته شد، ایکاها بعدها این قلعه احداث شده بر قله کوه را رها کردند. تا سال 1911 تنها افراد محلی از وجود این مکان باشکوه و بهت آور مطلع بودند، تا اینکه ماچو پیچو توسط باستان شناسی به نام هیرام بینگام (Hiram Bingham) دوباره کشف شد. دسترسی به این مکان صرفاً از طریق پای پیاده، هلیکوپتر یا قطار میسر است. بیشتر بازدیدکنندگان سوار شدن بر قطار از مبدا کوزکو (Cusco) را انتخاب می کنند.

4. چیچن ایتزا - مکزیک

نبوغ و سازگاری فرهنگ مایا را در بقایای باشکوه و مجلل چیچن ایتزا (Chichen Itza) در کشور مکزیک می توان دید. این شهر قدرتمند، در سال های 800 تا 1200 میلادی، یک مرکز تجاری برای خرید و فروش لباس، برده و عسل بوده و به عنوان مرکز سیاسی و اقتصادی تمدن مایا عمل می کرده است. آشناترین بخش باقی مانده از بنای اصلی، ال کاستیو (El Castillo) یا معبد کوکولکان (Temple of Kukulcan)، نمایانگر مرکز چیچن ایتزا بوده است. ارتفاع این معبد 30 متر و عرض مربع پایه هرم، 55.3 متر است.

5. کولوسئوم - ایتالیا

بی شک ماندگارترین اثر تاریخی در شهر رم و شاید ایتالیا، بنای کولوسئوم (Colosseum) است. این بنا را بین سال های 70 تا 80 بعد از میلاد ساخته اند. از کولوسئوم به مدت 500 سال برای تماشای جنگ گلادیاتورها و دیگر رویدادهای عمومی مانند بازسازی صحنه جنگ ها، شکار حیوانات و انجام حکم اعدام استفاده می شد. این بنا ساختاری بیضوی برای جایگاه تماشاگران با نزدیک به 50 هزار نفر ظرفیت دارد. زمین لرزه ها و دزدان سنگ های قدیمی، این مکان را به سمت نابودی برده اند اما همچنان بخشی از کولوسئوم برای بازدید گردشگران باز است و طراحی آن، ساخت آمفی تأترهای امروزی را بعد از نزدیک به دو هزار سال، تحت تأثیر قرار می دهد. مجموعه این ویژگی ها، دلایل کافی برای علت انتخاب کولوسئوم به عنوان یکی از عجایب هفتگانه را نشان می دهد.

6. تاج محل - هند

تاج محل در شهر آگرا در هند، مقبره ای است که پادشاه مغول شاه جهان به یاد همسرش ساخت و بعدها خودش هم در آن خاک شد. ساخت این بنا از سال 1632 تا 1648 یعنی 16 سال به طول انجامید. این بنای با شکوه به عنوان نمونه ای کامل از هنر اسلامی در هند به شمار می آید. سنگ مرمر سفید تاج محل، نمایانگر حضور تلفیقی از سبک های معماری همچون معماری ایرانی، اسلامی، ترکی و هندی در ساخت آن است. به علاوه این مقبره خیره کننده، باغ های رسمی، تخت گل های معلق و حوضچه ای با انعکاس مستقیم تصویر بنا را در خود جای داده است.

7. پترا - اردن

پترا (Petra) شهری باستانی و تاریخی در جنوب کشور اردن است که پایتخت امپراطوری نبطیان با پادشاهی آرتاس چهارم بود. این شهر به دلیل سنگ تراشی کوه برای ساخت آن و همچنین سیستم آب رسانیش مشهور شده است. این شهر کم نظیر، در سال 1812 توسط یک فرد سوئیسی به جهان غرب معرفی و در سال 1985 به عنوان میراث جهانی معرفی برگزیده شد. قرن 9 قبل از میلاد تا سال 40 بعد از میلاد زمان اوج پترا بود. اعضای این تمدن جزو قدیمی ترین متخصصین تکنولوژی مدیریت آب، ساخت تونل های پیچیده و تو در تو و مخازن آب بوده اند. بدون شک پترا گنجینه ای برای کشور اردن و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و جزو عجایب جهان است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3043

به "از عجایب هفتگانه جدید جهان چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عجایب هفتگانه جدید جهان چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید