آمار کرونا در ایران امروز 20 مرداد 99؛ 2132 ابتلا و 189 فوتی جدید کرونا در کشور

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2132 مورد جدید کووید-19 در کشور طی شبانه روز گذشته اطلاع داد.

آمار کرونا در ایران امروز 20 مرداد 99؛ 2132 ابتلا و 189 فوتی جدید کرونا در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 20 مرداد 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 132 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 67 نفر از آن ها بستری شدند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 328 هزار و 844 نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 189 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 616 نفر رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون 286 هزار و 642 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: 3992 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و 711 هزار و 817 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری در تشریح استان های در شرایط قرمز بیماری گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی درباره استان های در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

لاری توضیحاتی درباره شرایط بیماری در استان همدان که از جمله استان های دارای شرایط هشدار است، گفت: در این استان یک خیز بیماری در اواخر اسفندماه سال گذشته را شاهد بودیم که از فروردین ماه امسال تا حدودی از شدت موارد ابتلا کاسته شد و در انتها اردیبهشت به کمترین میزان خود رسید. اما از ابتدای خردادماه همسو با سایر استان ها شاهد رشد چشمگیر در موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان های این استان بودیم؛ به طوری که اواسط تیر ماه موارد ابتلا و بستری به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی در این باره اضافه کرد: خوشبختانه از یک ماه گذشته با همکاری بیشتر مردم در عایت پروتکل های بهداشتی، راهبری خوب ستاد کرونا استانی و کوشش مجدانه کادر بهداشت شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. در حال حاضر چهار شهرستان این استان در شرایط قرمز و 3 شهرستان در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

به گفته لاری، موارد ابتلا و بستری در بعضی شهرستان های استان همدان نظیر شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ و ... دارای شدت بیشتری است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در امکن عمومی، ادارات، بانک ها و مراکز خرید استان 78 درصد و در وسایل حمل و نقل درون شهری و برون شهری 73 درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان در واحد های صنفی و صنعتی 75 درصد و توسط شاغلین ادارات و بانک ها تا 90 درصد اعلام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در بیمارستان ها و کمترین میزان در آرامستانها، پاساژ ها و مراکز پلیس + 10 گزارش شده است.

وی راه اندازی سامانه تلفنی 3143 بومی استان، بهره گیری از طرح همیاری بازرسان بهداشت و ردیابی افراد در تماس نزدیک با بیماران تست مثبت را از نکات مثبت و اقدامات صورت گرفته در این استان خواند و گفت: امیدواریم با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها، ضمن تداوم فرایند نزولی در موارد ابتلا و بستری، شاهد خروج این استان از شرایط هشدار باشیم.

لاری همچنین گفت: ویروس کرونا مرز و بوم نمی شناسد و تمام سیستم های بهداشتی دنیا را تحت تاثیر قرار داده و هیچ کشوری از کووید - 19 در امان نیست. بهترین راه چاره مبارزه با آن همراهی و همبستگی در عمل به اصول سه گانه بهداشتی یعنی شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

وی تاکید نمود: همچنان درخواست ما پرهیز از سفر غیرضروری، شرکت نکردن در مراسم ها، دورهمی و حضور در مکان های پرازدحام و شلوغ است تا به این ترتیب از سلامتی خود و دیگران مراقبت کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1946

به "آمار کرونا در ایران امروز 20 مرداد 99؛ 2132 ابتلا و 189 فوتی جدید کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 20 مرداد 99؛ 2132 ابتلا و 189 فوتی جدید کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید